stekker uit computer en usb led brand??

Pagina: 1
Acties:

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 10:24
Hoi,

ik heb iets raars, heb een computer crash gehad.. das natuurlijk niet zo raar. Gisteren deed me computer het helemaal niet meer dus ik heb hem uitgezet met de switch op de voeding. Daarna deed ie helemaal niets meer. Ik ben dat nu dus een beetje aan het onderzoeken en zie dat mijn muis LED nog brand.. das in ieder geval positief dacht ik, maar nu kijk ik naar mijn kast en de voedingsstekker zit helemaal niet in de PC.. 8)7 8)7 euh.. hoe kan zon ledje dan branden vraag ik me af?? tis een gewone ps2 muis, geen usb met externe voeding oid...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Condensatoren van de voeding die niet ontladen zijn?
Dat zou vreemd zijn, want als de computer uitstaat, is er nog altijd spanning op het moederbord en zijn condensatoren binnen no-time leeg.

Je hebt toch geen draadloze muis op batterijen/accu he? :P
Er zijn ook muismatten die een speciale muis kunnen voeden doormiddel van inductiespanning, maar dat zal bij jou wel niet het geval zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 12-12-2006 23:54 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Druk eens op de aan knop, branden ze dan nog? En gaat je PC dan nog heel even aan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• reckik
beide nee. Heb een 'gewone' ps2 optische muis znd batterij. . En ik heb de muis even langere tijd gebruikt en geklikt omdat ik idd ook aan die restspanning van de condensators dacht. Maar vanochtend brande het ledje van de muis nog steeds, en nog steeds had ik geen stroom op de kast aangesloten. . vind het wel raar hoor.. Zon condensator zou toch in notime leeg moeten zijn??
En ik wou dat de pc aanging... had ik iig nog iets positiefs, maar volgens mij is die overleden helaas....

[ Voor 12% gewijzigd door reckik op 13-12-2006 12:25 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Trek die muiskabel er eens uit en er terug in. Brandt hij dan nog steeds? Overigens raad ik je aan de hangen en opstartproblemen troubleshooter te raadplegen.

http://specs.tweak.to/16567

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

trek de stekker eens volledig uit kijk eens of het na een paar seconden uitgaat.
ik denk dat als je de voeding bij het schakelaartje afzet de voeding nog steeds spanning levert om je CMOS batterijtje op te laden, en dan ook je USB / PS2 poorten van stroom te voorzien.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft je titel, ik zie totaal geen verband tussen "USB LED" en "LED op een PS2 muis" :?

Enfin, gaat het hier om een draadloze muis? Zo ja, wat gebeurt er als je de batterijen eruit haalt?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Kijk eens naar je randapparatuur misschien is een hiervan niet meer goed, zodat deze stroom op de pc zet, bijv een usb hub die defect is.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
BalusC schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:12:

Enfin, gaat het hier om een draadloze muis? Zo ja, wat gebeurt er als je de batterijen eruit haalt?
Heb een 'gewone' ps2 optische muis znd batterij. .

[ Voor 14% gewijzigd door skelleniels op 13-12-2006 17:39 ]

http://specs.tweak.to/16567

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Nooit gehoord van PS/2 draadloze muizen zeker. Maar denk dat het hier niet het geval is.

Verwijderd

batterij op je moederbord die die muis stroom geeft (al denk ik dat dat niet zo is) maar 3v is genoeg voor een ledje

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:31:
batterij op je moederbord die die muis stroom geeft (al denk ik dat dat niet zo is) maar 3v is genoeg voor een ledje
De batterij op zijn moederbord heeft wel betere dingen te doen 8)7
Ik denk inderdaad ook dat er stiekem een powered usbhubje tussenzit :) Anders wil ik wel weten wat er gebeurt als TS de kabel van de muis eruit haalt.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:27
Ook een leuke die ik wel een paar keer heb meegemaakt:

- Heb je een reset knop? Zo ja, zit die (deels) ingedrukt
- Nu idem voor de uitknop. Zit die (deels) ingedrukt.

Kan zijn dat hij deels ingedrukt is en dus een continue reset doet. Je computer gaat dan niet aan, maar heeft dan wel stroom :)

let the past be the past.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je pc écht volledig losgekoppeld (met alleen die muis aangesloten) nog steeds het ledje laat branden, kun je hem vast voor 10 miljoen verkopen, energie uit niets verdient namelijk best aardig ;)

Maar serieus, waarschijnlijk is het geen condensator die leegloopt, maar een volledige spanningsbron, door álle stekkers een tijdje los te trekken weet je dit zeker.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
misschien iemand die en grap met je uithaald????
want paar jaar geleden heb ik met en kameraad zelfde grap met iemand uitgehaald, muis open geschroefd en 2 batterijen errin zo dat het lampje brandt, en hem voor gek gehouden :+

• reckik
Het bleek dus denk ik wel om restspanning te gaan oid... want ja ik had hem volledig losgekoppelt, maar het LEDje ging uit toen ik het moederbord loskoppelde van de voeding.. Had nog garantie.. Blijf het toch raar vinden..... 8)7
Pagina: 1