Toon posts:

[XP] Booten niet meer door verder dan boot logo*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn windows installatie
en sinds 3 dagen met de pc van mn vader
bij mn pa ging het fout nadat hij er een andere videokaart in had gezet
ik had bij mij even mijn C: schijf vervangen voor een andere, om Vista op te installeren
Vista bleek geen goeie dvd te zijn, en ik sloot de oude C: schijf weer aan.
tot mijn verbazing bootten beide pcs niet meer verder dan dit scherm

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/spidypictures/Guides/SP2/Boot.png

toen heb ik meerdere herstelpogingen gedaan, zoals opstarten in veilige modus, de pc herstellen naar een vorige datum, bios resetten
ook kon ik helemaal niet eens de veilige modus met netwerkmogelijkheden in. wat nog wel lukt op de pc van pa (enige verschil tussen de 2 problemen)
toen heb ik windows XP opnieuw geinstalleerd, zonder te formatteren
dit hielp ook weinig, dus geprobeerd met een andere windows cd (SP1 ipv SP2)
verder heb ik mn eigen pc nog geformatteerd, (wat op pa's pc niet zomaar gaat gebeuren.)
ook na format en opnieuw installen blijft ie op datzelfde scherm hangen.

ik snap het niet erg meer...
wel ben ik nu bezig de eerste de beste beta van vista binnen te halen om te kijken of deze wel verderkomt, maar voor mijn pa is dit toch niet helemaal de oplossing.

voor de info...
mijn pc is een amd 64 socket am2, met asus m2n32sli bord en 2 gb corsairmem, mn pa's pc is een socket 478 P4 2.66 ghz met 1 gb mem. en ongeveer alle schijven zijn (helaas) maxtor schijven :D

is er iemand die iets van een oplossing weet, of ook zoiets voor de hand heeft gehad? ik word het browsen op de pda namelijk een beetje zat :D

Verwijderd

ik heb ook zoiets gehad met een beta (afgebroken tijdens de installatie) en daarna werd die HD niet meer herkend (wel door bios, windows setup kon er niets meer mee doen).

Download een gewoon tooltje van de HD-fabrikant waarmee je low-level format's kan uitvoeren, lowlevel je hd, en daarna moet het in orde zijn.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan jij je schijf eens testen met een tool van de fabrikant (Maxtor = Powermax, Seagate = SeaTools ).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook op andere schijven geprobeerd... schijven die het gewoon doen...
overigens, vista nu ook geprobeerd, blijft na een aantal seconden laden hangen met een cmd schermpje. ook al geen succes dus.
ik zal even een oude floppydrive opduiken om powermax te runnen vannacht, maar ik vraag me erg af of dat gaat helpen

• Outerspace

Outerspace

Je kan het ook op een CD'tje zetten he (ISO bestand ;)).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, draait nu, ik doe eerst tests, en daarna ga ik low level formatje doen...

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:50:
gedaan, draait nu, ik doe eerst tests, en daarna ga ik low level formatje doen...
Als je garantie hebt zou ik hem gewoon opsturen. Met low level vernietig je je garantie (vziw).

Verwijderd

Topicstarter
is een 40 gig uit het jaar nul ;)

• Outerspace

Outerspace

Je kan altijd kijken bij https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/ :)
En werkt het niet, dan houdt het inderdaad op en kan je best een low level format doen.

Verwijderd

Topicstarter
nee alle test waren goed, en de volledige low level format heeft ook niks geholpen, ik snap er echt helemaal niks meer van..
alsjeblieft? iemand? ideeen?
Pagina: 1