[RMA] maxtor, kom maar niet verder

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
weet niet zeker of hij hier op de goede plek is anders svp move.

Een dag op 14 geleden crashte een van mijn maxtor hd's. Via powermax kreeg ik inderdaad een foutmelding, de schijf is overleden. Op zich niets aan de hand want er zit nog garantie op tot eind 2007. De leverancier gebeld en deze vertelde me dat het heel simpel en snel te regelen is via maxtor.com

Goed ik daar dus een rma aangemaakt en gekozen voor advanced. Dit zou moeten betekenen dat ze 'direct' een nieuwe hd afsturen waarna ik de oude retour doe.

Echter na het ontvangen van de bevestigingsmai van 30-11 is er geen actie meer. Als ik op de site kijk voor een rma status overzicht blijft die staan op

RMA Type Advanced

Serial Number Status Tracking Number
Y47WZG9E Creation of RMA is in process

nu kan ik dus maxtor niet bereiken, return mail wordt niet beantwoord en op de info@ reageert ook niemand.

Mijn vragen:

Heeft iemand ervaring met deze vorm van rma en de tijdsduur ?
hoe kan ik maxtor bereiken om te vragen waarom dit zolang moet duren ?
kan ik de rma procedure stopzetten ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
Gaat waarschijnlijk iets verkeerd, want dit staat sinds vorige week op de site van Maxtor:

As of December 9th, 2006 warranty services for all Maxtor products are now fully supported through Seagate’s warranty services. To obtain warranty support for your product please proceed to the Seagate Warranty Support page for assistance.

Gewoon proberen opnieuw aan te vragen en anders even contact opnemen met Seagate

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou kunnen dat er iets mis gaat ahoewel mijn ervaringen zijn dat je vrij lang kan wachten. 6 weken is geen uitzondering naar mijn ervaring. Een mailtje naar maxtor en of seagate zou geen kwaad kunnen lijkt me.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Necrobic schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:13:
Zou kunnen dat er iets mis gaat ahoewel mijn ervaringen zijn dat je vrij lang kan wachten. 6 weken is geen uitzondering naar mijn ervaring. Een mailtje naar maxtor en of seagate zou geen kwaad kunnen lijkt me.
Advanced duurt meestal niet langer dan 3-4 dagen. Mijn ervaring.

ARME AOW’er

• Ray
Necrobic schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:13:
het probleem is dus dat beiden niet bereikbaar zijn. Ik heb beide sites afgezocht naar contact adressen maar die kan ik niet vinden. Ik kan wel een nieuwe rma aanmaken maar voor hetzelfde geld zijn ze opeens beide actief en zit ik met 2 hd's

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:33
Zal inderdaad een beetje hectisch zijn nu daar met die omschakeling (hoewel, grote bedrijven, zouden dat toch moeten kunnen tackelen)... Laatste keer dat ik een Maxtor HD RMA (advanced) gedaan heb was dinsdag RMA -> vrijdag refurbished schijf terug :Y)

Even contact opnemen met Maxtor of Seagate dus.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52
Had laatst ook een probleempje, maar ze bleken perfect telefonisch bereikbaar (en dankzij voipbuster ook betaalbaar)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ray
StevenK schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:24:
Had laatst ook een probleempje, maar ze bleken perfect telefonisch bereikbaar (en dankzij voipbuster ook betaalbaar)
waar heb je naar toe gebeld dan ? ik kan nergens contact gegevens van hun vinden namelijk

• StevenK
StuiTeR schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:05:
[...]

waar heb je naar toe gebeld dan ? ik kan nergens contact gegevens van hun vinden namelijk
Hm... zie het hele gesprek niet meer terug in m'n voipbusterlog.

Enniewee: http://www.seagate.com/contact/warranty/

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ray
mmm das seagate :) ik moet de maxtor afdeling hebben of begrijp ik nu dat sinds 9/12 alles weer via seagate loopt ? Seagate is toch overgenomen door maxtor en niet andersom ?

