heb sinds de zomer een p3 800,met 128mb rimm 800mhz,intel i820,en geforce DDR pro,en een fujistu hard disk 20 gig 5200rpm,maar mijn computer loopt niet echt hard genoeg zoals een echte 800 moet lopen of verkijk ik me erop dat mijn rimm ram geen zak uitmaakt en ik beter 256 normaal dimm ram had moeten kopen,of is het gewoon mijn hard disk die de snelheid niet aankan want die heeft het heel vaak moeilijk met laden etc...
Loopt niet hard genoeg??? is een beetje vaag.
Hoe bedoel je.. Loopt ie maar op 700 Mhz
Graag wat specifieker. Benchmarks etc.
Hoe bedoel je.. Loopt ie maar op 700 Mhz
Graag wat specifieker. Benchmarks etc.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
hij loopt wel op 800 mhz maar ik heb naast me ook een 800mhz staan met 256 dimm ram,en van wat ik alemaal had gehoord scheen rimm helemaal het top te zijn en beter dan 256 dimm,maar die 800 die naast me staat is toch wel iets sneller,dus ik vraag me af waar het probleem kan liggen dat die toch wat sneller laadt enzo?
je harddisk misschien?? is maar 5200 rpm, is het wel een dma 66 of dma 100 schijf? Anders kan ik het me wel voorstellen.
I play my enemies like a game of chess...
mischien vaker gedefragmenteerd??
Als je niet met iets duidelijkere benchmarks komt kan het overal aan liggen...
Zoek eens naar sandra van sisoft.. dan kun je die 2 ff echt vergelijken...
Als je niet met iets duidelijkere benchmarks komt kan het overal aan liggen...
Zoek eens naar sandra van sisoft.. dan kun je die 2 ff echt vergelijken...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
hij is maar 66 ook nog s,hij laadt ook heel veel mn hard disk,heb em heel vaak ge-defragmenteerd maar dat hielp niet echt.een 100 met 7200 rpm is dus een hele vooruitgang?? meer rpm maakt dat em ook veel sneller of niet?
Als ik het zo zie is je harddisk, een vette bottleneck in je systeem.
Ik zou zeker voor een snelle 7200RPM IDE gaan of mischien wel een 10.000 RPM SCSI (maar daar krijg ik weer allemaal menigen over dat het overkill is....ik vind van niet).
Welk OS draai je trouwens?
Ik zou zeker voor een snelle 7200RPM IDE gaan of mischien wel een 10.000 RPM SCSI (maar daar krijg ik weer allemaal menigen over dat het overkill is....ik vind van niet).
Welk OS draai je trouwens?
winME,en win2k heb mn hd in 2'en gesplit voor multiboot,dacht al dat het mijn hd zou kunnen zijn want uit de benchmarks van sisoft sandra enzo komt mn ram heel hoog te staan en mn cpu gewoon goed,wat zou mn beste keuze zijn voor een nieuwe hd??scsi is n beetje te duur of valt dat mee??heb nog 1 pci slot over dus daar moet n kaartje in kunnen (scsi adaptor moet ik toch hebben)??
Het zal inderdaad hoogst waarschijnlijk aan je HD liggen. Persoonlijk vind ik SCSI-schijven dus wel overbodig zolang je geen server-activiteiten met je pc ontplooit (mooi woord?!). Gewoon een IDE ATA 100 schijfje erin gooien. IBM en Maxtor zijn beide goed (heb ze alletwee), maar de IBM is een stuk stiller.
En wat kosten die dingen tegenwoordig nou;)
Succes
PS Wat zijn je Sandra-scores van de HD?
En wat kosten die dingen tegenwoordig nou;)
Succes
PS Wat zijn je Sandra-scores van de HD?
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Je hebt het over Rimm dat is rambus geheugen.
Dat is over het algemeen langzamer dan pc133 sdram
Dat is over het algemeen langzamer dan pc133 sdram
zal zo ff hd benchmark van sandra eroverheen gooien,iedereen alvast bedankt voor de hulp,nieuwe hd its gonna be =)
The Holy Quest For The Fast Hard Disk
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Pagina: 1