Toon posts:

Geen Beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje de computer van mijn broer geeft geen beeld meer gelijk al niet als ik de computer "inschakel".

Wel spinnen de harde schijven op en gaan de fans aan, maar ik krijg geen beeld.

Ik heb al een paar verschillende dingen geprobeerd.

- Eerst zat er een Abit KT7A in met een GeForce2 met SDRAM geheugen met Duron 800.

Om budget redenen heb ik een ander moederbord geprobeerd:
- ASRock K7S41GX, met onboard videokaart en DDR400 geheugen met een Duron 1300.

- tevens heb ik verschillende monitoren gebruikt
- ook krijg ik helemaal geen beepjes te horen
- Het is een kast met een 300 Watt voeding

betekend dit, dat alle twee de processors kapot zijn of kan het wat anders zijn?

alvast bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens door. In principe kan het aan vanalles liggen namelijk, dus troubleshoot het eens goed en sluit uit waar het probleem ligt :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Zoals terw al verteld kan het idd aan vanalles liggen

maar toch "jah daar gaan we weer :+ " verdenk ik je voeding

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
OK ik zie het al, het wordt weer ff knutselen, helaas heb ik geen multimeter om de voedingslijnen te testen.

iedergeval bedankt voor het bevestigen van mijn vermoede dat het vanalles kan zijn. :*)

dat ik check de voeding en de proc daarna zoektie ut zelf maar uit

bedankt

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hardeschijven die spinnen, fans die draaien en geen beeld is een typisch geval van een defect moederbord, maar als je die al vervangen hebt en je weet ZEKER dat die goed zijn blijft in theorie alleen je voeding nog maar over..

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Woohooo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:15:
Hardeschijven die spinnen, fans die draaien en geen beeld is een typisch geval van een defect moederbord, maar als je die al vervangen hebt en je weet ZEKER dat die goed zijn blijft in theorie alleen je voeding nog maar over..
dat is dus niet een typisch geval van dood moederbord, hoeveel computers ik al in me handen had met dat symptoom die na een nieuwe voeding weer vrolijk pruttelde

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Yep een typisch geval van voeding naar z'n grootje, nog bedankt voor de tips, hij doet ut weer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Woohooo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:15:
Dat hoeft niet. Met een brakke 3.3V lijn bijvoorbeeld doen je hdds het wel maar is de kans groot dat je bak niet doorboot.
Vandaar dat we ook zo'n mooie troubleshooter ervoor hebben :)
Pagina: 1