Raid controller

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Disaster_Master
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik heb de sata connector van mijn raid contoller afgebroken (fastrak 150 s150 tx2+)
op deze controller had ik een raid 0 met 2 sata harde schijven.
is er de mogelijkheid om dezelfde kaart te kopen en dat je je raid array niet verloren gaat.

alvast bedankt.

Disaster Master

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In de RAID FAQ staat daar een mooi stukje over: :)
Bij zuivere mirrors (RAID1) is dat tot zover bekend geen probleem. Je hoeft enkel de array te verhuizen en eventueel in de BIOS de bronschijf opnieuw rebuilden naar de mirrorschijf. Maar bij RAID levels waarbij striping wordt gebruikt (RAID0, RAID5, RAID10, etc) is dat minder makkelijk. De stelregel is:

* zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
* zelfde merk, ene type > andere type = geen probleem, meestal alleen "forward compatible"
* ene merk > andere merk = no-go

Forward compatible: met "forward compatible" wordt er dus bedoeld, dat wanneer je de schijven verplaatst van een oudere controller (bijv. Promise Fasttrak66) naar een nieuwere type controller van hetzelfde merk (bijv. Promise Fasttrak133), dat de array gewoon opnieuw wordt herkend en de data dus behouden blijft. Omgekeerd gaat dat niet altijd.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat inderdaad gewoon in de RAID FAQ beantwoord :) Aangezien we nergens in je topicstart kunnen teruglezen wat je allemaal wel niet met behulp van o.a. de FAQ's hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot de vraagstelling, gaat dit topic dicht. Zie verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] voor een uitleg over de werking van GoT :)

Dit topic is gesloten.