Toon posts:

[XP] Formaat gemaximaliseerd venster aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al sinds een tijdje Windows XP Home met een objectbar (RK Launcher), alleen nu heb ik dat mijn vensters van windows gemaximaliseerd onder het menu komen, en hieraan irriteer ik me nog redelijk. Helaas heeft die objectbar geen functie om dit te voorkomen, dus nu vroeg ik me af of ik met windows ergens de gemaximaliseerde grootte van vensters kan aanpassen. Daarmee bedoel ik dat er gewoon een ruimte onderin blijft waar geen venster komt.

Het klinkt misschien allemaal raar wat ik wil ( misschien vond ik zo dus ook nix met zoek machines ).

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Heb ik ooit nodig gehad voor een VB6 projectje.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Option Explicit

Private Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias "SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long

Const SPI_SETWORKAREA = 47&
Const SPI_GETWORKAREA = 48&

Private Type RECT
  Left As Long
  Top As Long
  Right As Long
  Bottom As Long
End Type

Public Sub Main()
    Dim nRectNew As RECT
    Dim lHeight As Long

lHeight = 60

nRectNew.Top = 0
    nRectNew.Bottom = (Screen.Height / Screen.TwipsPerPixelY) - lHeight
    nRectNew.Left = 0
    nRectNew.Right = Screen.Width / Screen.TwipsPerPixelX

SystemParametersInfo SPI_SETWORKAREA, 0&, nRectNew, 0&
End Sub

(copy/paste fouten voorbehouden)

Met de waarde van lHeight moet je dan wat experimenteren.
Nadeel is dat je iedere keer dat je inlogt dit programmaatje moet laten uitvoeren, Windows lijkt het niet te onthouden.

Maar misschien heeft iemand een handigere oplossing.

[ Voor 0% gewijzigd door arieleks op 12-12-2006 18:41 . Reden: Option Explicit vergeten ;) ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.