Hallo medetweakers, ik ben net begonnen met C#.net om is wat verder te komen dan VB6 .
Wat ik graaf wil doen is een Array van checkboxes maken of ik de checkboxes at runtime of at designtime maak is niet heel belangrijk, hoewel ik een voorkeur voor het eerste heb.
ik heb een vakje van 5x5 checkboxes en wil deze vullen met vinkjes afhankelijk van de instructie die ik geef. Op dit moment gebruik ik daar de volgende functie om een array te maken met 1-en en 0-en (wel vinkje, geen vinkje)
(dit kan natuurlijk ook in een loopje later, maar dat kan ik al wel
)
Hoe zorg ik er voor dat ik niet een lap code als
hoef te typen?
Ik kan nieuwe checkboxes maken dmv:
maar dan kan ik nog steeds niet loopen met bijvoorbeeld
Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen om een array van checkboxen te maken.
Ik heb al heel wat gegoogled maar ik kan niets vinden, misschien zoek ik verkeerd, met termen in de trand van"array with objects"?
Hoop dat iemand me kan helpen
Wat ik graaf wil doen is een Array van checkboxes maken of ik de checkboxes at runtime of at designtime maak is niet heel belangrijk, hoewel ik een voorkeur voor het eerste heb.
ik heb een vakje van 5x5 checkboxes en wil deze vullen met vinkjes afhankelijk van de instructie die ik geef. Op dit moment gebruik ik daar de volgende functie om een array te maken met 1-en en 0-en (wel vinkje, geen vinkje)
(dit kan natuurlijk ook in een loopje later, maar dat kan ik al wel
C#:
1
2
3
| int[,] iArray = new int[5, 5]; iArray[1,1] = 0; iArray[1, 2] = 1; |
Hoe zorg ik er voor dat ik niet een lap code als
C#:
1
2
3
4
5
| if (iArray[1,1] = 0) { checkbox1.checked = true } //etc. |
hoef te typen?
Ik kan nieuwe checkboxes maken dmv:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| private CheckBox CC; //------------------------------ CC = new CheckBox(); CC.Left = 10; CC.Top = 10; Controls.Add(CC); |
maar dan kan ik nog steeds niet loopen met bijvoorbeeld
C#:
1
2
3
| int i = 0 CC(i).checked = true i = i +1 |
Ik heb het ook niet voor elkaar gekregen om een array van checkboxen te maken.
Ik heb al heel wat gegoogled maar ik kan niets vinden, misschien zoek ik verkeerd, met termen in de trand van"array with objects"?
Hoop dat iemand me kan helpen