Nieuw systeem maar welk geheugen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 21:19
Beste,

Ik heb het volgende systeem samengesteld. Het systeem wordt gebruikt voor office,gamen,video bewerking en om te overclocken.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600
- Ik kies natuurlijk voor de processor omdat dit toch het beste toekomst gericht is wat je nu volgens mij kunt kopen.

Moderbord: Asus P5B deluxe of P5B Deluxe/WiFi-AP
- Veel positief over dit bordje gehoord en overclockt ook nog eens goed maar welke van de 2 nu ?

Geheugen: Team: 2048 MB DDR2, PC6400 4 non-ECC 2 x 288 €
of G.Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 2048 MB DDR2, PC6400 4 non-ECC 2 x 276€
of G.Skill F2-6400PHU2-2GBNR 2048 MB DDR2, PC6400 5 non-ECC 2 x 284 €
- Hier zou ik dus echt niet weten wat ik moet kiezen.. Iemand nog aanraders voor rond deze prijsklasse ?

3D kaart: Geforce 7900 GTO
-Deze heb ik al

Voeding: Tagan 480 watt
-Ben ik ook al in het bezit van

Alvast Bedankt

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Neem gewoon 2 twinmos latjes van 100 euro werkt toch ook gewoon?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welk geheugen geschikt is staat op de eigen pagina van je MB bij ASUS. Zoek dan naar QVL zodat je niet geheugen koopt dat misschien niet met dit MB wil samenwerken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Dat goedkoopste geheugen is het beste (ja, dat komt vaker voor).
PC6400 is de snelheid, die is bij allen gelijk, daarachter staat bij de een 5, en bij de anderen 4... dat is de CAS-latency... Hoe lager die is, hoe beter.

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 21:19
Ja maar het gaat vooral om te overclocken zoals ik in de startpost ook al aangaf..

Ik zou niet willen dat ik door mijn geheugen niet meer verder kan overclocken dus zoek ik goed overclock geheugen..

@ Guardian Angel
alle geheugens die ik in de startpost gaf passen allemaal op het moederbord mijn vraag is welk het beste is voor te overclocken

[ Voor 27% gewijzigd door Obl1viA op 12-12-2006 23:33 ]

Verwijderd

Tsja, da's altijd afwachten.
Op papier is dat goedkoopste geheugen dus het snelst, dus daar kun je je CPU het verst mee overklokken... Maar in de praktijk is het altijd maar afwachten hoever je buiten de specs kunt komen. Het ene merk heeft veel strakkere specs dan het andere. Daar is weinig over te zeggen, zelfs tussen verschillende reepjes geheugen van hetzelfde merk of type.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
In onze FAQ staat iets over 'Wat moet ik nemen?', lees dat eens door.

Ik kan me prima voorstellen dat je op een gegeven moment de weg kwijt bent met zoveel keuze maar ga eerst bij jezelf na of je wel dergelijk snel geheugen nodig hebt (wil je een FSB van QDR 1.6GHz draaien?), zo'n hoeveelheid en wat compatible is met jouw moederbord (Asus site, mobo manual). Daarnaast kun je ook de specs opzoeken en kijken wat de verschillen zijn. Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.