[IE7] Zeer traag starten

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb nu al een tijdje IE7 geinstalleerd staan en ik wordt er zo langzaamaan een beetje moe van.

Ik start IE (dat doe ik ALTIJD met de optie -nohome). Dan krijg ik eerst het "basisscherm". Pas na 2 of 3 seconden (of nog meer) komt de statusbalk onderin en de "Koppelingen"-balk tevoorschijn, evenals de google toolbar. Dat vind ik al veel te lang duren. Dus ik heb de toolbar en de koppelingen uitgezet, kijken wat er gebeurt. Verandert bijna niets. Alleen de statusbalk wordt (zoals het hoort) weergegeven, maar nog steeds na zo'n lange tijd!

Ik ben over het algemeen redelijk snel, dus op het moment dat ik IE heb gestart F6 indrukken en een url (bijvoorbeeld google.nl) intypen (binnen diee zoveel seconden). Krijg ik de melding: http://www.google.nl is momenteel niet beschikbaar. Foutmelding weggeklikt (duw op enter) en dan nog een keer, dan is ondertussen die statusbalk weer gekomen en werkt het dus gewoon weer.

Task manager gestart. Als ik IE start, dan zie ik dat hij al die tijd zwaar aan de processor loopt te trekken. Hij gebruikt 34 MB geheugen zonder dat er een pagina geopend is.

Ik heb de developer toolbar geinstalleerd gehad, die heb ik eraf gegooid, helpt niets. Ook de google toolbar gedeinstalleerd, maar nog steeds niets. Ik had dit probleem een tijdje geleden al. Op een gegeven moment heb ik een herinstallatie van mijn PC gedaan (werd weer eens tijd :P) en daarna nog steeds hetzelfde probleem. Versie die ik heb: 7.0.5730.11

Help?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• bdgroot
Schopje...

Verwijderd

Virusscan gedaan? - online scanner housecall is een goede
Geheugentest gedaan? - memtest is een goede
Antispyware check gedaan? - hitman pro is een goede
Checkdisk gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 15:01 ]

Verwijderd

onder welke windows draai je ie ?

• bdgroot
Virusscan: ja, heb laatste versie van mcafee draaien..
Geheugentest: ja, heb ik gedraaid
Anti-spyware: ja, heb ik gedraaid.
Checkdisk: niet gedraaid, maar zou hij dan niet gewoon moeten klappen als daar iets mis is?? En evt. een iets onvoorspelbaarder resultaat moeten geven?

En na een herinstallatie zou het toch op zijn minst 5 minuten lekker moeten draaien? Kan me niet herinneren dat het snel is geweest daarna.. (herinstallatie is 1 week geleden...)

Draai onder XP Pro

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
gekeken of hdd niet in pio mode draait.
en of de clock snelheid proc goed veranderd zelfden maar dan heb je last van een leeg mobo battarijtje.

succes met zoeken

Verwijderd

dezejongeman schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:58:
gekeken of hdd niet in pio mode draait.
en of de clock snelheid proc goed veranderd zelfden maar dan heb je last van een leeg mobo battarijtje.

succes met zoeken
*offtopic waar kan ik pio mode zien/aanpassen

edit: gevonden: apparaatbeheer - ide/ata/atapi-controllers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 09:13 ]

• bdgroot
Helaas... helpt allemaal niks :/ sta in udma 6 mode... en verder ook geen vreemde dingen voor zover ik kan inschatten... Als iemand nog tips heeft...

Verwijderd

bdgroot schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:34:
Helaas... helpt allemaal niks :/ sta in udma 6 mode... en verder ook geen vreemde dingen voor zover ik kan inschatten... Als iemand nog tips heeft...
virus/spyware/adware scan gedaan???

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:19
Probeer is zonder Addons te starten.
Dat moet wel helpen :) Er is toch iets in je IE wat ergens op wacht.

• bdgroot
bdgroot schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:29:
Ik heb de developer toolbar geinstalleerd gehad, die heb ik eraf gegooid, helpt niets. Ook de google toolbar gedeinstalleerd, maar nog steeds niets.
Verder geen add-ons geinstalleerd... maar ik zal nog eens kijken of ik niet iets over het hoofd gezien heb.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb je nieuwste build van vorige week geinstalleerd? (die heeft iets gedaan met fishing handel, was traag)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 13:43
Verder geen add-ons geinstalleerd... maar ik zal nog eens kijken of ik niet iets over het hoofd gezien heb.
Google Toolbar?? :?''

Ik heb niets gezegd

[ Voor 10% gewijzigd door Jassy op 19-12-2006 18:19 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• bdgroot
Ik heb phishing uitgezet: geen resultaat. Toen ben ik gaan snuffelen in de add-ins. Google toolbar nog een keer verwijderd, geen resultaat. Daarna ben ik alle add-ins gaan uitschakelen en stuk voor stuk weer gaan inschakelen. Toen ze allemaal uit waren: perfect snel! maar zogauw ik er 2 of 3 weer aangezet had werd het weer traag! Degene die daar de grootste duit in het zakje deden waren een add-in van mcafee, flash en java. Ik heb die nu uitgeschakeld, maar ja, dat is eigenlijk niet wat ik wil... Zijn er mensen die hier ook verschil zien (als ze de add-ins even tijdelijk uitschakelen)?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee geen enkel verschil te merken, teminste niet op het oog voor mij te waarnemen.

(Heb je wel laatste versies van al die add'ins trouwens)

[ Voor 26% gewijzigd door SithWarrior op 21-12-2006 17:12 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• bdgroot
volgens mij wel. Virusscanner zeker, java zeker, adobe reader zeker, google toolbar zeker, flash zeker en daarnaast staan er nog wat dingen tussen van M$ zelf... Windows updates heb ik ook allemaal.

Pagina: 1