Problemen met 3ivx codec

Pagina: 1
Acties:

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleempje dat schijnbaar wordt veroorzaakt door de 3ivx codec.
Het audio-gedeelte van die codec blijkt er na 30 dagen mee op te houden. Als ik een .MP4 bestand probeer af te spelen in media player classic, dan werkt het beeld dus nog wel, maar ik krijg een melding dat er voor de audio geen codec gevonden kan worden. Dus: ik heb de codec weer netjes verwijderd via het control panel.

Nu kan ik echter helemaal geen .MP4 video-bestanden meer afspelen, zelfs niet in de Quicktime player. Die geeft namelijk een foutmelding over een missend .dll bestand, iets met 3ivx in de bestandsnaam.
Dit terwijl je toch zou verwachten dat:
1) uitgerekend in Quicktime het .MP4 verhaal wel zou moeten werken.
2) het ontbreken van een 3ivx-nogwat.dll-bestand NIET het functioneren van Quicktime in de war zou mogen schoppen.

Het lijkt er dus op dat je met het uninstallen van 3ivx ook de werking van andere programma's in de war gooit... fijn is dat, applausje voor de makers van 3ivx maar niet heus.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen, dus hoe ik er voor kan zorgen dat ik in elk geval in Quicktime gewoon weer .MP4 bestanden kan afspelen?

En het zou helemaal fijn zijn als iemand een goede gratis codec voor .MP4-bestanden weet (dus zonder 30-day-trial-period zoals bij 3ivx) zodat ik gewoon weer in Media Player Classic alles kan afspelen.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan ffdshow dit niet?

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
ffdshow heb ik geinstalleerd, en toch werkt het niet.
Ik zal hem eens opnieuw installeren, misschien dat dat enig effect heeft.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
wel eens gehoord van xvid?
zoek maar eens op XP codec pack :)

ps je probleem komt doordat 3ivx zich heeft als default mp4 codec heeft ingesteld. ben vergeten hoe je dit direct kan aanpassen. Quicktime opnieuw installeren zou dit ook moeten oplossen. Anderzijds adviseer ik bovenstaande met quicktime en real alternative :)

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
De Xvid codec heb ik ook geinstalleerd. Overigens ben ik niet zo'n voorstander van codec packs, ik heb hem gewoon van http://www.xvidmovies.com/codec/
En Quicktime Alternative en Real Alternative heb ik inderdaad ook.

Quicktime opnieuw installeren zal ik eens proberen, en voor de zekerheid die 3 dingen hierboven ook maar. Daarna nog maar eens kijken of het probleem nog steeds bestaat, maar ik heb zo'n vermoeden dat 3ivx een paar dingen veranderd heeft die ik niet snel terug ga vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door RagingR2 op 13-12-2006 14:08 ]

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Update: nope, geen effect.
Ik heb Quicktime en Quicktime Alternative allebei opnieuw geinstalleerd.
  • In media player classic zegt hij nog steeds "unable to render file", en krijg ik geen beeld en geen geluid.
  • Als ik het MP4-bestand in Quicktime probeer te openen, krijg ik nog steeds een waterval aan error-venstertjes over dat er een of andere 3ivx-dll mist.
Ik heb 3ivx niet alleen geuninstalleerd (al voordat ik dit topic startte), ik heb ook het hele register en mn harde schijf nagezocht op verwijzingen naar "3ivx", en alles wat ik vond gedelete, maar geen effect.

Oftewel: 3ivx heeft ergens een setting of verwijzing veranderd, en die is niet teruggezet bij het deinstalleren, en tja, zie maar eens zelf te vinden waar dat in godsnaam is.

Ik zou deze topic dan ook graag meteen als waarschuwing willen laten gelden:
WAARSCHUWING: 3ivx NIET installeren, want hij verneukt je settings waardoor je helemaal geen MP4-bestanden meer kan afspelen. Zelfs niet nadat je 3ivx gedeinstalleerd hebt, alle bestanden of register-sleutels waar de term "3ivx" in voorkomt verwijderd hebt, en alle andere relevante codecs en players opnieuw geinstalleerd hebt.
Verder, reken niet op al te veel nuttige tips op het officiële 3ivx forum. Zelf krijg ik niet eens de beloofde confirmation mail, dus ik kan niet eens posten, maar ik heb al heel veel topics over dit onderwerp gezien op dat forum, en telkens komt het erop uit dat de makers van die codec zeggen dat het of 1) toeval is, of 2) dat de gebruiker zelf iets verneukt heeft, of 3) dat het probleem aan de instellingen van de betreffende gebruiker ligt, en dat het probleem zich bij hun NIET voordoet.

Mocht iemand nog nuttige tips hebben dan zijn ze welkom uiteraard...
Maar ik ben bang dat het een reinstall wordt, wil ik dit probleem verhelpen. En 3ivx staat bij mij voortaan in elk geval boven aan de zwarte lijst.

[ Voor 29% gewijzigd door RagingR2 op 13-12-2006 14:38 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer VLC media player. Kan eigenlijk bijna alles afspelen en is 100% gratis. :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
vlc + xvid zou moeten werken.

EDIT: spuit 11

[ Voor 23% gewijzigd door bas-r op 13-12-2006 14:37 ]

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Ja het werkt in VLC inderdaad wel.
Maar ja, ik ben een tweaker, ik ben eigenwijs, ik wil het allerliefst alles in Media Player Classic afspelen. ;)

Tot voor kort werkte dat ook gewoon. Het is toch van de zotten dat na het uninstallen van programma A, daarna programma B en C ineens ook niet meer doen wat ze behoren te doen?
Zelfs Quicktime kan nu notabene geen MP4 bestanden meer afspelen. 8)7
Ik kan me er gewoon kwaad om maken dat iemand dergelijke troep aflevert.

[ Voor 29% gewijzigd door RagingR2 op 13-12-2006 14:42 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik snap alleen niet goed wat die 3ivx met je audio te maken heeft? die codec is toch enkel voor beeld? de audio zal volgens mij gewoon mp3 zijn? of ac3?

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Nee, 3ivx zit zowel audio als video in.
En het audio gedeelte kapt er na 30 dagen mee.
Na 30 dagen had ik dus geen geluid meer bij mijn MP4 bestanden.
Als je hem echter deïnstalleert, kun je helemaal geen MP4 meer afspelen in Media Player Clasic en in Quicktime (dus ook geen beeld), ook al heb je nog andere codecs geinstalleerd die het zouden moeten kunnen.

Nou ja, tot ik een andere oplossing weet (als die er komt), speel ik het zaak je wel gewoon in VLC af. Maar bij de volgende reinstall komt er dus geen 3ivx meer op mijn PC, want ik vind het veel fijner om gewoon alles in Media Player Classic te kunnen openen.

Pagina: 1