Allereerst de game die op de pc gespeeld moet gaan worden:
Need for Speed Carbon
De minimumeisen van dit spel zijn:
OS - Windows 2000/XP
Processor: 1.7 GHz of sneller
Geheugen: 512 MB RAM
Hardeschijf: 4.7 GB
DVD Drive - 8 SPEED
Videokaart: 64 MB*
Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible DirectX - Version 9.0c
Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
Input - Keyboard, Mouse
Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad
*Supported chipsets: NVIDIA GeForce4 Ti-4200 of hoger (GeForce MX series word niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of hoger. Laptop versions van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet geondersteund.
Nu enkele specs van de pc
Intel Pentium 4, 2,8Ghz (2CPU's)
512 MB werkgeheugen
DirectX versie 9.0c
Windows XP
Nvidia Geforce MX440 128.0 MB
Probleem
Als je de game opstart, zie je niet een mooie video met coole graphics, maar een zwart scherm, waar stukje bij beetje, grijze blokjes komen. Skip je deze video, dan is het menu zichtbaar, maar totaal onleesbaar, als een grote blokjeszooi!
Zoals je ziet, wordt de videokaart officieel niet ondersteund door Need for Speed Carbon, maar andere games zoals de nieuwste FIFA doen het perfect, terwijl dat deze (bijna) dezelfde minimumeisen stellen aan het systeem. Hierbij doet de videokaart het perfect!
Iemand een oplossing voor dit probleem? Het lijkt me toch sterk dat ik voor 1 game een andere videokaart moet! De videokaartdrivers zijn volledig up-to-date
Need for Speed Carbon
De minimumeisen van dit spel zijn:
OS - Windows 2000/XP
Processor: 1.7 GHz of sneller
Geheugen: 512 MB RAM
Hardeschijf: 4.7 GB
DVD Drive - 8 SPEED
Videokaart: 64 MB*
Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible DirectX - Version 9.0c
Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
Input - Keyboard, Mouse
Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad
*Supported chipsets: NVIDIA GeForce4 Ti-4200 of hoger (GeForce MX series word niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of hoger. Laptop versions van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet geondersteund.
Nu enkele specs van de pc
Intel Pentium 4, 2,8Ghz (2CPU's)
512 MB werkgeheugen
DirectX versie 9.0c
Windows XP
Nvidia Geforce MX440 128.0 MB
Probleem
Als je de game opstart, zie je niet een mooie video met coole graphics, maar een zwart scherm, waar stukje bij beetje, grijze blokjes komen. Skip je deze video, dan is het menu zichtbaar, maar totaal onleesbaar, als een grote blokjeszooi!
Zoals je ziet, wordt de videokaart officieel niet ondersteund door Need for Speed Carbon, maar andere games zoals de nieuwste FIFA doen het perfect, terwijl dat deze (bijna) dezelfde minimumeisen stellen aan het systeem. Hierbij doet de videokaart het perfect!
Iemand een oplossing voor dit probleem? Het lijkt me toch sterk dat ik voor 1 game een andere videokaart moet! De videokaartdrivers zijn volledig up-to-date