Toon posts:

[Geforce MX440]Game blokt helemaal op beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de game die op de pc gespeeld moet gaan worden:
Need for Speed Carbon

De minimumeisen van dit spel zijn:

OS - Windows 2000/XP
Processor: 1.7 GHz of sneller
Geheugen: 512 MB RAM
Hardeschijf: 4.7 GB
DVD Drive - 8 SPEED
Videokaart: 64 MB*
Geluidskaart - DirectX 9.0c compatible DirectX - Version 9.0c
Online Multiplayer: 512 Kbps or faster; 2-8 Players
Input - Keyboard, Mouse
Optional: USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad

*Supported chipsets: NVIDIA GeForce4 Ti-4200 of hoger (GeForce MX series word niet ondersteund); ATI Radeon 8500 of hoger. Laptop versions van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet geondersteund.

Nu enkele specs van de pc
Intel Pentium 4, 2,8Ghz (2CPU's)
512 MB werkgeheugen
DirectX versie 9.0c
Windows XP
Nvidia Geforce MX440 128.0 MB

Probleem
Als je de game opstart, zie je niet een mooie video met coole graphics, maar een zwart scherm, waar stukje bij beetje, grijze blokjes komen. Skip je deze video, dan is het menu zichtbaar, maar totaal onleesbaar, als een grote blokjeszooi!

Zoals je ziet, wordt de videokaart officieel niet ondersteund door Need for Speed Carbon, maar andere games zoals de nieuwste FIFA doen het perfect, terwijl dat deze (bijna) dezelfde minimumeisen stellen aan het systeem. Hierbij doet de videokaart het perfect!

Iemand een oplossing voor dit probleem? Het lijkt me toch sterk dat ik voor 1 game een andere videokaart moet! De videokaartdrivers zijn volledig up-to-date ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat niet voor niks bij dat je videokaart niet ondersteund wordt. Vind je het gek dat het spel brak werkt? :? Voor sommige games zijn er patches te downloaden waardoor sommige niet ondersteunde videokaarten wel werken, maar dit is lang niet altijd het geval. Je zou er naar kunnen kijken of er voor dit spel ook een dergelijke patch beschikbaar is maar ik vrees dat je gewoon pech hebt. Lees anders het topic over dit spel in SGD eens door.

Ik denk trouwens dat het ligt aan het feit dat je kaart native DX9 ondersteuning nodig heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 12-12-2006 23:48 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Hoe oud is die kaart? 6 jaar? :| Die kaart ondersteunt trouwens geen directX 9, dus het zal hem wel daar zitten. Mijn geforce 8800 gtx heeft trouwens het heel soms ook wel eens zwaar in dat spel(alles op max natuurlijk). Het is dus zeker geen licht spelletje. Het wordt toch eens tijd voor een nieuwe videokaart(7600 gt ofzo zou perfect zijn + een halve giga ram op zen minst erbij)

http://specs.tweak.to/16567

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De GF4 MX serie was een soort "heruitgave" van de GF2 serie. Een aantal shaders werden door software ge-emuleert inplaats van zoals met een echte ti4200 ( heerlijke kaarten in die tijd ) waarbij de shaders hardware matig waren

Dus het is te begrijpen dat sommige games zeker NFS die tegen woordig VOL shaders wordt gedumpt..sommige wel erg lelijk en gladjes maar..hij heeft echt op zijn minst een Dx8 kaart nodig!

There is no place like ::1

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 23:14
Niks aan te doen.

De MX440 is gebaseerd op een Geforce2, en heeft dus 6 jaar oude techniek onder de kap. Deze dingen waren al verouderd toen ze net op de markt kwamen. Veel onwetende mensen zijn 'opgelicht' door Nvidia met deze dingen...... Ach het is een Geforce 4 dus het zal wel goed wezen..... |:(

Enige oplossing: Nieuwe grafische kaart kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door InfinityG35 op 13-12-2006 16:29 ]

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 23:24
blokjes had ik ook.. met een tnt2 riva,, pleur er een ander kaartje in en je kunt spelen;)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Oké, hartelijk dank voor de reacties, en de oplossing is duidelijk:

Een nieuwe videokaart
_/-\o_

Verwijderd

wil je Carbon echt lekker spelen, koop ook maar gelijk 512MB of meer extra geheugen...

je cpu is ook niet echt nieuwste van het nieuwste, verwacht geen denderende verbetering met alleen een nieuwe videokaart, je cpu en mem zullen zwaar een bottleneck gaan vormen, en fifa is langs niet zo shader heavy als need for speed carbon.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 21:02 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, dat geheugen kan dan ook wel opgeschroefd worden met minstens 512MB.
Toch wel stom dat veel videokaarten gewoon niet ondersteund worden, je bent gewoon verplicht tot aanschaf van nieuwe(re) hardware om de game te spelen.

Thnks voor de reacties _/-\o_

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
:? stom, lijkt me vrij logish.
Of verwacht je ook dat je met een fiat panda, 300 km/h kan?
|:( Als je dat wilt, moetje helemaal nieuwe "hardware" (motor) kopen ?
Het verbaast me uberhaupt dat je nog deze vraag moest stellen op got,
iets wat je makkelijk zelf ook kon bedenken lijkt me..

