Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vista] Vista ziet geen XP locaal netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 43.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik heb een laptop met Vista Business (niet de N versie), en een XP Professional PC.
Ook een Belkin Router. zodat ze via het netwerk connectie zouden moeten kunnen maken.

Na wat instellen kan ik vanaf de XP machine naar het IP van de Vista laptop, moet ik inloggen. En dan werkt het.
Maar op de Vista machine zie ik alleen mijn eigen laptop, en niet de XP machine.
Via XP zie ik de Vista laptop weer wel.

Beide zitten ze in de zelfde WORKGROUP.
Network discovery ON
File Sharing ON
Public Folder Sharing OFF
Printer Sharing ON(werkt ook)
Password Protected sharing ON
Media Sharing OFF

IP's
2.1 = Router
2.2 = laptop(Vista)
2.3 = PC(XP pro)

Zie hier de ping resultaten van de laptop.

Pinging 192.168.2.1 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.2.1: bytes=32 time=1ms TTL=255
Reply from 192.168.2.1: bytes=32 time=69ms TTL=255

Ping statistics for 192.168.2.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 69ms, Average = 18ms

Pinging 192.168.2.2 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.2.2: bytes=32 time<1ms TTL=128

Ping statistics for 192.168.2.2:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Pinging 192.168.2.3 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.2.3:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Pingen van de XP naar Vista werkt WEL !!!

Iemand enig idee?
Ik heb gezocht op het forum maar niks kunnen vinden waar een oplossing in staat.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
WindowsXP firewall wellicht?.....

• remcoremco12
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-12-2006
Daar dient een firewall toch niet voor om geen toegang te krijgen tot je eigen netwerk.
En het lijkt me ook onwaarschijnlijk.

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is de Vista firewall / protection center een naar ding. Ik zou het toch even nalopen.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
quote:
remcoremco12 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:25:
Daar dient een firewall toch niet voor om geen toegang te krijgen tot je eigen netwerk.
En het lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Een firewall dient om verkeer buiten te houden. Wat jouw onwaarschijnlijk lijkt is van geen belang. Als de XP firewall niet expliciet toegang geeft voor bepaalde zaken zal hij het gewoon tegen houden. Zeker een ping zal door de firewall altijd tegen gehouden worden...

• Muta
  • Niet online
quote:
Croga schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:19:
WindowsXP firewall wellicht?.....
Firewall uitgezet
ping naar 2.3 gedaan
nog steeds geen connectie

• Noork
  • Niet online
Ik ben niet zo'n Vista expert. Maar staat daar wel iets als Netbui en netbios geinstalleerd? Staan ze op dezelfde Subnetmasker en Standaardgateway?

• Muta
  • Niet online
quote:
Noork schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:15:
Ik ben niet zo'n Vista expert. Maar staat daar wel iets als Netbui en netbios geinstalleerd? Staan ze op dezelfde Subnetmasker en Standaardgateway?
Subnet en gateway zijn zelfde via DHCP door router.

Plaatje op imageshack (popups!)

Zie screen, Ik kan niks pakken zoals ik bij XP kon, en ik heb de DVD van vista bij een vriend liggen op dit moment

• Noork
  • Niet online
Laat eens een screenshot zien van wat er wel is geinstalleerd. Heb je voor de zekerheid ook even de kabels gecontroleerd?

Check ook dit even: [NT] troubleshooter FAQ

Noork wijzigde deze reactie 13-12-2006 00:37 (55%)

• Muta
  • Niet online
quote:
Noork schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:10:
Laat eens een screenshot zien van wat er wel is geinstalleerd. Heb je voor de zekerheid ook even de kabels gecontroleerd?

Check ook dit even: [NT] troubleshooter FAQ
ik kan gewoon op internet, en laptop is wireless en dat werkt perfect !
ik zal later vandaag ff dat topic kijken. bedankt alvast

Oh nu ik eraan denk kan het aan drivers liggen?

Muta wijzigde deze reactie 13-12-2006 08:04 (17%)

• Nielson
  • Laatst online: 23:01
Dit is eigenlijk net andersom, maar misschien dat 't ermee te maken heeft :

Network Map in Windows Vista does not display computers that are running Windows XP

Misschien dat 't iets met IPv6 te maken heeft ? De XP pc, heeft die SP2 ?