• StevenK
StuiTeR schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:55:
mmm das seagate :) ik moet de maxtor afdeling hebben of begrijp ik nu dat sinds 9/12 alles weer via seagate loopt ? Seagate is toch overgenomen door maxtor en niet andersom ?
As of December 9th, 2006 warranty services for all Maxtor products are now fully supported through Seagate’s warranty services. To obtain warranty support for your product please proceed to the Seagate Warranty Support page for assistance.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
StuiTeR schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:55:
Tweakers.net - Seagate neemt Maxtor over ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Ray
AAHA, dat verklaart een boel :) ik had dus gistron gebeld waar het spul vandaan komt en die vertelde me doodleuk het omgekeerde.......mm dan kan ik dus wat met die telefoonlijst! bedankt

• Ray
FF een kleine KICK.

okz alles leek goed gegaan. Gebeld en gevraagd waarom ik nog geen verse schijf had en 2 dagen later. ongeveer 25/12 verse hd thuis. Op 29/12 houde HD retour in de juiste verpakking naar het adres uit de rma mail met alle codes / stickers etc die ze willen.

Krijg ik hem vandaag doodleuk retour via de post. geweigerd....WTF ? kan ik er nu weer achteraan gaan bellen ??? heeft iemand dit wel eens meegemaakt ?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, ik. Pakket bleek op een verkeerde manier verzonden met een optie voor verzekering oid wat niet kon.

Zou eens navragen bij TNT-post

ARME AOW’er

• Ray
deze is standaard verzonden via tnt internationaal. Wat ik vermoed is dat door de overname van maxtor door seagate wellicht de rma retouradressen niet meer kloppen. Maarja daar ben ik niet over ingelicht. Ik heb de instructies uit de rma mail opgevolgd.

Hebben ze daarna ook kosten bij je in rekening gebracht ? Ik heb net met visa gebeld en tot op heden is er niets voor de schijf afgeschreven, maar goed dat kan natuurlijk nog komen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er werd hier niets afgeschreven. Nog een keer verzonden en het ging toen goed.

Ik zou nogmaals een adres vragen. Je wilt vast niet voor die HD betalen.

ARME AOW’er

• Ray
betalen ga ik zeker niet. Als ze afschrijven laat ik de betaling terugboek via visa. UIteindelijk kan ik aantonen mij volledig aan hun instructies gehouden te hebben. Ik ben het eigelijk ook wel behoorlijk zat met dat clubje. Eerst 15 dagen niets doen, dan na veel belwerk krijg ik een schijf in huis en dan dit weer. Het zal vast met de wisseling maxtor/seagate te maken hebben maar ik heb daar nooit aangepaste instructies over ontvangen.....feitelijk hadden hun toch een reden voor weigering etc op moeten geven ?

overigens voor wie zijn eigenlijk die verzendkosten ? heb je op eigen kosten verstuurd?

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 20-01-2007 11:33 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
StuiTeR schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:33:
betalen ga ik zeker niet. Als ze afschrijven laat ik de betaling terugboek via visa. UIteindelijk kan ik aantonen mij volledig aan hun instructies gehouden te hebben. Ik ben het eigelijk ook wel behoorlijk zat met dat clubje. Eerst 15 dagen niets doen, dan na veel belwerk krijg ik een schijf in huis en dan dit weer. Het zal vast met de wisseling maxtor/seagate te maken hebben maar ik heb daar nooit aangepaste instructies over ontvangen.....feitelijk hadden hun toch een reden voor weigering etc op moeten geven ?

overigens voor wie zijn eigenlijk die verzendkosten ? heb je op eigen kosten verstuurd?
Je moet inderdaad op eigen kosten terugsturen. Anders zou iedereen zijn harde-schijf wel voor elk klein tikje kunnen omruilen ;)
Ik heb overigens 2 harde-schijven tot nu toe geRMA'd bij Maxtor. (voor de overname wel) en dat is allemaal perfect en snel gegaan met de advanced methode. :)

• Ray
heb ook zelf de kosten betaald. dit stond alleen niet duidelijk in hun rma mail. Tja dan is het helemaal wazig. Er zit ook geen bericht bij, ik heb geen mail gegeven. Overigens staat mijn rma melding via hun trace nog steeds alleen op aangemeld...

deze disk was trouwens helemaal dood. tik tok je kent het wel dus ik heb er verder ook niets aan. ze mogen hem hebben maar ik ga niet nog een keer geld uitgeven om het ding op te sturen (en vertik heb voor de nieuwe te betalen)

Ik heb hun instructies letterlijk gevolgd, dan kan het toch niet zo zijn dat ik nu de dupe zou worden ?

