printer geeft rare tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Nadat ik eindelijk mijn vader zo ver heb gekregen dat ik de printer op het netwerk kan zetten, doet hij het niet meer helemaal.
Ik heb een asus 500g premium router en heb op de usb poort daarvan een hp officejet k80 aangesloten. Nadat ik de stappen van het instructieboekje (werkelijk waar nog nooit zo'n slechte gebruiksaanwijzing gezien |:( |:( ) van mijn router had gevolgd werd de printer wel herkend door de router en ook door de pc's, maar printe deze niet.
Ik heb toen de nieuwste firmware (1.9.2.7-7f) op de router geïnstalleerd en sindsdien doet hij helemaal vaag. Zo blijft er in beeld staan dat hij aan het afdrukken is ook als hij daar al lang mee klaar is en als je een afdruk annuleerd dan blijft dat ook in beeld staan. Verder print hij de ene keer wel goed en de andere keer krijg ik allemaal pagina's met 1 regel rare webdings.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen???

Alle specs:
router: asus 500-g premium
firmware: 1.9.2.7-7f

printer: hp officejet k80

pc besturingssys: windows xp sp2

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Lijkt me logisch: Die officejet k80 lijkt gewoon geen netwerk support te hebben in de drivers. Voor zover ik weet is de officejet k80 uitsluitend als lokale printer (usb danwel parallel) te gebruiken.
Mogelijk is het te omzeilen door de officejet aan te sturen met een alternatieve driver (deskjet 550 of zo). Scannen via de router kun je in ieder geval vergeten.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• floffert
bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb meerdere drivers geprobeerd van printers die zelf waren getest door asus, maar nog steeds heb ik het zelfde probleem!

Heeft iemand nog andere ideeen? Misschien een zelfgeschreven driver? Of is het gewoon simpelweg niet mogelijk? (wat me sterk lijkt aangezien hij het soms wel goed doet!)

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ondanks een redelijk complete openingspost mis ik nog een paar dingen:
- Hoe staat je printer in Windows?
- Waar staat/staan de drivers?

Als het goed is heeft je printer via de router een IP adres gekregen. Als je weet wat dat is, kan je de volgende werkwijze nog hanteren.

1. Ga in "printers en faxapparaten" aan de slag met je delete-knop.
2. Pak dan in dat scherm 'bestand->eigenschappen voor server' en neem tabblad 'poorten'
3. Maak een standaard TCP/IP poort aan met als adres het IP van je printer.
4. Voeg nu een lokale printer toe, maar ipv de LPT poort pak je nu de net aangemaakte TCP/IP poort.
5. Effe next-en en Fienisj, klaar

Let wel, alleen de printfunctie wordt ondersteund, maar dat was toch al het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Pong op 13-12-2006 08:04 ]

Geen Ping, wel Pong

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit gaat allemaal nu via het netwerk, krijg je dit ook als je de printer gewoon koppelt aan je PC?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• floffert
@ pong

Die stappen heb ik allemaal al doorlopen (stonden ook in het boekje van de router)

Verder heb ik de drivers van de prinyter gewoon via printers en faxapparaten onder windows geïnstalleerd.

@outerspace

Ja hij doet het alleen op het netwerk. Als hij gewoon op een pc zit aangesloten dan doet hij het perfect. Het is ook niet echt een netwerk printer, maar omdat hij het soms wel doet neem ik aan dat het een software probleem is en dus wel op te lossen valt.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:18
Heb hier ook die router, gebruik ook de netwerk printer functie die hier wel gewoon werkt. Ik dacht dat niet alle printers ondersteund worden, wordt die van jouw dat wel?

Gebeurt het ook bij plaatjes en bij welke programma's komt het voor?
Pagina: 1