Nielson wijzigde deze reactie 13-12-2006 08:24 (70%)

• Muta
  • Niet online
quote:
Nielson schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:15:
Dit is eigenlijk net andersom, maar misschien dat 't ermee te maken heeft :

Network Map in Windows Vista does not display computers that are running Windows XP

Ik ga dat van LLTD installeren op mijn XP machine later vandaag, ik zit nu op school.
En ja XP heeft SP 2 volgens mij... lang niet op die PC gewerkt namelijk...

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Vreemd wat jij hebt. Mijn XP is een normale installatie (dan wel met nLite wat aangepast, maar dat moet niets uitmaken) en ziet andere computers prima, inclusief mijn laptop. Op mijn laptop heb ik Vista geïnstalleerd en die ziet mijn computer ook prima. Ik kan er alles mee doen wat ik wil over het netwerk zonder iets extra te doen.

Heb je ook al geprobeerd met een directe kabel verbinding? Wat ik nu begrijp is dat je draadloos probeert en mogelijk heeft hij iets eerst nodig van een kabelverbinding (geen idee, het is te proberen).

Spekkies | Commandline FTW

• Muta
  • Niet online
quote:
Hero Of Time schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:09:
Vreemd wat jij hebt. Mijn XP is een normale installatie (dan wel met nLite wat aangepast, maar dat moet niets uitmaken) en ziet andere computers prima, inclusief mijn laptop. Op mijn laptop heb ik Vista geïnstalleerd en die ziet mijn computer ook prima. Ik kan er alles mee doen wat ik wil over het netwerk zonder iets extra te doen.

Heb je ook al geprobeerd met een directe kabel verbinding? Wat ik nu begrijp is dat je draadloos probeert en mogelijk heeft hij iets eerst nodig van een kabelverbinding (geen idee, het is te proberen).
naja ik zit nu op school (ook wireless) en daar kan ik vista laptops zien en ook XP's, weet verder niet wat erop geïnstalleerd. die zie ik dus wel. Ik zal proberen mijn laptop via draad op de router aan te sluiten maar kdenk dat het niet gaat helpen....

• Muta
  • Niet online
Ok, ben nu thuis. Zet XP aan. Ik kijk in vista of ik XP zie. en ja hoor hij staat er ...

Krijg wel een foutmelding , zie imageshack...

Plaatje op imageshack (popups!)
Dus mijn vista kan XP niet pingen ofzo, maja dat wisten we al iemand enig idee hoe te fixen?

Oh
Password Protected sharing ON en Network discovery ON staan aan, de rest OFF

Dit is op XP machine geinstalleerd die SP2 draait.
Kan nog steeds niet pingen

Muta wijzigde deze reactie 13-12-2006 16:19 (31%)

• Webwiper
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-12-2010
Heb hier een dito probleem ...

Laptop
Vista ultimate met alle updates
Draadloos naar router (internet via router en netwerk)

Desktop
XP sp 2 met alle updates
Met draad naar router (internet en netwerk)

Laptop ziet de desktop perfect en kan ook alle gedeelde mappen op de desktop beheren. Internet werkt perfect.

Desktop ziet de laptop, maar bij het aanklikken ervan krijg ik volgende melding :

"\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Aanmeldingsfout : gebruikersaccountbeperking. mgelijke oorzaken hiervan zijn : geen lege wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmeldingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing. '

Edit : opgelost door laptop-account van een wachtwoord te voorzien ...

Webwiper wijzigde deze reactie 08-02-2007 15:53 (4%)

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-02 20:25
misschien wat laat maar de oplossing in dit geval is.

Gebruik dezelfde werkgroep voor je netwerk op beide computers.

En wanneer je als bericht krijgt niet de juiste machtiging, moet je een wachtwoord bij het opstarten van windows instellen. Dit wachtwoord vul je in als er naar gevraagd wordt bij het connecteren naar de andere pc.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• burrug
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-10-2018
quote:
dikki dik schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:26:
misschien wat laat maar de oplossing in dit geval is.

Gebruik dezelfde werkgroep voor je netwerk op beide computers.

