Hey
Ik heb al veel geleerd van tweakers.net en natuurlijk van de posters die hier berichten nalaten.
Nu vond ik het toch wel tijd om mij een pc aan te schaffen die hopelijk een paar jaar kan meedraaien. Natuurlijk heb ik als mijn processor een core 2 duo genomen.
Ik zou voornamelijk internetten, chatten, films downloaden en uitpakken, games spelen en films verkleinen om op een dvd'tje te branden via een decodeer programma.
hier mijn lijstje voor mijn computer:
Behuizing:
Antec sonata 2 450 watt.
Wordt/werd veel gebruikt in de best buy edities. Het is een stille kast en genoeg watt voor mijn onderdelen, ook met vista in het oog.
Moederbord
MSI P965 Neo F.
Ook gebruikt in de best buy edities november. Ik wil niet overclocken dus is volgens mij dit moederbordje wel goed genoeg
Processor
Intel Core 2 Duo E6600.
Lijkt mij wel logisch. Geen verdere uitleg nodig,denk ik.
Geheugen
Gskill DDRII 2 x 1GB PC4200 CL4-4-4-12 (F2-4200PHU2-2GBNT)
Ik wil niet overclocken dus heb ik maar gekozen voor pc 4200. Nu ben ik wel aan het twijfelen om geen pc 5300 te nemen. Volgens mensen is het ram- geheugen verduurderd maar hier lijk ik niet veel van te merken.
Harde schijf
Seagate 200GB ST3200827AS barracuda 7200.9 SATA-II 3.5LP 8.5MS 7200RPM 8MB 3GB/S
Goed merk. Met 200gb zal ik wel genoeg hebben want ik heb nog een externe harde schijf.
Videokaart
Sapphire X1950 PRO 256mb DDR3 PCI-express.
Vind het wel een goede kaart voor die prijs. Later er een dx 10 kaart insteken.
DVD-schrijver
NEC AD 5170 BLACK DVDRW 18x Dual Layer Zwart.
Nec is een goed merk dus denk ik dat dit ook wel goed zal zijn.
Assemblage kosten
€35 voor het assembleren, testen en windows instaleren.
vind dit wel een zeer goede prijs aangezien ik al duurdere gezien heb.
Ik vind dit een goed systeem. Ik dacht dat er wel een paar klachten waren van dit moederbord op dit forum maar aangezien de best buy editie van november dit moeder bord neemt, denk ik niet dat het een groot probleem zal opleveren. De prijzen zijn goedkoop vergeleken met andere computerwinkels in belgie.
Hier een paar positieve commentaren van de winkel waar ik zou willen bestellen.
http://tweakers.net/shopsurvey/7067
Alle positieve en negatieve commentaren zijn welkom, anders zou ik niet naar jullie meningen vragen.
Ik heb al veel geleerd van tweakers.net en natuurlijk van de posters die hier berichten nalaten.
Nu vond ik het toch wel tijd om mij een pc aan te schaffen die hopelijk een paar jaar kan meedraaien. Natuurlijk heb ik als mijn processor een core 2 duo genomen.
Ik zou voornamelijk internetten, chatten, films downloaden en uitpakken, games spelen en films verkleinen om op een dvd'tje te branden via een decodeer programma.
hier mijn lijstje voor mijn computer:
Behuizing:
€122
Antec sonata 2 450 watt.
Wordt/werd veel gebruikt in de best buy edities. Het is een stille kast en genoeg watt voor mijn onderdelen, ook met vista in het oog.
Moederbord
€110
MSI P965 Neo F.
Ook gebruikt in de best buy edities november. Ik wil niet overclocken dus is volgens mij dit moederbordje wel goed genoeg
Processor
€306
Intel Core 2 Duo E6600.
Lijkt mij wel logisch. Geen verdere uitleg nodig,denk ik.
Geheugen
€207
Gskill DDRII 2 x 1GB PC4200 CL4-4-4-12 (F2-4200PHU2-2GBNT)
Ik wil niet overclocken dus heb ik maar gekozen voor pc 4200. Nu ben ik wel aan het twijfelen om geen pc 5300 te nemen. Volgens mensen is het ram- geheugen verduurderd maar hier lijk ik niet veel van te merken.
Harde schijf
€75
Seagate 200GB ST3200827AS barracuda 7200.9 SATA-II 3.5LP 8.5MS 7200RPM 8MB 3GB/S
Goed merk. Met 200gb zal ik wel genoeg hebben want ik heb nog een externe harde schijf.
Videokaart
€194
Sapphire X1950 PRO 256mb DDR3 PCI-express.
Vind het wel een goede kaart voor die prijs. Later er een dx 10 kaart insteken.
DVD-schrijver
€34,50
NEC AD 5170 BLACK DVDRW 18x Dual Layer Zwart.
Nec is een goed merk dus denk ik dat dit ook wel goed zal zijn.
Assemblage kosten
€35 voor het assembleren, testen en windows instaleren.
vind dit wel een zeer goede prijs aangezien ik al duurdere gezien heb.
Ik vind dit een goed systeem. Ik dacht dat er wel een paar klachten waren van dit moederbord op dit forum maar aangezien de best buy editie van november dit moeder bord neemt, denk ik niet dat het een groot probleem zal opleveren. De prijzen zijn goedkoop vergeleken met andere computerwinkels in belgie.
Hier een paar positieve commentaren van de winkel waar ik zou willen bestellen.
http://tweakers.net/shopsurvey/7067
Alle positieve en negatieve commentaren zijn welkom, anders zou ik niet naar jullie meningen vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door tigos op 12-12-2006 19:42 ]