Onboard 3COM NIC meldt dat netwerkkabel niet is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen

Ik heb vandaag eens Windows Vista geinstalleerd, en dit werkte allemaal prima. Internet werkte perfect enzovoorts.

Ik heb vandaag ook een nieuwe tv-kaart gekocht (Hauppage wintv pvr 150 voor MCE), dit omdat ik vista voor MCE wil gaan gebruiken.

Ik heb de kaart in mijn pci slot gedaan, en heb windows weer opgestart. Ook dit alles werkte prima, vista herkende alles direct. MCE heeft perfect de tv guide en zo van internet gehaald, dus toen deed de lan poort het nog.

Van het ene op het andere moment, had ik geen netwerkverbinding meer. Windows zegt dat de netwerkkabel niet is aangesloten, maar dat het apparaat verder goed werkt.

Symptomen:

- Windows zegt netwerkkabel niet aangesloten
- Ik heb geen IP
- Ipconfig herkent NIC wel, ik zie het mac adres
- De netwerkkabel is goed, deze heb ik getest door deze met een andere te verwisselen, zelfde effect.
- De ledjes bij de LAN poort branden niet. Deze brandden normaal zelfs als de pc uit stond (met stroom erop), vanwege WOL.
- Het ledje op de switch brand niet, ook niet als ik een andere poort op de switch gebruik, het ligt niet aan de switch.
- Het probleem deed zich opeens voor, terwijl ik tv aan het kijken was via vista MCE.
- Ik heb nog een windows xp op de machine staan, en deze geeft hetzelfde aan.
- Vandaag is 1 keer mijn cpu koeler uitgevallen, en mijn aerogate 2 vertelde dat mijn cpu minstens 77 graden is geworden (sensor op het koelblok). Als resultaat heeft de pc zichzelf toen uitgeschakeld, na opnieuw opstarten deed ie het weer normaal. Ook internet deed het toen nog.

Ik heb een Asus P4C800 Deluxe moederbord met een onboard 3COM NIC.

Kan ik de conclusie trekken dat mijn onboard lan naar de eeuwige NIC jachtvelden is ?

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kijk is bij je hardware of er ergens conflicten zijn.
Tv kaart in een ander slot proberen.
Eens proberen zonder die kaart erin.
Moederbord drivers opnieuw installeren.
etc.

Misschien dat het helpt?

• Dark Wanderer
bassie_ schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:17:
Kijk is bij je hardware of er ergens conflicten zijn.
Tv kaart in een ander slot proberen.
Eens proberen zonder die kaart erin.
Moederbord drivers opnieuw installeren.
etc.

Misschien dat het helpt?
Heb de pc nu opnieuw opgestart zonder de tv-kaart erin, heb nog steeds hetzelfde euvel.
De lampjes bij het moederbord branden ook niet als de pc uitstaat, met een netwerkkabel erin, terwijl die dat eerst wel deed. Dit sluit de moederbord drivers reinstallen uit.

In de bios staat de onbaord lan ook op enabled.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 20:38

Mojo

The Power Within

Lijkt erop dat de hoge CPU-temperatuur een nasleep heeft gehad. Je zou kunnen proberen je drivers e.d. te updaten. Maar gezien het feit dat het probleem op 2 OS'en aanwezig is ben ik bang dat je Onboard ding stuk is :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Heb je niet nog ergens een los ethenet kaartje?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

heb je al eens gekeken bij apparatenbeheer als er ergens een geel vraagteken staat is het omdat hij het apparaat niet goed herkent, probeer mss ook eens de drivers van ja moederbord te herinstalleren.

btw je hebt ze toch niet per ongeluk uitgeschakeld in apparatenbeheer dan staat het effectief uit en zal je natuurlijk geen LAN hebben.

edit: heeft je virusscanner niet per ongeluk de poort gesloten omdat het daar een virus gevonden had :P
er zijn zo van die virussen dat alle poorten afgaan totdat je je toetsenbord en muis niet meer kunt besturen :(

[ Voor 24% gewijzigd door pm1 op 13-12-2006 14:06 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een NIC is een NIC :)

Processors, Mobo's & Geheugen » Netwerken dus, compleet met een titelverduidelijking. "$apparaat is dood?" is best wel nietszeggend namelijk ;)

• Dark Wanderer
Het probleem is opgelost, van het een op het andere moment deed de nic het weer, gewoon spontaan. Misschien dat ie een klap kreeg van de CPU overheat of zo

Toch iedereen bedankt!

Pagina: 1