En wanneer je als bericht krijgt niet de juiste machtiging, moet je een wachtwoord bij het opstarten van windows instellen. Dit wachtwoord vul je in als er naar gevraagd wordt bij het connecteren naar de andere pc.
Dit lijkt mij wel heel bizar, dat je een wachtwoord nodig hebt om bij je thuisnetwerk te komen..
Ik heb een zelfde probleem, ik heb 2 vistastations (!) en een XP pro.. en ik kan geen van allen met elkaar benaderen, dus kan ik ook niet netwerkprinten.. Ik heb al de netwerkfeatures aan staan:

Network discovery ON
File Sharing ON
Public Folder Sharing ON
Printer Sharing ON
Media Sharing OFF

en heb live onecare geinstalleerd staan. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de firewall, maar die heb ik op XP pro uitstaan, ook in live onecare

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• dbreuning
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01-09-2018
quote:
burrug schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Dit lijkt mij wel heel bizar, dat je een wachtwoord nodig hebt om bij je thuisnetwerk te komen..
Ik heb een zelfde probleem, ik heb 2 vistastations (!) en een XP pro.. en ik kan geen van allen met elkaar benaderen, dus kan ik ook niet netwerkprinten.. Ik heb al de netwerkfeatures aan staan:

Network discovery ON
File Sharing ON
Public Folder Sharing ON
Printer Sharing ON
Media Sharing OFF

en heb live onecare geinstalleerd staan. Ik zal vanmiddag eens kijken naar de firewall, maar die heb ik op XP pro uitstaan, ook in live onecare
Nou, zo raar is dat niet. Zorg even voor het volgende:

- check of beide systemen (Vista en XP) op dezelfde WORKGROUP staan;
- zorg dat op beide systemen dezelfde of een zelfde account is ingesteld met een zelfde wachtwoord - dus bijv. XP heeft admin met wachtwoord pietje. Dan heeft Vista ook zo'n account nodig met hetzelfde wachtwoord.
- misschien wat overbodig: zorg ervoor dat de beide systemen een IP hebben in dezelfde reeks en check ook of het subnet identiek is.

Als je bovenstaande zaken hebt gecheckt en alles klopt dan zou je gewoon moeten kunnen verbinden met elkaar (Vista vs. XP en vice versa). Werkt het nog steeds niet, kijk dan even of de firewall op beide systemen aan staat. Zo ja schakel ze dan tijdelijk uit als test en kijk dan of het verbinden werkt.

Bovenstaande oplossingen hebben mij ooit geholpen tussen puur XP machines in een werkgroep. Nu heb ik van het weekend zelf Vista Ultimate thuis geinstalleerd alleen nog geen werkgroep computer proberen te benaderen. Dus wat ik zeg was op XP wel geldig, hoop dat het op Vista ook zo werkt want moet het zelf nog testen.

EDIT: je hebt zoals je zegt op Vista de file sharing features e.d. aan staan. Dit moet dus ook goed gecheckt worden!

dbreuning wijzigde deze reactie 19-02-2007 12:43 (3%)

www.easysoftwaredeployment.nl | www.provolve.nl

• glvn
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 13:47
Ik heb hier hetzelfde probleem, al heb ik alle stappen overlopen.

Ik werk via een router, alles ging perfect in XP maar nu zie ik geen andere computers in mijn netwerk (MSHOME genoemd in Vista, zelfde als de XP computers).

Ik heb die LLTD Hotfix geïnstalleerd op de XP-computers en het IPv6 protocol geïnstalleerd.

Ik kan via de XP-computers in mijn Vista-pc, maar omgekeerd kan ik zelfs de gedeelde mappen niet zien, laat staan handmatig connecten via \\naam\SharedDocs.

Windows Firewall staat volledig af op de Vistapc en het netwerk staat op Public.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand mss een oplossing?
Oja, ik heb perfect internetverbinding en in XP ging alles vlekkeloos.

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-04 18:54

SideShow

Administrator

Ik heb net hetzelfde ...

Deze pc is een verse installatie van vista, in de werkgroep vdb
Mn andere een verse XP pro, ook in de vdb werkgroep ...

Heb al vanalles geprobeerd maar ze zien elkaar niet |:(

• glvn
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-04 13:47
Oja, even te vermelden dat dit een clean installatie is en dat er geen Norton ofzo op staat.

Alle hulp is welkom en geapprecieerd

• a_rodehuser
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-04-2007
Hallo,

ik snap het niet meer hoor! Ik heb problemen om een netwerk op te zetten, wie kan mij helpen???

Het probleem is het volgende. Ik heb een desktop met XP home. Laatst heb ik een laptop gekocht waar Vista Premium op draait. En het lukt me niet om dit op elkaar afgestemd te krijgen in een netwerk.

Ik heb een sitecom WL-143 router waarmee ik draadloos internet ontvang op mn desktop. Ik heb overigens geen beveiliging ingesteld. Wel een Clientlist aangemaakt op MAC adres. Ik kan ook gewoon inloggen op mn router. De router heeft de dhcp-server ingeschakeld. Als ik mn router ping is het resultaat prima.

