Asus X1950 Pro in 775 Dual-VSTA?

Pagina: 1
Acties:

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Dag beste tweakers,

Mijn 6800XT bleek defect te zijn, zie mijn vorige topic(s). Nu zit ik er aan te denken om een X1950 Pro te kopen dit omdat deze kaart behoorlijke performance levert voor een aantrekkelijk bedrag: Je hebt al een X1950 Pro voor een prijs van 170 euro. Nu heb ik een Asrock 775 Dual-VSTA en daar is een support list voor opgesteld voor de videokaarten voor het PCIe slot: http://www.asrock.com/sup...ow.asp?Model=775Dual-VSTA

Hier staat een X1950 Pro op maar dit is een gecube. De gecube kaart is 65 euro duurder dan bijvoorbeeld de Asus kaart. Daarom vroeg ik mij af of het dan mogelijk was om een Asus X1950 Pro in dit moederbord te steken. Ik zou geen problemen kunnen vinden want de GPU chip is hetzelfde en de memory ook. Maar ik weet het ook niet zeker. Het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat alleen, dié kaart werkt op dit moederbord en niet de Asus versie. Of zou Asrock het zo hebben gedaan dat ze de X1950 Pro van Gecube hebben gebruikt om ''een'' X1950 Pro kaart te testen en dat ze daarmee veronderstellen dat de andere kaarten het ook wel zullen doen.

Verder heb ik gelezen over de problemen van de X1950 Pro op dit forum, dit betrof de Sapphire versie en ik vraag mij dus ook af, betreft dit alleen de Sapphire versie of geldt dit ook voor de Asus versie?
Ook de koeling van de Asus leek mij beter, gezien de recensies die ik heb gelezen over deze kaarten, dan die van de Sapphire.

Mijn punt is eigenlijk dat ik totaal geen zin heb om een kaart van gecube te kopen voor 65 euro duurder terwijl je ook een Asus kaartje er in kunt pluggen die een stuk goedkoper is.

En ik heb heel wat benchmarks afgezocht maar ik kan niet vinden hoe de kaart presteert in BF2, waarschijnlijk omdat het spel niet alleen veel eist van de videokaart maar ook van de gehele PC.

Dan mijn Laatste vraag is: Trekt mijn PC het?
Ik heb een:
- P4 3,2 GHZ 775 Socket
- 1 GB DDR PC3200
- 380 Watt Aopen voeding.

Ik heb hier weinig twijfels over, maar ik durf het toch niet met volledige zekerheid te zeggen.

Dus om de vragen hier op te sommen:
1: Kan de Asus versie in de 775-DUAL-VSTA? ( ik neem aan dat jullie weten wel moederbord het is)
2: Trekt mijn PC het?
3: Is de koeling stil/maakt veel lawaai en koelt de koeler goed?
4: Hoe is de performance met bijvoorbeeld BF2?

Bij voorbaat heel veel dank voor jullie antwoorden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 23:28
Merk maakt echt niks uit, kaarten zijn toch vrijwel altijd ref. modellen. Je kunt dus zonder problemen een Asus aanschaffen

• StanPC
mad-dog schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:34:
Merk maakt echt niks uit, kaarten zijn toch vrijwel altijd ref. modellen. Je kunt dus zonder problemen een Asus aanschaffen
Als dat zo is zou dit al een hele opluchting zijn :P:D Scheelt me 65 euro voor ongeveer de zelfde kaart

[ Voor 7% gewijzigd door StanPC op 12-12-2006 19:36 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 09:57
1: Kan de Asus versie in de 775-DUAL-VSTA? ( ik neem aan dat jullie weten wel moederbord het is)
Kan zeker, maat niet uit of het asus of gecube of wahtever is

Voeding en cpu zijn goed zat (heb zelf een 350 watt enermax en kan zelfs crossfire x1950Pro doen!

De koeling van de asus is goed. Die van gecube beter en die van sapphire matig

Heel goed. speel hier 1280x1024 alles maxed en 4x AA @ 60 FPS _/-\o_
(met 1gb mem moet je misshien de textures wat omlaag zetten maar aan de videokaart zal het niet liggen)

Is zeker een aanrader

[ Voor 8% gewijzigd door martijnve op 12-12-2006 19:43 ]

• StanPC
martijnve schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:42:
Kan zeker, maat niet uit of het asus of gecube of wahtever is

Voeding en cpu zijn goed zat (heb zelf een 350 watt enermax en kan zelfs crossfire x1950Pro doen!