• Klaus_1250
  • Laatst online: 23-02 09:34
Is hier iemand die wel iets te zien krijgt als je de Maxtor RMA page opent? (https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/) Ik wil voor iemand een overleden schijf (Maxtor 6Y120M0; DiamondMax Plus 9 120GB SATA) RMA'en. Heb het model nummer en een code, maar niet de bladzijde waar ik die kan invullen :-( Op de Seagate site heb ik per sé een serial nummer nodig, en die heb ik niet (Maxtor PowerMax 4.23 zei hier niks over, alleen dat ik de 8 characters lange diagnostosche code moest gebruiken).

Hoe zit het overigens met de garantie voor Harddisks? Kan geen tijd vinden voor dit model op de website, maar neem aan dat het 3 jaar + is? (ivm EU regelgeving)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb ook een keer met een RMA de schijf die ik opgestuurd heb retour gekregen. Ik heb Maxtor hierover ingelicht, met de melding dat de hdd teruggestuurd was. Maxtor heeft toen een busje van UPS gestuurd en heeft de hdd zélf opgehaald. Service dus :)
Wellicht kunnen ze iets soortgelijks ook voor jou regelen.
Klaus_1250 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:29:
Is hier iemand die wel iets te zien krijgt als je de Maxtor RMA page opent? (https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/) Ik wil voor iemand een overleden schijf (Maxtor 6Y120M0; DiamondMax Plus 9 120GB SATA) RMA'en. Heb het model nummer en een code, maar niet de bladzijde waar ik die kan invullen :-( Op de Seagate site heb ik per sé een serial nummer nodig, en die heb ik niet (Maxtor PowerMax 4.23 zei hier niks over, alleen dat ik de 8 characters lange diagnostosche code moest gebruiken).

Hoe zit het overigens met de garantie voor Harddisks? Kan geen tijd vinden voor dit model op de website, maar neem aan dat het 3 jaar + is? (ivm EU regelgeving)
Ik heb ook een schijf van die serie geRMA'd, en die had inderdaad 3 jaar garantie.
Had ergens gelezen dat de nieuwere hdd's slechts 1 jaar garantie van de fabrikant hadden? :? Maar zeker weet ik het ook niet.

En ik krijg een wit scherm als ik die pagina open.

[ Voor 63% gewijzigd door RoD op 22-01-2007 14:35 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01
Heb toevallig vandaag een schijfje op de post gedaan. Die site doet idd niets meer, je moet het bij seagate doen.

Het is wel wat omslachtiger dan bij maxtor, en volgens mij hebben ze geen 'advanced replacement' meer :? Beetje rot, want dan moet je zelf maar een doosje zoeken + vulmateriaal.

Bij mijn harddisk staat het serienummer gewoon ergens linksonder op de harddisk, 'model number' staat rechtsboven. Misschien toch nog maar eens goed naar je sticker van de HDD kijken?

edit:
Hhhm, als ik deeplink naar de seagate-pagina, moet je opeens een customer number toevoegen. Ga naar http://www.seagate.com/www/en-us/support/, dan "warranty and returns", dan de link "Verify Your Warranty and Process an RMA".

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 22-01-2007 14:38 ]

Verwijderd

RoD schreef op maandag 22 januari 2007 @ 14:34:
Ik heb ook een keer met een RMA de schijf die ik opgestuurd heb retour gekregen. Ik heb Maxtor hierover ingelicht, met de melding dat de hdd teruggestuurd was. Maxtor heeft toen een busje van UPS gestuurd en heeft de hdd zélf opgehaald. Service dus :)
Wellicht kunnen ze iets soortgelijks ook voor jou regelen.

[...]

Ik heb ook een schijf van die serie geRMA'd, en die had inderdaad 3 jaar garantie.
Had ergens gelezen dat de nieuwere hdd's slechts 1 jaar garantie van de fabrikant hadden? :? Maar zeker weet ik het ook niet.

En ik krijg een wit scherm als ik die pagina open.
Ik geloof dat de OEM schijven 1 jaar garantie hebben, maar de retail schijven nog steeds 3 jaar. Durf het niet met zekerheid te zeggen, bij mij op het werk verkopen we geen retail schijven meer.

• Klaus_1250
Het is wel wat omslachtiger dan bij maxtor, en volgens mij hebben ze geen 'advanced replacement' meer :? Beetje rot, want dan moet je zelf maar een doosje zoeken + vulmateriaal.
En dat was juist zo handig.
Bij mijn harddisk staat het serienummer gewoon ergens linksonder op de harddisk, 'model number' staat rechtsboven. Misschien toch nog maar eens goed naar je sticker van de HDD kijken?
Ik weet dat ie daar staat, maar, heb de harde schijf er nog niet uitgehaald :-) Eigenaar was vergeten te backuppen dus moet eerst even kijken of er nog iets te redden van is.
Ik geloof dat de OEM schijven 1 jaar garantie hebben, maar de retail schijven nog steeds 3 jaar. Durf het niet met zekerheid te zeggen, bij mij op het werk verkopen we geen retail schijven meer.
1 jaar!? Volgens mij is dat niet conform EU-regels, zeker niet als je het heb over zoiets als een harde schijf (of hij moet echt een appel en een ei kosten).

Verwijderd

[...]

1 jaar!? Volgens mij is dat niet conform EU-regels, zeker niet als je het heb over zoiets als een harde schijf (of hij moet echt een appel en een ei kosten).
[/quote]

Over de EU-regels doe ik geen uitspraken, daar weet ik ook niet zo gek veel vanaf. Hoor regelmatig verhalen over 2 jaar garantie, maar heb nog geen teksten gezien daarover.
Wat ik wel zeker weet is dat de maxtor OEM schijven 1 jaar garantie hebben, niet alleen bij ons, maar bij de meeste webshops waar ik ze heb gezien ook (zijn er nog niet veel, heb de laatste tijd niet zon vertrouwen in maxtor dus kijk er ook niet naar).

Verwijderd

1 jaar was voordat de EU-regels van toepassing waren; dat is toch pas sinds 2003 ofzo? Oke dan moet je disk wel oud zijn; maar 160GB disks waren toen al gemeengoed geloof ik.

• Klaus_1250
Over de EU-regels doe ik geen uitspraken, daar weet ik ook niet zo gek veel vanaf.
Hmm, maar, als Webshop moet je toch wel weten aan welke regels e.d. je moet voldoen, en hoe dit soort dingen zitten als klanten met vragen komen?

Weet iemand trouwens waar je de benodigde zaken kan kopen om een drive naar Seagate te RMA'en? Heb nu alles geregeld qua RMA, maar, ik moet de drive in een ESD-bag en speciale verpakking verzenden. Alleen, bij Maxtor gebruikte ik altijd de doos en zak van de drive die je eerst toegestuurd kreeg. Nu moet je die zelf aanschaffen, maar waar?

• Ray
buiten dat, even de vraag waar moet jij het naar toe sturen ??? Ik heb ondertussen 5 nummers gebeld van seagate en niemand die me ook maar iets nuttigs kan vertellen over mijn rma gezeik. Ik doe volgende week nog 1x moeite en dan kunnen ze me echt &*(&^&^*)(*)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Klaus_1250 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:23:
[...]

En dat was juist zo handig.

[...]

Ik weet dat ie daar staat, maar, heb de harde schijf er nog niet uitgehaald :-) Eigenaar was vergeten te backuppen dus moet eerst even kijken of er nog iets te redden van is.

[...]

Die garantie geldt voor je wederverkoper, die moet jou als consument 2 jaar garantie bieden. De fabrikant heeft niks met je garantie te maken. Fabrieksgarantie is slechts een extra-tje en niet verplicht.

Garantie gaat altijd tussen jou en degene van wie je het koopt.
Maar goed veel webshops en electronica-winkels proberen hun klanten af te wimpelen met 1 jaar.