Nu heb ik mijn laptop aangezet en deze ontvangt ook het internetsignaal. Ik heb het MAC adres van mn WLAN kaart in mijn laptop toegevoegd aan de Clientlist.
Ik ben er achter gekomen dat je je netwerk moet instellen op workgroup aangezien dat standaard schijnt te zijn bij Vista. Nu kan ik mijn laptop ook zien in het netwerk. Als ik mijn laptop wil verkennen dan geeft XP de melding:

"\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden."

Ik heb ook geprobeerd mijn laptop te pingen. Dat lukt niet.

Het maffe is dat vanuit mijn laptop het precies andersom is. Mijn Vista laptop ziet mijn XP desktop niet, maar als ik hem ping krijg ik wel resultaat ok. 4 pakketten verzonden, 4 ontvangen, verlies = 0.

Ik heb alle schijven op zowel mijn desktop als op mijn laptop op delen ingesteld en bij mijn laptop heb ik zelfs nog de machtigingen nog aangepast naar volledig.

Het lukt mij maar niet om zowel mijn laptop als mijn desktop van 2 kanten te benaderen via het netwerk.

Heeft er iemand suggesties, tips of de oplossing? Ik hoor het graag want het is best wel irritant. Ik zet nu bestanden over via mijn xbox. Daar ftp ik het eerst heen met het ene systeem. En dan haal ik het ook zo weer op met de ander. Dit is niet heel handig.

Alvast bedankt.

• burrug
Staat bij Vista je netwerk type wel op Particulier?
Dit werkte bij mij nl. ook! Je firewall past zich dan ook automatisch aan

In het netwerkcentrum kun je kieen tussen particulier en openbaar.
Kies hier voor particulier

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
burrug schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:15:
Staat bij Vista je netwerk type wel op Particulier?
Dit werkte bij mij nl. ook! Je firewall past zich dan ook automatisch aan

In het netwerkcentrum kun je kieen tussen particulier en openbaar.
Kies hier voor particulier
Ik heb ook hetzelfde probleem, en bij mij staat het netwerk wel op particuleer. Maar het vreemde is dat ik de xp computer van een huisgenoot wel kan benaderen, maar mijn eigen pc niet. (laptop met vista, en pc met xp zitten beide in dezelfde switch)

Ik kan wel van xp naar vista, maar van vista naar xp lukt niet.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• burrug
Dan zou ik toch echt naar je firewall kijken en naar de overige instellingen van netwerkcentrum...
Zet dus ook je wachtwoordbeveiliging uit en je delen aan

• Z4rk0
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 30-10-2007
Ik heb net hetzelfde probleem, naar het schijnt bestaat hier een programma voor om het probleem op te lossen maar ik weet de naam niet. Misschien iemand die dat hier wel weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whistlerin
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-05-2007
quote:
a_rodehuser schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:31:

Als ik mijn laptop wil verkennen dan geeft XP de melding:

"\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juistemachtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Het maffe is dat vanuit mijn laptop het precies andersom is. Mijn Vista laptop ziet mijn XP desktop niet, maar als ik hem ping krijg ik wel resultaat ok. 4 pakketten verzonden, 4 ontvangen, verlies = 0.
ik heb exact hetzelfde voor als jou: mijn XP desktop ziet mijn Vista laptop, maar ik kan er niet aan én de XP kan niet pingen naar de Vista; mijn Vista ziet mijn XP niet, maar kan wel pingen!!

heb jij al een oplossing? iemand?
ik ben al dagen aan het zoeken en krijg het niet opgelost!
alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef je ook de share op achter alleen de servernaam?
\\XPpc\share zou dan wel weer moeten werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-04 10:10

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb het zelfde probleem ongeveer.
Ik kan wel via XP naar Vista, maar dan alleen in Public map. De C schijf is geblokkeerd.
Wat ik heb gedaan is gewoon alles uitzetten op de laptop met vista.

Maar het jammere is dat ik via Vista niet in XP pc kan...erg frusterend.

Huub Huub Barbatruc!

