IBM HD DTLA 45 GIG geeft bij unzippen CRC error?

Pagina: 1
Acties:

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo,

ik heb sinds kort een ibm hd gekocht. Ik heb het volgende probleem. Als ik iets groots ga unzippen b.v. 100 MB dan geeft hij altijd crc error. Hetzelfde bestand heb ik unzipt op mn oude maxtor drive. Het bestand is prima in orde.

Ook het terug zetten van m'n ghost image met met ibm hd geeft crc error.

Ik heb de drive getest met het programma drive fitness test van ibm. Deze geeft aan dat niks stuk is.

Weet iemand hier wat er aan de hand is?

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Geef eens wat meer info

OS? Controller? Mainboard?

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Hoi chiwai_2000,

Zoiets heb ik inderdaad ook gehad. Maar was juist met een Maxtor. :P
Maar heeft niks met het Probleem te maken denk ik. Waarschijnlijk is de FLATcable te lang, van slechte kwaliteit of niet goed ingeplugd. (bij mij was het een combinatie van te lang en slechte kwaliteit)

Hopelijk ist probleem hiermee opgelost.

DOEwIE!:)

• chiwai_2000
Op vrijdag 02 februari 2001 02:13 schreef Smallblock het volgende:
Geef eens wat meer info

OS? Controller? Mainboard?
mainboard: abit kt7.
hd is aangesloten op een ide controller

• chiwai_2000
Op vrijdag 02 februari 2001 02:25 schreef FReGGeL het volgende:
Hoi chiwai_2000,

Zoiets heb ik inderdaad ook gehad. Maar was juist met een Maxtor. :P
Maar heeft niks met het Probleem te maken denk ik. Waarschijnlijk is de FLATcable te lang, van slechte kwaliteit of niet goed ingeplugd. (bij mij was het een combinatie van te lang en slechte kwaliteit)

Hopelijk ist probleem hiermee opgelost.

DOEwIE!:)
aan de kabel kan het niet liggen, want de matrox hangt er ook aan. hij is heel kort en de kabel is nog gaaf.

ik heb ook geprobeerd de hd's om te keren. ibm=slave en maxtor is master. maar dit probleem blijft.

Verwijderd

hmmmmm...

Da's indeed wel vaag dan, Meestal duidt zoiets op een Cable probleem. Die CRC's errors willen zeggen dat er data verminkt wordt. En dat gebeurt inderdaad vooral met GROTE files. Had ik toen ook last van. kleine files gaan wel goed.

Tsja, het rare is inderdaad dat die Maxtor wel goed werkt op dezelfde kabel. Dan zou je toch gaan twijfelen over de IBM hd...
Hoewel mijn ervaringen ermee Zeer goed zijn.
:?

• smallblock

smallblock

mainboard: abit kt7.
hd is aangesloten op een ide controller

Ja, dat laatste snap ik, maar op de Via controller neem ik aan. De highpoint op de KT7-raid heeft nog wel eens problemen met IBM DTLA's. Ik heb ook dergelijke problemen met de IBM's op de Asus A7v, op de Promise controller, maar alleen met W2K, niet met WinME.
Ik kan je verder niet helpen.

Leuke lamp, overigens !!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
zoiets heb/had ik ook :(

ik had wat backupjes gemaakt van m'n mp3 directory en m'n filmsdirectory.

inpakken ging allemaal prima op m'n udma 66 maxtor 7200rpm schijfje, nu bij uitpakken op m'n ibm udma 100 DTLA 30 gig en asus a7v geeft het toch bij het uitpakken van sommige files een CRC error |:(

I’m not like the OTTERS

• chiwai_2000
Op vrijdag 02 februari 2001 11:10 schreef actieman het volgende:
zoiets heb/had ik ook :(

ik had wat backupjes gemaakt van m'n mp3 directory en m'n filmsdirectory.

inpakken ging allemaal prima op m'n udma 66 maxtor 7200rpm schijfje, nu bij uitpakken op m'n ibm udma 100 DTLA 30 gig en asus a7v geeft het toch bij het uitpakken van sommige files een CRC error |:(
Hmm vreemd geval. nu zal ik denken dat het gewoon aan de ibm drive ligt. ik ga een ander kabel halen misschien dat het probleem wordt verholpen.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 07:48
je hebt niet de raid versie van de kt7? (hij zit niet op dat highpoint ding.....?)

Verwijderd

Ook meegemaakt met een High-Point controller. Dit was direct verholpen na het installeren van nieuwe drivers van de High-Point website voor de controller.
Voor de zekerheid heb ik toen ook de nieuwste bios voor het Abit moederbord geflasht. De bios van de controller werd daarmee ook ge-update. Werkt nu als een trein! :)
Succes.

• chiwai_2000
Op vrijdag 02 februari 2001 13:14 schreef Jaspov het volgende:
je hebt niet de raid versie van de kt7? (hij zit niet op dat highpoint ding.....?)
ik heb een gewone kt7 en het is niet aangesloten op een highpoint ding.

• actieman
bij mijn weten is het gewoon die standaard udma 100/66 kabel die bij de Asus A7V zat.

is trouwens onder win2k en met laatste drivers en bios.

..

I’m not like the OTTERS

• smallblock

smallblock

Op vrijdag 02 februari 2001 13:37 schreef actieman het volgende:
bij mijn weten is het gewoon die standaard udma 100/66 kabel die bij de Asus A7V zat.

is trouwens onder win2k en met laatste drivers en bios.

..
Ik heb de IBM's nu op de Via en de cdrom & writer op de Promise. Dat werkt wel goed en maakt nauwelijks uit kwa performance. Vreemd genoeg was er geen probleem toen ik met de raid-mod draaide.

Leuke lamp, overigens !!

• actieman
mwah ik kan die files ook unzippen in winME, maar vreemd is het wel...

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1