Heel goed. speel hier 1280x1024 alles maxed en 4x AA @ 60 FPS _/-\o_
(met 1gb mem moet je misshien de textures wat omlaag zetten maar aan de videokaart zal het niet liggen)

Is zeker een aanrader
Hey bedankt man! 60 FPS 4x AA is zeker lekker en dat voor 180 euro. Deze kaart is toch ongeveer gelijk aan de 7900GT:)?:P

Is er ook nog iemand die deze kaart heeft in combinatie met dit moederbord? Of een Sapphire X1950 Pro heeft in combinatie met dit moederbord?

[ Voor 35% gewijzigd door StanPC op 12-12-2006 21:08 ]

Verwijderd

ik denk niet dat het moederbord problemen zal geven

voor vergelijkingen met kaarten als 7900gs:
nieuws: Reviews X1950 Pro schieten als paddestoelen uit de grond

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 19:17
martijnve schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:42:
Heb je ook ervaring met de koeling van de MSI 1950PRO?

Ik zag dat Club3D gebruik maakt van een Artric-Cooling X2, deze zijn erg stil. De Sapphire Ultimate met Zalman (persoonlijk vind ik echter te duur), maar dat is ook een hele stille.

• StanPC
Ik heb behoorlijk wat benchmarks gelezen nu en volgens mij ''ownt'' de X1950 Pro de 7900GS, is ie ongeveer net zo duur en scheelt het meestal maar een paar fps tot de 7900GT. Maar jullie verwachten dus geen probleeem met het moederbord :)?

Verwijderd

Misschien beter om het bord dan te verkopen ?
En een echte pci-e 16 bordej te koop ?
Die heb je al voor 50euro nieuw?

Misschien dat je 20euro bij moet leggen wegens verlies van je ouwe bordje.
Terwijl op je nieuwe bordje misschien wel 10% meer fps kan halen (misschien wel meer)

• StanPC
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:56:
Misschien beter om het bord dan te verkopen ?
En een echte pci-e 16 bordej te koop ?
Die heb je al voor 50euro nieuw?

Misschien dat je 20euro bij moet leggen wegens verlies van je ouwe bordje.
Terwijl op je nieuwe bordje misschien wel 10% meer fps kan halen (misschien wel meer)
Mwah het punt is dat ik dit moederbord nu net een maandje heb en ik ben er zeer te spreken over. Ik had eerst een AGP kaart en die is dus nu plotseling overleden, dus ik heb liever dit moederbord.

• StanPC
Volgens www.sallandautomatisering.nl zou mijn voeding niet genoeg vermogen hebben voor een videokaart als deze :|

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het enige probleem met dat moederbord is dat het een PCI-E x4 aansluiting heeft ipv een PCI-E 16x.
Over het algemeen schijnt dit niets tot weinig uit te maken (maximaal 5% á 10% fps).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• StanPC
anandus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:09:
Het enige probleem met dat moederbord is dat het een PCI-E x4 aansluiting heeft ipv een PCI-E 16x.
Over het algemeen schijnt dit niets tot weinig uit te maken (maximaal 5% á 10% fps).
Mwah om die 5 á 10% ga ik geen nieuw moederbord kopen :P Maar is die voeding nu goed genoeg of niet :P?

• StanPC
Ehm nog ff een vraagje, weet iemand hoe de koeler van de X1950 Pro MSI is? Dus de MSI versie.

[ Voor 97% gewijzigd door StanPC op 15-12-2006 13:02 ]

• StanPC
En zou de Pentium 4 geen bottleneck vormen?
Ik wil graag Battlefield 2 spelen met alles op High en 4x AA

Iemand?
Als de bottleneck er niet/nauwelijks zou moeten zijn dan ga ik hem vanavond bestellen?
Iemand !!:P?

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Jongen, bestel hem gewoon. Het is een prachtkaart, en je haalt vast niet 100% performance eruit, maar dat kan ook bijna alleen maar met een Core2. Dus hophophop en kopen die kaart. De problemen die met de Sapphire kaarten voorkomen komen volgens mij niet voor bij de Asus kaarten, omdat die wel goede koeling op de VRMs hebben.

• StanPC
Nou ik heb hem gekocht, nu maar afwachten :D Ik ben benieuwd :P
Pagina: 1