• Courage
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2008

Courage

The cowardly dog

Ik had het "probleem" ook maar was vergeten dat ik een MAC adressenlijstje in mijn router had gezet, dat alleen deze kunnen connecten. Tja dan werkt het ook niet ineens. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nl0bsa
  • Laatst online: 02-06-2007
Snmap het niet ik draai onder vista 64 bits en anderen zitten onder xp
maar na ik werkgroup heb ingestelt is de xp machine gewoon zicht baar

Het netwerk centrum zo staan de instellingen aan gevinkt

http://i169.photobucket.com/albums/u210/ajaxadam/netwerkcentrum.jpg

daarna naar delen en verkennen

http://i169.photobucket.com/albums/u210/ajaxadam/netwerkg2.jpg

zo staat het aangevink en pc opnieuw opstarten en ik kan de xp machine wel zien
vind het vreemd dat het bij heel veel mensen niet werkt en hier wel

Mvt Alex

• dj-j
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-04-2012
quote:
a_rodehuser schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:31:
Hallo,

ik snap het niet meer hoor! Ik heb problemen om een netwerk op te zetten, wie kan mij helpen???

Het probleem is het volgende. Ik heb een desktop met XP home. Laatst heb ik een laptop gekocht waar Vista Premium op draait. En het lukt me niet om dit op elkaar afgestemd te krijgen in een netwerk.

Ik heb een sitecom WL-143 router waarmee ik draadloos internet ontvang op mn desktop. Ik heb overigens geen beveiliging ingesteld. Wel een Clientlist aangemaakt op MAC adres. Ik kan ook gewoon inloggen op mn router. De router heeft de dhcp-server ingeschakeld. Als ik mn router ping is het resultaat prima.

Nu heb ik mijn laptop aangezet en deze ontvangt ook het internetsignaal. Ik heb het MAC adres van mn WLAN kaart in mijn laptop toegevoegd aan de Clientlist.
Ik ben er achter gekomen dat je je netwerk moet instellen op workgroup aangezien dat standaard schijnt te zijn bij Vista. Nu kan ik mijn laptop ook zien in het netwerk. Als ik mijn laptop wil verkennen dan geeft XP de melding:

"\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Ik heb alle schijven op zowel mijn desktop als op mijn laptop op delen ingesteld en bij mijn laptop heb ik zelfs nog de machtigingen nog aangepast naar volledig.

Het lukt mij maar niet om zowel mijn laptop als mijn desktop van 2 kanten te benaderen via het netwerk.

Heeft er iemand suggesties, tips of de oplossing? Ik hoor het graag want het is best wel irritant. Ik zet nu bestanden over via mijn xbox. Daar ftp ik het eerst heen met het ene systeem. En dan haal ik het ook zo weer op met de ander. Dit is niet heel handig.

Alvast bedankt.
Weet iemand mischien een oplossing hiervoor? Ik heb precies hetzelfde probleem, ik kan mijn xp computers niet vinden in vista

• nl0bsa
  • Laatst online: 02-06-2007
ik heb het bij meerderen mensen gedaan zo als op de plaatjes en het werkt perfect
tip norton blockt ook
gooi het er af

• MNECMotU
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

quote:
nl0bsa schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:52:
tip norton blockt ook
gooi het er af
Juist ja!!!

Ik had precies hetzelfde probleem zoals iedereen hier in dit topic!
Toen ik de norton firewall had uitgezet, was het probleem opgelost!
Iedereen die norton heeft draaien, zet de firewall hiervan uit!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• way2cool4u2b
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-10-2011
ok. dat werkt.

bestaan er ook andere mogelijkheden want zonder firewall blijven werken is ook geen permanente oplossing?

• MKY
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-10-2017
Hoi Allen,

Het probleem had ik ook. Heb het eenvoudig opgelost door in de firewall van VISTA bij instellingen "Verbinding met nerkprojector maken" aan te vinken en VISTA vind in het netwerk de XP computers. Natuurlijk moet je wel dezelfde netwerknaam nemen. MSHOME is standaard voor XP.

Gr

MKY

• super_judge23
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 04-08-2008
Al veel mensen met oplossingen gezien, veel websites gelezen, maar er nog niet uitgekomen...

Met andere woorden: Ik heb hetzelfde probleem. Wie kan er nog een tip geven die nog niet is genoemd? Ik heb de patches gedownload, firewalls bewerkt, aangezet, uitgezet etc. Maar het werkt nog steeds niet.

Mijn XP desktop ziet mijn Vista laptop wel en ik kan er ook in de gedeelde mappen komen. Andersom kan ik nog niet eens PINGEN. Ik heb nu de gratis Comodo Firewall actief gezet op beide computers, en dat heeft geen resultaat (positief of negatief).
Verbinding loopt via draadloos netwerk (Sitecom MIMO). Internet werkt prima op beide computers. Ook problemen met Bittornado (anderen kunnen geen verbinding met mij maken, oplossing zal in verlengde liggen van oplossing netwerk?).