[ Voor 30% gewijzigd door battler op 22-12-2006 11:19 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Als de TS zo blij is met zijn MX440 zal hij iets als de radeon 9600 pro de hemel in prijzen.. 512MB erbij prikken is wel noodzakelijk voor de nieuwste games. Zijn cpu valt denk ik nog wel mee, behalve in spellen waar veel physics aanwezig zijn.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:18:
:? stom, lijkt me vrij logish.
Of verwacht je ook dat je met een fiat panda, 300 km/h kan?
|:( Als je dat wilt, moetje helemaal nieuwe "hardware" (motor) kopen ?
Het verbaast me uberhaupt dat je nog deze vraag moest stellen op got,
iets wat je makkelijk zelf ook kon bedenken lijkt me..
Ik begrijp je reactie, maar ik bedoel dat sommige types niet ondersteund worden. NFS Carbon eist een videokaart van min.64MB. In de pc zit er 1 van 128MB en het spel zuigt op die videokaart!
BlackWolf666 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:29:
Als de TS zo blij is met zijn MX440 zal hij iets als de radeon 9600 pro de hemel in prijzen..
Het scheelt gelukkig dat het niet mijn pc is, maar van een jongen uit de straat. Mijn pc heeft geen enkele moeite met NFS Carbon!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:36:
[...]

Ik begrijp je reactie, maar ik bedoel dat sommige types niet ondersteund worden. NFS Carbon eist een videokaart van min.64MB. In de pc zit er 1 van 128MB en het spel zuigt op die videokaart!
128MB zegt niets over de snelheid van de videokaart. Hij mag dan voldoende videogeheugen hebben, als het ding zo traag als stront is (en dat is ie) dan heb je er alsnog niet veel aan. Bovendien hangt het wel/niet compatible zijn van meer dingen af dan videogeheugen, maar dat is voor de gemiddelde noob weer te ingewikkeld om allemaal na te gaan. Denk aan DX versie, Shader model ed.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

RoD schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:41:
[...]

128MB zegt niets over de snelheid van de videokaart. Hij mag dan voldoende videogeheugen hebben, als het ding zo traag als stront is (en dat is ie) dan heb je er alsnog niet veel aan. Bovendien hangt het wel/niet compatible zijn van meer dingen af dan videogeheugen, maar dat is voor de gemiddelde noob weer te ingewikkeld om allemaal na te gaan. Denk aan DX versie, Shader model ed.
Ach tegenwoordig heb je dan Intel die met Dx9 kaartjes komt, ja het totale minimum maar alleen maar om klaar voor vista te zijn, dat de Intel GPU misschien wel Dx9 aankan maar verre van optimaal tja..

Bij dell en hp kunnen ze tenminste zeggen "Dx9 graphics kaart 512Mb geheugen" ( shared.. maar dat zeggen we niet)

Gelukkig weten wij tenminste dat gamen pas echt gaat met een nvidia or ati kaart..want daar worden games voor geprogrammeerd...misschien dat dx10 dat oplost..

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien hangt het wel/niet compatible zijn van meer dingen af dan videogeheugen, maar dat is voor de gemiddelde noob weer te ingewikkeld om allemaal na te gaan. Denk aan DX versie, Shader model ed.
Dus ik wordt hier vergeleken met een noob?

Het gaat hier gewoon om de minimum systeemeisen die achterop dat mooie spel staan.
Daar worden een aantal dingen genoemd, waaraan het systeem voldoet.

Denk je dat een consument denkt waar je het over hebt ofzo als je het over DX, shader model, e.d. hebt? :(

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:04:
[...]

Het gaat hier gewoon om de minimum systeemeisen die achterop dat mooie spel staan.

Denk je dat een consument denkt waar je het over hebt ofzo als je het over DX, shader model, e.d. hebt? :(
Hoe moeten ze dat anders noemen dan?
een lijst met alle supported videokaarten zou niet passen.
Het zijn nou eenmaal termen

Verwijderd

Er staat zelfs uitdrukkelijk dat de MX serie niet ondersteund wordt, dan koop je het spel toch en begin je te klagen als het niet werkt? :|

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:04:
[...]

Maar er staat achterop dat het niet wordt ondersteund. Als je dan met wat gevogel het wel aan de praat kan krijgen is dat leuk, maar als dat niet lukt moet er natuurlijk niet gezeurt worden ;)

Verder moet je wel in de gaten houden dat de videokaart een van de belangrijkste zaken is bij een game en dat juist op die systeemeis goed gelet moet worden. Vaak zijn andere zaken iets minder van belang, zoals wanneer een spel een 2,8ghz processor eist en je hebt een 2,4ghz, of wanneer een game 1GB heeft staan als eis en je hebt maar 768. Dan wil de game vaak wel spelen, doch (een stuk) minder soepel. Een niet ondersteunde videokaart betekend meestal gewoon geen of verrot beeld (en ja, dat ligt dan aan DX ondersteuning en dus shaders e.d.).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat in koeieletters op dat de GF4MX niet ondersteund wordt. Je post nota bene de exacte text in je topicstart. Je systeem voldoet dus niet.

Gewoon lezen is blijkbaar ook een kunst...

Technisch achterliggende reden is gewoon de DX-versie, de 4Ti loopt 2 generaties voor op de 4MX. Dat is iets wat je met minimale eigen inspanning had kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 26-12-2006 23:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.