Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werken bij KPN helpdesk Groningen, wat te verwachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
werd vandaag gebeld door uitzend bureau met de mogelijkheid van bovenstaand werk, nu ben ik er al even uit (arbeid uberhaupt) en heb rekening te houden te houden met bepaalde beperkingen dus mijn vraag:

aan wat voor eisen moet je zoal voldoen om dit werk 'aan te kunnen' en dan doel ik dus op mentale eigenschappen als stressbestendigheid, multytasken en dat soort werk.

als iemand een tipje op kan lichten graag want dan kan ik wat beter voorbereid dat gesprek aan gaan morgen.

tijd voor verandering.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ik pas je titel iets aan zodat je vraag wat duidelijker is :)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb zelf in mijn studententijd bij de KPN Adsl helpdesk in Utrecht gewerkt. Mijn ervaringen zijn dat je daar het beste als een Lemming kunt zitten en oplezen wat er op het scherm komt te staan. Enige eigen inbreng wordt niet gewaardeerd. Ook al staan er fouten in het script toch willen ze gewoon dat je dat overdraagt aan de klant.
Technisch gezien zal er dus niet zo veel uitdaging zijn. Het belangrijkste aspect is dan ook de communicatie met de klant. Maar ook daar vondt ik dat je niet echt vrijheid kreeg. Als je een keer wat langer over een gesprek met een klant deed waardoor je de klant wel tevreden kon stellen stond er al iemand naast je om te kijken waarom het zo lang duurde. Ik kreeg een beetje het gevoel dat je er in een fabriek werkte en dat je niet echt de mogenlijkheid kreeg om klanten goed te helpen.

Dit gaat dan wel over de eerste lijns helpdesk. Ik heb begrepen dat het op de 2e lijns helpdesk al een stuk beter was. Ook zal het wel een beetje aan de locatie liggen.

Maar om je goed voor te bereiden zou ik me vooral op de communicatie met de klant richten. Dus altijd kalm en beleefd blijven en goed doorvragen om de daadwerkelijke problemen te achterhalen. Zeker dat laatste is erg belangrijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb op de KPN helpdesk in Groningen gewerkt, de helpdesk voor de Direct-ADSL aansluitingen. Klanten te woord staan hoe lang het nog duurt voor een aansluiting komt, helpen met ADSL-problemen en softwareproblemen die daar betrekking op hebben.

Het bedrijf waar het callcenter zit heet SNT. Ik heb daar 3 maanden gewerkt, toen ben ik gaan werken als programmeur bij een ander bedrijf.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

The Legend

*Plop*

Ik werk inmiddels 2,5 jaar bij KPN Internet (vroeger SNT) in Enschede. Werk bevalt prima maar je moet zeker wel stressbestendig zijn. Zeker als het druk is en mensen lang in de wacht staan moet je daar wel mee kunnen omgaan. Als je enigzins technisch bent onderlegt is dat ook geen probleem, rest dus de klantcommunicatie. Het verdient goed en het is simpel werk, bevalt mij nog prima als bijbaantje. 40 uur in de week zou ik denk niet trekken :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
bedankt jongens,
ben bij uitzendbureau geweest en moest testje doen, kompleet onvoorbereid maar had 1 foutje teveel, vond nog discutabel ook maar afijn ;)
was ook geen probleem verder, was meer om inzicht te krijgen want er schijnen een heleboel mensen te zijn met verstand van computers maar dat blijkt dan toch niet helemaal zo te zijn :)

(nou vind ik het ook niet zo heel vreemd als je niet weet hoe snel exact usb2 is of meer van dat geneuzel, als ik het wil weten zoek ik het wel op maar toch, zal toch een beetje parate kennis moeten hebben)

enkelt juist de verdiensten, mij werd voorgerekend 885 euro per maand!
ben 36 jaar, dat schiet lekker op, nu heb ik ook geen opleiding of nix maar ik vind dit absurd.

en stressbestendig ben ik ook niet dus vrees dat het em niet gaat worden, had tevens baan als verhuizer aangeboden gekregen dus denk dat we dat eerst maar is proberen...

nogmaals bedankt!

tijd voor verandering.

• The Legend

The Legend

*Plop*

obme_ief schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:32:
bedankt jongens,
ben bij uitzendbureau geweest en moest testje doen, kompleet onvoorbereid maar had 1 foutje teveel, vond nog discutabel ook maar afijn ;)
was ook geen probleem verder, was meer om inzicht te krijgen want er schijnen een heleboel mensen te zijn met verstand van computers maar dat blijkt dan toch niet helemaal zo te zijn :)

(nou vind ik het ook niet zo heel vreemd als je niet weet hoe snel exact usb2 is of meer van dat geneuzel, als ik het wil weten zoek ik het wel op maar toch, zal toch een beetje parate kennis moeten hebben)

enkelt juist de verdiensten, mij werd voorgerekend 885 euro per maand!
ben 36 jaar, dat schiet lekker op, nu heb ik ook geen opleiding of nix maar ik vind dit absurd.

en stressbestendig ben ik ook niet dus vrees dat het em niet gaat worden, had tevens baan als verhuizer aangeboden gekregen dus denk dat we dat eerst maar is proberen...

