Argenta - Ervaringen en meningen gevraagd over deze bank.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Wie heeft er een bankrekening en spaarrekening bij deze bank?

http://www.argenta.nl/

Na het doorspitten van de site, vroeg ik me namelijk af wat de addertjes onder het gras waren, sinds deze bank een aantal sterke voordelen heeft tov andere banken:

- Geheel kosteloos internetbankieren en betalen met je betaalpas.
- 0,5% rente op je betaalrekening
- 3,5% rente op je internetspaarrekening

Hoe is de beveiliging mbt inloggen en betalen? Is Ideal mogelijk? Als ik overstap krijg ik dan een ander rekeningnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ze geven 3,25% rente, geen 3,5%.

Ken die bank niet. Zit zelf bij de DSB bank met een spaarrekening, daar krijg je 3,3% rente op. Daar tot nu toe geen addertjes tegengekomen. Een gewone rekening (lees: betaalrekening) kun je daar nog niet afsluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 12-12-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

argenta is een prima bank, doe er vrijwel dagelijks zaken mee. tot nu toe geen addertjes tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik heb enkel een spaarrekening bij Argenta omdat die meer rente biedt dan mijn gewone bank. Het voordeel is dat alles gratis is, het nadeel is dat er minder service is als bij een gewone bank.

Ik heb nooit het internetbankieren pakket gehad van hen, dus daar kan ik niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:25

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Die site is wel positief. Alleen vraag me af hoe dat zit met mijn creditcard dan. Er zijn toch ook bedrijven waar je gratis cc kan krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feca
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:04
http://www.spaarhulp.nl/ site is vaak traag, maar heeft wel goede overzichten.

Zelf heb ik SNS Maxisparen, een internetspaarrekening met 4%. Enige beperking is helaas dat je maandelijks maximaal 250 euro van je huidige betaalrekening kunt laten afschrijven om op die spaarrekening te zetten. Vervelend als je maandelijks meer wilt sparen en/of het geld op je huidige spaarrekening over wilt zetten (je kunt namelijk niets storten).
Daarom heb ik ook een spaarrekening bij AKbank geopend, momenteel 3,6%.

Anoniem: 105758

Maar heb je dan ook die 3,6 %? Ik heb namelijk ook dat argenta omdat ze bij de Rabobank dat grapje paar jaar terug geflikt hadden. Ze deden het overbrengen alsof het in ons eigen vooordeel is, maar het tegendeel was dus waar. Geen id meer hoe t precies zat. het had er mee te maken dat je niet zomaar bij en af kon schrijven om een optimaal rente percentage aan het einde van het te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/tarieven.php
4. Limieten overboeking
Naar eigen Argenta-rekeningen max. saldo v/d rekening
Naar opgegeven tegenrekening max. saldo v/d rekening
Naar een "derde"-rekening
Wat is een "derde" rekening tov opgegeven tegenrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:45
170074 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 02:06:

Wat is een "derde" rekening tov opgegeven tegenrekening?
Dat zij alle andere rekeningen die je maar kan bedenken. Jij geeft 1 vaste tegenrekening op, waarschijnlijk een eigen bank- of giro rekening. Als je nu geld wil gaan overmaken naar een andere rekening, dan is dat een "derde" rekening.

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Interessant om bij een internetbank een spaarrekening te openen. Ik ga er vanuit dat ze vallen onder de DNB regeling? bij failissement tot 20.000 euro je geld terug?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Slasher schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:50:
Interessant om bij een internetbank een spaarrekening te openen. Ik ga er vanuit dat ze vallen onder de DNB regeling? bij failissement tot 20.000 euro je geld terug?
Uiteraard, het is niks meer dan een gewone bank! Je krijgt gewoon veel meer rente dan een reguliere bank, zonder beperkingen. Je krijgt zelfs een gratis betaalpas.

Maar goed, het enige vervelende is dus dat ze geen kantoorgebouwen hebben, waar je dus niet zomaar even binnen kunt stappen bij echt lastige problemen. Dat stukje zekerheid mis ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Klein kickje. Ik ga het dan toch proberen. Het is immers gratis dus een buil zal ik nooit vallen, als het me bevalt ga ik mijn huidige bank dan ook straks opzeggen. Moet ik nog rekening houden met boetes, danwel opzegtermijnen? Ik zit bij de rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:34

ralpje

Deugpopje

170074 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:20:
Klein kickje. Ik ga het dan toch proberen. Het is immers gratis dus een buil zal ik nooit vallen, als het me bevalt ga ik mijn huidige bank dan ook straks opzeggen. Moet ik nog rekening houden met boetes, danwel opzegtermijnen? Ik zit bij de rabobank.
Volgens mij niet, maar het lijkt me handig om je rekening actief te houden en gewoon je geld over te boeken naar je nieuwe rekening. Houd een klein bedrag op je oude rekening zodat incasso's die je vergeet over te zetten of zo wel nog doorgaan. Ben je er uiteindelijk achter dat alles goed gaat, dan kun je alsnog die rekening beeïndigen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Argh wat zie ik nu? Ze gebruiken het vreselijke TAN-codes systeem? ;( Dan nog maar ff afwachten, ik zal ze eens emailen of ze ook nog een ander systeem á la random reader willen invoeren. Jullie horen nog van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
170074 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:52:
Argh wat zie ik nu? Ze gebruiken het vreselijke TAN-codes systeem? ;( Dan nog maar ff afwachten, ik zal ze eens emailen of ze ook nog een ander systeem á la random reader willen invoeren. Jullie horen nog van mij :)
kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
xxxMaverick schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:33:
[...]

kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs....
Tsja, maar vraag me af wat goedkoper voor de bank is, die tan-codes genereren/opsturen/bijhouden lijkt me administratief veel meer werk (dus geld) dat dus ook in de massa-productie van zo'n simpel apparaatje kan worden gestopt. Maar dat verhaal is wel erg offtopic.

Heb nog geen email terug trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Postbank TANnetjes komen heden ten dage (nou ja, al sinds "enige" dagen ;)) via SMS binnen, wat wel scheelt. Ik had ook altijd problemen met die stomme papieren lijsten. Heeft Argenta dat ook niet?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

170074

Topicstarter
Hillie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:47:
Postbank TANnetjes komen heden ten dage (nou ja, al sinds "enige" dagen ;)) via SMS binnen, wat wel scheelt. Ik had ook altijd problemen met die stomme papieren lijsten. Heeft Argenta dat ook niet?
Geen idee, maar om een lang verhaal te kort te maken: Ik doe het niet. Vanwege het één en het ander besluit ik om over te stappen naar de Abn-amro bank: Ik zit nu bij de Rabobank en irriteer me mateloos aan een aantal zaken, onder andere dat het een samenwerkend geheel is van coöperatieve organisaties waardoor je altijd bij die éne vestiging moet zijn waar je op dat moment nou toevallig niet bent. Of dat medewerkers niet weten met welk nummer ze je moeten doorverbinden. Onprofessioneel. En ik wil graag mijn creditcard afschriften digitaal inzien, ook niet mogelijk bij de Rabo.

Dát, plus het feit dat ik binnenkort op kamers ga en een vrij prijzige laptop ga aanschaffen en laten ze nu net eens een hele goedkope inboedel + laptopverzekering aanbieden. Nu houd ik op maar de voordelen lijken me duidelijk. :)

Hoe dan ook, dit topic kan vergaan in de eeuwige stroom van afgeschreven topics...
Pagina: 1