Toon posts:

Contrast verhouding beamer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik ben van plan een beamer te kopen.
Mijn oog was gevallen op de Sanyo PLV-Z4.
Nu is de Sanyo PLV-Z5 ook gekomen en het grootste verschil is dat deze een contrast vehouding heeft van 10.000:1 en de PLV-Z4 7.000:1 en dat het Ansi-lumens 1.100 is inplaats van 1.000 bij de PLV-Z4. Het prijs verschil is ruim 400 Euro

Nu heb ik niet de mogelijkheid om ze allebei tegelijk te zien spelen. Maar ik wou graag weten of iemand weet of er veel verschil in zit ?

Ik hoop van wel want ik kom er niet uit.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 22:26 ]

Verwijderd

ik denk dat een contrastverhouding van 7000:1 wel dik voldoende is hoor! ik zou er in ieder geval geen 400 euro voor geven extra alleen om de een hoger contrast ratio. En zoveel meer is het in verhouding niet. Ik zou mijn geld eerder geven aan wat meer lumens, zodat je niet heel je kamer hoeft te verduisteren als je nog wat wilt zien..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:09:
ik denk dat een contrastverhouding van 7000:1 wel dik voldoende is hoor! ik zou er in ieder geval geen 400 euro voor geven extra alleen om de een hoger contrast ratio. En zoveel meer is het in verhouding niet. Ik zou mijn geld eerder geven aan wat meer lumens, zodat je niet heel je kamer hoeft te verduisteren als je nog wat wilt zien..
Vrees ook dat je de 400 euro er niet in terug ziet Je hebt er 100 ansi lumen meer voor (wat me ook niet echt veel lijkt) en een extra HDMI aansluiting (wat wel eens handig kon zijn maar daar zullen ook vast wel switch kasjes voor komen). Er zijn zo weinig winkels die echt wat beamers hebben staan. Zodat je ze naast elkaar zou kunnen zien.

(Sorry voor de verkeerde plaatsing van het bericht).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Staar je niet blind op de specificaties, maar ga het gewoon bekijken of lees een review op projectorcentral.com

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp