Toon posts:

Externe HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een S-ATA HDD van Maxtor, 250GB liggen. Hiervoor heb ik een Digi Connect ext behuizing gehaalt, omdat die sata aankan. Alles aangesloten, dicht geclicked, en ik sluit hem via USB aan.

XP zegt nieuwe hardware gevonden, en geeft geen foutmeldingen. Ik zie hem niet verschijnen dus ga naar de manager. Daar zie ik hem niet onder schijfbeheer staan.

Dus ik ga naar apparaatbeheer en zie onder harddisks een USB Device staan. Dat is hem, want zodra ik de usb stekker eruit haal en in een andere slot doe, komt die weer terug.

Tevens heeft digi connect voor externe sata behuizingen alleen win 98 drivers, en voor windows xp dus niet.

Wat moet ik doen om mijn hardeschijf werkend te krijgen? Staat namelijk data op die ik nodig heb.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens mij moet je een jumper omzetten op je maxtor om hem van SATA-II een SATA-I HDD te maken. Schijnt namelijk een probleem te zijn wanneer je 'm als SATA-II in een ext behuizing laat zitten.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
The_Sukkel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:02:
Volgens mij moet je een jumper omzetten op je maxtor om hem van SATA-II een SATA-I HDD te maken. Schijnt namelijk een probleem te zijn wanneer je 'm als SATA-II in een ext behuizing laat zitten.
Ok... hadden ze weleens mogen zeggen dan. Zal hem morgen vroeg even openschroeven en zoeken naar een jumpertje. Weet je toevallig ook welke stand ik moet kiezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:16:
[...]

Ok... hadden ze weleens mogen zeggen dan. Zal hem morgen vroeg even openschroeven en zoeken naar een jumpertje. Weet je toevallig ook welke stand ik moet kiezen?
Moet je even op de HDD kijken, misschien dat het op de sticker staat.