Sinds een paar dagen ben ik me wat aan het verdiepen in mogelijkheden van ASP. Het leek mij daarom handig en leuk om de uptime van de webserver te laten zien op mijn site. Na wat zoekwerk heb ik een script gevonden wat het zou moeten doen, met een kleine aanpassing in de global.asa.
Global.asa
en uptime.asp
Echter, zodra er voor een bepaalde periode geen client activiteit is geweest, wordt de uptime teller weer op '0' gezet, alsof er een service wordt gereset na een periode van inactiviteit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurd, of wat doe ik fout?
Global.asa
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <script language="vbscript" runat="server"> Sub Application_OnStart Application("startTime") = Now Application("visitors")=0 End Sub Sub Session_OnStart Application.Lock Application("visitors")=Application("visitors")+1 Application.UnLock End Sub Sub Session_OnEnd Application.Lock Application("visitors")=Application("visitors")-1 Application.UnLock End Sub Sub Application_OnEnd() end sub </script> |
en uptime.asp
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <% @ language="vbscript" %> <% Option Explicit %> <% Dim days, hours, minutes, seconds, startTime, runTime ' Read the start time from the ' Application variable startTime = CDate(Application("startTime")) ' Take the difference runTime = CDate(Now - startTime) ' Calculate the time components If DateDiff("d", startTime, Now) = 0 Then days = 0 Else days = Day(runTime) End If hours = Hour(runTime) minutes = Minute(runTime) seconds = Second(runTime) %> <html> <body> <b>Server uptime:</b> <% ' Display the uptime Response.Write days & " days(s), " Response.Write hours & " hour(s), " Response.Write minutes & " minute(s), and " Response.Write seconds & " second(s)" %> </body> </html> |
Echter, zodra er voor een bepaalde periode geen client activiteit is geweest, wordt de uptime teller weer op '0' gezet, alsof er een service wordt gereset na een periode van inactiviteit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet gebeurd, of wat doe ik fout?