• Klaus_1250
StuiTeR schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:02:
buiten dat, even de vraag waar moet jij het naar toe sturen ??? Ik heb ondertussen 5 nummers gebeld van seagate en niemand die me ook maar iets nuttigs kan vertellen over mijn rma gezeik. Ik doe volgende week nog 1x moeite en dan kunnen ze me echt &*(&^&^*)(*)
Gaat naar Nederland, Schiphol. Bel anders eens 00-800-47324289 (een of ander Seagate nummer dat ik kreeg, international 0800 nummer, maar alleen engels, duits of frans talig). Maar, ik heb via de Seagate site, met veel pijn en moeite (houd niet van Konqueror), het allemaal rond gekregen. Dan krijg je het adres, inclusief je RMA-nummer ed. Heb je via de Seagate site de RMA rond?

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-01-2007 15:26 . Reden: typo in telefoonnummer. ]

• Ray
probleem zit hem al eerder (zie topic start en vervolg) ik heb een maxtor rma nummer, netjes ding opgestuurd naar hun rma adres maar ik heb hem dus terug gekregen en kom er maar niet achter waarom en wat ze nu wel van me willen......

• Klaus_1250
Je kan hun 020 nummer proberen. Dan heb je iig iemand die nederlands spreekt aan de lijn, die je misschien verder kan helpen. Sowieso moet je daar nu RMA's naar sturen, dus gok erop dat die van jou daar nu ook heen moet.

• Ray
Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:29:
Je kan hun 020 nummer proberen. Dan heb je iig iemand die nederlands spreekt aan de lijn, die je misschien verder kan helpen. Sowieso moet je daar nu RMA's naar sturen, dus gok erop dat die van jou daar nu ook heen moet.
HEHE, sorry. dat 020 nummer gisteren gebeld. Die gast die ik sprak wist niet eens dat ze maxtor overgenomen hadden !!! dat bedoel ik dus :( hij gaf ook een ander nummer > was alleen voor seagate rma > weer ander nummer > bestond niet meer > en nu ?

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Hmm, maar, als Webshop moet je toch wel weten aan welke regels e.d. je moet voldoen, en hoe dit soort dingen zitten als klanten met vragen komen?

Weet iemand trouwens waar je de benodigde zaken kan kopen om een drive naar Seagate te RMA'en? Heb nu alles geregeld qua RMA, maar, ik moet de drive in een ESD-bag en speciale verpakking verzenden. Alleen, bij Maxtor gebruikte ik altijd de doos en zak van de drive die je eerst toegestuurd kreeg. Nu moet je die zelf aanschaffen, maar waar?
ik werk dan ook niet bij een webshop :)
als klanten over de regelgeving beginnen in zo'n geval laat ik het mn manager afhandelen. Die kiest er dan voor om dat te doen aangezien aanders het hoofdkantoor toch wel instemt. Maar daar mag ik natuurlijk niet voor beslissen.

Verwijderd

Ik heb ook een schijf van maxtor RMA gestuurd. Eind november RMA aangevraagd, en een week later op de post gedaan. Ik vrees dat het net in de overgang van maxtor naar seagate is geweest. Ik heb namelijk nog steeds geen andere schijf ontvangen. Daarom wilde ik de status van de RMA afgelopen week bekijken op de site van Maxtor, maar dat wil dus niet meer. En op de site van Seagate kom ik ook niet verder.
Ik baal hier nu wel een beetje van, het lijkt erop dat de schijf gewoon verdwenen is. In de RMA-mail van Maxtor staat duidelijk dat ik 90 dagen de tijd had om de schijf naar het adres van Maxtor te sturen. Dus ik heb me netjes aan de voorwaarden gehouden.
Ik wacht nog heel even af, daarna ga ik maar eens wat mailtjes sturen naar maxtor en seagate.

• Klaus_1250
@stuiter: ik zou nogmaals dat 020 nummer proberen, en dan vragen of die je kan doorverbinden met een andere afdeling. Aangezien alle RMA's naar hun gaan, iig die van alle landen rondom ons, moet daar ergens ook iemand rondlopen die weet hoe het zit. Email kan ook natuurlijk, maar, duurt waarschijnlijk even voordat het gelezen word en waarschijnlijk moet je dan alsnog geluk hebben dat het naar iemand word gestuurd met kennis van zake. En als ik even Google ben jij niet de enigste met het probleem.

