Toon posts:

Hulp nodig bij moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Ik heb een nieuwe kast gekocht en mn moederbord overgezet en nu weet ik niet meer hoe de aan/uit + resetknop moet worden aangesloten op mijn moederbord.
Het type moederbord is : ASROCK P4VM800

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

He, heb je de handleiding nog van je moederbord? Als het goed is, staat daar meestal een pin-out welke stekker waar moet worden aangesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Staat me neem ik aan toch gewoon in de handleiding?
de plus en min pool is bij de power en reset knop niet interessant.. als je draden maar op de juiste headers aansluit.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
En als je de handleiding niet meer hebt, dan kan je die zeker wel vinden op de website van de fabrikant.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan/uit knop is makkelijk te vidnen (zelfs zonder ook maar iets van een manual te hebben). Gewoon alle pinnetjes stuk voor stuk met elkaar verbindin (bijv door even de schroevedraaier er tegenaan te houden) en kijken wanneer hij aanspringt.

Of download gewoon even de manual.

• MAX3400

MAX3400

Pagina 17, uit mijn hoofd...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Verwijderd

Topicstarter
Lukt nog steeds niet heb een schroevendraaier er tegenaan gehouden maar er gebeurt niks terwijl de voeding op het moederbord zit aangesloten en hij staat ook gewoon aan , wat nu ?

Verwijderd

heb je dat 4 polige vierkant geel-zwart stekkertje ook aangesloten? (ben de naam ff kwijt van dat ding)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Eh, heb je nu ook het stekkertje van je powerknop ook op je moederbord aangesloten en de powerknop ingedrukt?

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:48:
Lukt nog steeds niet heb een schroevendraaier er tegenaan gehouden maar er gebeurt niks terwijl de voeding op het moederbord zit aangesloten en hij staat ook gewoon aan , wat nu ?
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan eens door :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me nu er even om waarom ik geen reactie krijg als ik de pinnetjes met elkaar verbind.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:00:
het gaat me nu er even om waarom ik geen reactie krijg als ik de pinnetjes met elkaar verbind.
Het gaat mij er even om of je de handleiding nou gelezen hebt en geprobeerd om de correcte pinnetjes met de correcte stekkertjes te laten babbelen.

Post desnoods een foto van dat pin-block; misschien dat 60.000 meer weten dan 1?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 12-12-2006 23:02 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:10:
...Gewoon alle pinnetjes stuk voor stuk met elkaar verbindin (bijv door even de schroevedraaier er tegenaan te houden) en kijken wanneer hij aanspringt...
Of kijken wanneer je bord in rook opgaat, overal connectie maken is ongeveer het domste wat je kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
in de manual van mijn moederbord staat :

+ pled
- pled , die heb ik apart dus dat is geen probleem

+ hdled
- hdled zit bij mij aan elkaar (neem aan dat rood de + is)

PWRBTN (neem aan dat dit POWER SW is) deze staat verwezen naar 1 pin terwijl er een aansluiting is voor 2 er naast staat GND (wat dat mag zijn...)

RESET '' zelfde verhaal als POWER SW"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:04:
[...]

Of kijken wanneer je bord in rook opgaat, overal connectie maken is ongeveer het domste wat je kunt doen.
Waarom dan? Wat kan er dan foutgaan? Ik heb dit met vrijwel alle mobos gedaan die hier lagen om te testen en het is nog nooit fout gegaan.

• Mad Marty

Mad Marty

Dus? Schuif de stekkertjes er eens op?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd , geen reactie...

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:08:
PWRBTN (neem aan dat dit POWER SW is) deze staat verwezen naar 1 pin terwijl er een aansluiting is voor 2 er naast staat GND (wat dat mag zijn...)

RESET '' zelfde verhaal als POWER SW"
De PWRBTN pin moet contact maken met GND om je computer aan te laten gaan.
(Iets vertelt mij dat je een schroevendraaier tegen 1 pin aan hebt gehouden) :X

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik van kast ging ruilen heb ik we de voeding schoongemaakt met een stofzuiger mischien dat daar de fout ligt ?

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:15:
Toen ik van kast ging ruilen heb ik we de voeding schoongemaakt met een stofzuiger mischien dat daar de fout ligt ?
Misschien, maar dat kan jij eenvoudig uitproberen door een andere voeding erbij te pakken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:15:
Zoals ik al zei, neem de troubleshooter eens door en post hier exact de uitkomsten ervan. zo kun je achterhalen of het probleem bij je mobo ligt of ergens anders.

• Mad Marty

Mad Marty

Bovendien is het dus de bedoeling dat je het stekkertje over BEIDE pinnetjes schuift (ze moeten immers contact maken) en niet over eentje.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
oei probeerde een nieuwe voeding had hem nog wel los in mn handen deed hem aan en k hoorde een hele hooge piep (reactie goed/fout?)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:22:
oei probeerde een nieuwe voeding had hem nog wel los in mn handen deed hem aan en k hoorde een hele hooge piep (reactie goed/fout?)
Kan gewoon je pc speakertje geweest zijn, hoeft niet iets te zijn waar je je zorgen over hoeft te maken eigenlijk. Probeer gewoon even of hij het nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
blijf die harde piep horen ...

Verwijderd

Topicstarter
komt uit de andere voeding die ik probeerde

• Jimster
Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je iets aan je post toe wilt voegen ipv achter elkaar te posten.

Wees eens duidelijk wat je aan het doen bent. Over welke pinnen heb je de connector voor de powerknop nou geschoven?

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
En anders effe bios batterij vervangen....kan slecht zijn,,,als dan tijdje stroom er af is geweest,pleurt de spanning van batterij onder een bepaalde grens......
Sommige moederborden doen dan echt niks meer.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de andere voeding het zelfde geprobeerd (de connecetoren op de goede pinnen gedaan) maar als ik de voeding aanzet krijg ik een hele hoge piep en ik wilde hem aandrukken weer geen reactie

Guys ik lees bij hangen en opstartproblemen het volgende : "Zijn de afstandhouders correct gebruikt?" some1 explain ?

zijn dat toevallig van die gouden dingentjes die je erin moet draaien voordat je je moederbord erin zet ??

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 23:57 ]

• Jimster
Afstandshouders zijn de busjes die je in de backplate van de behuizing moet draaien. Je moet hierbij goed opletten of je de afstandsbusjes in de zelfde plaatsen draait als de gaten in het moederbord. Als je een afstandsbusje in een gaatje draait terwijl op het moederbord op die plaats geen gaatje zit, kan het kortsluiting veroorzaken.

Het zijn die gouden dingetjes ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 12-12-2006 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
YES !! probleem gevonden :) THX guys (waren de afstandshouders -.-)
Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgende keer ajb eerst even zelf zoeken en dingen proberen voordat je een topic opent ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.