nVidia Geforce2 GTS driver problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Melluh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:03

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een AMD Duron 1300MHz computer met een mooi TFT scherm (Samsung 17" 740N Pivot) met als aansturing daarvoor een nVIDIA GeForce2 GTS (om precies te zijn: Guillemot Maxi Gamer Prophet II GTS). Ik heb het altijd wat moeilijk gevonden om zowel de tv-out van die kaart te gebruiken terwijl ik ook de pivot-functie van mn TFT zo af en toe wil gebruiken. Die verschillende drivers happen zogezegd naar elkaar. Normaal gesproken zet ik eerst de nVidia drivers erop (9x-serie) en daarna MagicRotation voor mn scherm. Dat ging allemaal min of meer goed.
Maar een weekje of wat geleden ging er iets mis (ik zou niet meer weten wat, waarschijnlijk deed de pivotfunctie het niet meer) en heb ik, op aanraden van een mede nVidia gebruiker, de 77.x drivers erop gezet. Ging prima alleen de tv-out is een stuk minder (geen snelknop) en ik gebruik daarvoor TV-tool maar die crasht elke 10min. Niet ideaal dus ik ging nog maar eens de nieuwe drivers installeren van nvidia ( 9x-serie). En daar ging het goed mis :/ :
"The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with our current hardware. Setup will now exit." En dat doet hij nu bij elke versie van die drivers (7x, 8x, 9x). En nu zit ik dus met een zeer basic functionerende videokaart die windows niet kan herkennen. Zelf films fullscreen haperen verschrikkelijk.

Wat moet ik nu doen?
Ik heb btw al de drivers proberen te installeren via update drivers van windows waar ik dan naar de files wijs die van nvidia zijn.

"Then take me disappearin' through the smoke rings of my mind" - Bob Dylan

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb je de drivers al compleet met drivercleaner, veilige modus etc. verwijderd?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
GoldenSample schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:56:
heb je de drivers al compleet met drivercleaner, veilige modus etc. verwijderd?
Jeps, na de cleaner windows in safe mode gestart en de setup gedraaid. Weer die 'could not locate' melding. Dan maar de update driver van videokaart gedaan vanuit device manager, dat ging wel goed maar na het booten crasht windows wanneer je normaal kan inloggen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De laatste driver die jouw kaart ondersteunt is Forceware 71.89 - 2000/XP. Je vermeldt helaas niet welk OS je gebruikt dus ik heb maar even 2k/XP gegokt.
Pas op met je gebruik van wat je "7x series" noemt. Boven 71.89 komt volgens het nVidia archief 77.72, wat een 75.xx serie driver is en jouw kaart niet meer ondersteunt.
Doe eens proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2006 00:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
cybersteef schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:19:
De laatste driver die jouw kaart ondersteunt is Forceware 71.89 - 2000/XP. Je vermeldt helaas niet welk OS je gebruikt dus ik heb maar even 2k/XP gegokt.
Pas op met je gebruik van wat je "7x series" noemt. Boven 71.89 komt volgens het nVidia archief 77.72, wat een 75.xx serie driver is en jouw kaart niet meer ondersteunt.
Doe eens proberen.
Klopt, idd XP. Het werkt! TV-out is wel iets minder dan vorige keer dat ik al die drivers goed had, maar ik ben tevreden ermee. Alleen de pivot-functie is weer onmogelijk, maar daar kom ik wel uit gok ik.
Hardstikke bedankt voor jullie hulp. Het is me een raadsel hoe ik voorheen die 9x serie aan de praat kreeg.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 23:14
Offtopic:
Voor de beste performance zou ik uitkijken naar oude detonator drivers.

Detonator 23.11 of 22.40 zijn voor mijn oude GTS verreweg de beste.

9700X - X870E Elite - 32Gb 6000C30 - XFX 9070XT - RM850X

• Melluh

Melluh

Eggcellent!

Topicstarter
InfinityG35 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:32:
Offtopic:
Voor de beste performance zou ik uitkijken naar oude detonator drivers.
Detonator 23.11 of 22.40 zijn voor mijn oude GTS verreweg de beste.
Sorry mate, I'm not gonna touch this one again :)
Het werkt dus ik blijf er voorlopig vanaf, ik zal het onthouden mocht ik ooit eens een frisse installatie doen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Melluh schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:44:
Het is me een raadsel hoe ik voorheen die 9x serie aan de praat kreeg.
* Ultraman krabt zich ook over zijn bol...
Had je misschien je monitor op de kop staan en was het eigenlijk een 6? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ook misschien een leuke tip.

Als je je videokaart, of wat dan ook verneukt binnen windows, start dan op in safe mode, en VERWIJDER in device manager het betreffende onderdeel.

Hiermee wordt het a.h.w. compleet uit de windows installatie gegooid, en als Windows opnieuw start, zal ie het als een nieuw onderdeel zien en de standaard meegeleverde drivers installeren.

Ik had zelf eens een refreshrate ingesteld die m'n monitor niet aankon en kreeg een zwart scherm. Nu springt windows na 15 seconden wel terug, maar ik tikte toen per ongeluk op enter.

Ja, zat ik dan, zwart scherm en windows had van mij doorgekregen dat alles goed was.

In safe mode kreeg ik dus niks voor elkaar omdat dan de VGA-driver wordt geladen. Dus, videokaart maar in apparaatbeheer gede-installeerd, en hupla, reboot en weer beeld.
Pagina: 1