Alle tips zijn welkom!

super_judge23 wijzigde deze reactie 08-03-2008 15:56 (16%)

• meutie
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-09-2008
Hoi,

ik had ongeveer hetzelfde probleem en heb alle aangeraden oplossingen van dit forum opgevolgd en het werkte nog steeds niet. Dan heb ik de firmware van mijn router geüpdatet en nu gaat het wel.

Dit is wat er niet ging: ik kon op mijn vista pc wel de xp-pc zien, zelfs de gedeelde mappen, maar ik kreeg geen toegang tot die mappen (zelfde error als hierboven, geen machtigingen).

wat ik achtereenvolgens heb gedaan:

- de patch voor xp geïnstalleerd
- de computers in hetzelfde netwerk gestopt (workgroup)
- firmware van router geüpdatet

Nu werkt het prima.

Aan de andere posters: heel erg bedankt voor de hulp.

• martijnoss
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-10-2013
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn Desktop XP ziet de gedeelde map in Windows Vista laptop wel maar kan er niet in ''geen machtiging''. Mijn Vista computer ziet de desktop XP helemaal niet.

http://i40.tinypic.com/2nnadf.jpg

Volgende al geprobeerd:
- Ipv6 geinstalleerd op XP
- Norton firewall uit
- Beide zitten in zelfde werkgroep

Nog steeds werkt het niet. Iemand nog een idee?

martijnoss wijzigde deze reactie 08-02-2009 15:01 (31%)

• martijnoss
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-10-2013
Het hierboven staande probleem als volgt opgelost:

- Geavanceerd delen instellen, daarbij dus een sharenaam invullen.
- Vervolgens op de : D rechtermuisknop -> Eigenschappen
- Tabblad beveiliging -> "Bewerken" -> "Toevoegen"
- Objectnaam invullen: "NETWERK" (Voor de zekerheid even laten controleren) deze kan je vinden door op de knop 'nu zoeken' te drukken. Dan zie je een lijst met Naam (RDN) en daar staat netwerk tussen.
- OK (Als het goed is gaat hij nu de machtiging van de hele HDD controleren/veranderen)

Nu kan mijn XP desktop in de Vista computer komen als ik bij zoeken naar computers zoek naar mijn laptop gedeelde schijf.

Probleem is nu hoe kan ik vanuit Vista in XP komen.
Vista ziet geen gedeelde gedeelde partities/mappen van de XP computer heeft iemand een idee dit dan op te lossen? ;(

• hanhub
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-03 13:58
Hier boven staat de oplossing voor een van de lastigste problemen tussen XP en Vista PC's. Erg bedankt, was er al maanden naar op zoek en had van alles uitgeprobeerd.

Het probleem van XP zien op de Vista PC snap ik niet. Normaliter is het alleen andersom en kun je het XP netwerk zien op je Vista. Zou firewall kunnen zijn. Hoop dat je er snel uit bent.

• mikejoey
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-03-2010
1) zorg dat je pc's in de dezelfde werkgroep zitten
2) als je firewall gebruikt, bv norton, of een andere, daar staat een optie, vertrouw de volgende ip-adressen:, dit is in een thuisnetwerk altijd wel 192.168.0., 192.168.0.2, en zo verder, voeg er 5 toe, voor de zekerheid.

dit moet je op beide pc's doen, als dit even niet lukt, zet dan even de firewall uit, van windows en norton of zo, als het later dan niet werkt, weet je dat dit het laatste probleem is.

3) deel uiteraard je printer en eventueel c schijf

4) en nu komt de truc waar echt iedereen op vast loopt:

via gebruikersaccouns (config-scherm), vooeg een password toe aan je account (dit zal beheerder zijn of administrator).

beide !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pc's moeten dit hebben en dan !!!!!!!!!!!!!! zelfde account naam en password !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de truc is namelijk, als je je pc aanzet, moet je jezelf aanmelden, maar als een ander pc via het netwerk kontakt zoekt, meldt hij zich als het ware ook aan, deze neemt dan de account en password mee, van de pc waarop je bent aangemeld.

als je dit niet doet, krijg je een melding, u heeft geen rechten. en zo

5), dan uiteraard op de pc printer toevoegen en zo

laat weten of het lukt,

• Arne1500
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-08-2009
Gebruik de volgende update en XP systeem zal zichtbaar worden in je Vista systeem.
WindowsXP-KB922120-v5-x86-NLD

Succes Arne
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True