@Collie: Sorry, dan had ik het niet helemaal goed begrepen :-)

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Verder niks aan toe te voegen. Maar mijn ervaring is dat de RMA advanced procedure bij mij in juli goed is verlopen. Had binnen een paar dagen een nieuwe schijf in huis (320 gb) en had de ouwe schijf (250 gb) een paar weken later retour gestuurd. Was snel weer voorzien van een nieuwe harde schijf dus. Alleen koste even wat tijd en moeite. En daarnaast nog ~10 euro om retour te sturen van die andere HD. Maar daarvoor heb ik er dan ook 70 gb bij gekregen zeg maar.

Verwijderd

@Klaus_1250: maakt helemaal niks uit, kan me heel goed voorstellen dat je er zo je vraagtekens bij zou zetten als een webshop geen idee heeft over aan welke regels die moet voldoen. Als jij het verkeerd hebt begrepen had ik het blijkbaar iets duidelijker kunnen brengen ;)

ontopic: als zij een nieuwe harde schijf toesturen in een bepaalde verpakking, lijkt mij dat je er toch ook wel vanuit mag gaan dat die verpakking voldoet aan hun eisen om een RMA in op te sturen? zou toch krom wezen als zij minder eisen stellen aan de verpakking van een werkende HDD dan aan de verpakking van een HDD die ter reparatie wordt aangeboden (als ze hem niet meteen weggooien)

• Klaus_1250
Probleem is dat ze dat niet meer doen. Bij Maxtor was het zo dat je eerst een nieuwe HD toegestuurd kreeg (kon je voor kiezen) en dat je in die verpakking de oude terug kon sturen. Nu moet je bij Seagate eerst de oude opsturen, en staat er dat als de verpakking niet aan hun eisen voldoet, de garantie niet geldig kan worden verklaard. Ze linken op hun site naar twee bedrijven die die verpakking verkopen, 1 in de US en 1 in Engeland. Maar die in Engeland is alleen voor bedrijven (tenminste, je moet verplicht een bedrijfsnaam invullen. Kan ik wel doen, maar, ik doe dit op persoonlijke titel) en om nou in Engeland voor 2 euro een verpakking te bestellen...

Verwijderd

Satch schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Je moet inderdaad op eigen kosten terugsturen. Anders zou iedereen zijn harde-schijf wel voor elk klein tikje kunnen omruilen ;)
Ik heb overigens 2 harde-schijven tot nu toe geRMA'd bij Maxtor. (voor de overname wel) en dat is allemaal perfect en snel gegaan met de advanced methode. :)
Ik ga zo meteen mijn 6de schijf aanmelden in 1 jaar tijd (van de 6 schijven die ik in 1 jaar tijd aangeschaft heb)
Eerste heb ik nog naar ierland moeten sturen, daarna enkele naar duitsland moeten sturen, en de laaste paar naar schiphol rijk.

Ik weet wel dat ik mijn leven lang geen maxtor troep meer koop, dit is echt achterlijk hoeveel uitval ze daar hebben.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:53:
[...]
Ik weet wel dat ik mijn leven lang geen maxtor troep meer koop, dit is echt achterlijk hoeveel uitval ze daar hebben.
Ik denk dat je toch gewoon pech hebt of je schijven worden te warm. (slechte airflow) Ik gebruik sinds 1999 eigenlijk alleen maar Maxtor schijven. Deze koop ik voor mijzelf en voor anderen. Zover ik mij kan herinneren heb ik een 4 tal schijven gehad welke RMA gestuurd zijn. Op dit moment zijn er nog een 10-12 tal Maxtor schijven bij mij in gebruik, waarvan 8x 200GB in een RAID5 set.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:11:
[...]

Garantie gaat altijd tussen jou en degene van wie je het koopt.
Maar goed veel webshops en electronica-winkels proberen hun klanten af te wimpelen met 1 jaar.
Mwah, dat dacht ik vroeger ook. Maar volgens www.staiksterk.nl heb je toch maar één jaar garantie. Daarnaast moet de winkelier in de volgende jaren je nog helpen bij een probleem en hij kan je daar geld voor vragen. Dit kan slechts in een bepaalde mate. Zie ook dit :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 27-01-2007 20:41 ]

Pagina: 1