Ok, zat wat rond te spoken op het internet en vond deze quote:
Ik heb het geprobeerd, maar bij restart gaat hij gelijk weer op 0. Dus kan het niet echt lekker testen.
Ik heb 2gb geheugen, dus voldoe aan de opmerking erboven en draai xp sp2.
Iemand die dus weet wat het precies doet en als het bijvoorbeeld ook daadwerkelijk de prestaties van gaming bijvoorbeeld verbeterd als hij op 1 staat?
En zo ja, hoe krijg ik het zo, dat de setting blijft staan, bij rebooten?
Wat doet dit?PAE staat voor Physical Address Extension, hierdoor worden er fysieke geheugen adressen aangemaakt, hierdoor zullen systeem prestaties verbetert worden. Voor het gebruik van PAE moet je minimaal 1GB werkgeheugen hebben.
Dat doe je als volgt:
Ga naar Start -> Run -> regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
Zoek de sleutel PhysicalAddressExtension, bij mij stond hij er al, staat ie er niet maak dan een DWORD-Value aan en die noem je PhysicalAddressExtension en zet de Value op 1.
Herstart vervolgens je PC om de tweak in werking te laten gaan.
Als je problemen krijgt na het herstarten van je pc met de tweak bijvoorbeeld hij is traag, krijgt stutters enz. kun je het beste de register sleutel wijzigen in 0.
Ik heb het geprobeerd, maar bij restart gaat hij gelijk weer op 0. Dus kan het niet echt lekker testen.
Ik heb 2gb geheugen, dus voldoe aan de opmerking erboven en draai xp sp2.
Iemand die dus weet wat het precies doet en als het bijvoorbeeld ook daadwerkelijk de prestaties van gaming bijvoorbeeld verbeterd als hij op 1 staat?
En zo ja, hoe krijg ik het zo, dat de setting blijft staan, bij rebooten?