nogmaals bedankt!
Dat is onmogelijk, het minimum loon voor iemand van 36 op basis van een 40-urige werkweek (ik ga er vanuit dat je fulltime gaat werken) is €1.284,60 bruto (€ 1.094,00 netto). Kijk als je niet fulltime werkt is het logisch dat het minder wordt natuurlijk 8)7

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad dat lijkt mij ook erg weinig. Toen ik voor KPN ( SNT ) werkte verdiende ik toch zo'n € 1600,- bruto als ik 40 uur per week gewerkt had. Lijkt me sterk dat ze de salarisen gehalveerd hebben. ( Mag niet eens zoals The Legend al laat zien )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• The Legend

The Legend

*Plop*

Inderdaad. Ik werk niet fulltime, ben 22 en verdien ~8,5 euro per uur. Stel dat er 20 werkdagen in een maand zitten en ik zou fulltime werken dan verdien ik dus 20x8x8,5 = 1360 euro bruto per maand! Iemand van 36 verdient dan zelfs nog wat meer. Zeker niet slecht betaald lijkt me. Ik werk ook via een uitzendbureau (Randstad) dus mijn situatie is hetzelfde als die van jou.

Volgens heb je of niet helemaal goed opgelet of ze hebben het verkeerd voorgerekend :P

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
Ik werk bij SNT Groningen, zij het als Outbound medewerker. Ben 21 jaar en ik verdien 8,44 bruto en werk ook via een uitzendbureau. Op fulltime basis zou ik dus op 1350,- ongeveer komen. Waarschijnlijk verkeerd begrepen inderdaad...

Voor de TS btw, als je niet zo heel stressbestendig bent, moet je eens kijken of je ook Outbound kunt gaan bellen. Moet je wel een klein beetje slap tegen mensen aan kunnen lullen natuurlijk, maar is veel minder stressvol dan inbound bellen...

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Konstantine schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:49:
Ik werk bij SNT Groningen, zij het als Outbound medewerker. Ben 21 jaar en ik verdien 8,44 bruto en werk ook via een uitzendbureau. Op fulltime basis zou ik dus op 1350,- ongeveer komen. Waarschijnlijk verkeerd begrepen inderdaad...

Voor de TS btw, als je niet zo heel stressbestendig bent, moet je eens kijken of je ook Outbound kunt gaan bellen. Moet je wel een klein beetje slap tegen mensen aan kunnen lullen natuurlijk, maar is veel minder stressvol dan inbound bellen...
Mwaoh dat ligt er maar net aan. Ik zou het denk veel stressvoller vinden om outbound te moeten bellen. Ik denk dat dat heel persoonlijk is.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
ik heb er nog een meeltje over gestuurd want het verhuis bedrijf betaalde hetzelfde bruto uurloon en kwam op 1100 netto p/m zo'n beetje, beetje vreemd :)

zal is nazoeken wat dat outbound dan zoal inhoud maar dit was de functie die ze te vergeven hadden.

tijd voor verandering.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als je nog studiemateriaal nodig hebt.
Ik heb nog een stapel a4's liggen.

Kon zo aan de slag als ik wou, heb er toch maar vanaf gezien.
Het werk moet je liggen, vond het iets te massaal daaro.
Met 30 man in een zaal van 7 x 25 oid. :X

Veel succes obme_ief
* Harmen gaat per 01-01-07 aan het werk als 'IT Support Egineer'

Whatever.

Verwijderd

Harmen schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:46:
Als je nog studiemateriaal nodig hebt.
Ik heb nog een stapel a4's liggen.

Kon zo aan de slag als ik wou, heb er toch maar vanaf gezien.
Het werk moet je liggen, vond het iets te massaal daaro.
Met 30 man in een zaal van 7 x 25 oid. :X

Veel succes obme_ief
* Harmen gaat per 01-01-07 aan het werk als 'IT Support Egineer'
Ik ga er morgen solliciteren, heeft iemand voor mij die toets die je er krijgt?
Weet iemand toevallig ook het loon voor een 18 jarige (SNT in Enschede, via Randstad).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Die toets moet je je geen zorgen over maken. Beetje basic pc/internet vragen.
waaronder: noem 6 computeronderdelen, en wat gebeurd er als je een mailtje verstuurd
niet zo lastig, dus daar kom je wel overheen.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Aaah, ok dan!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Ik heb eens een jaar bij SNT gewerkt via Randstad. Werk is werk, maar wat een amateuristische bende was het daar. Men zette structureel incompetente mensen in, zonder duidelijke computeraffiniteit. Dames van 8008 die KPN ergens moest dumpen om hun contract uit te zitten, bij elkaar geraapte studenten.

Ook veel irritant micromanagement. Men zette een "script" in waar mensen achter worden gezet die eigenlijk niet voldoende van ADSL afweten. Ook al wist je voldoende van de materie af, dan moest je toch het script volgen, want zo wilde KPN het. (betere ondersteuning kost meer tijd en dus geld...).

Het hele bedrijf was gericht op het monddood houden van medewerkers. Geen e-mail en Internet op werkplekken, geen eigen logins (iedere comp had een eigen user/pass...professioneel!) en men vertikte het om naar het personeel te luisteren, zelfs al gingen dingen duidelijk mis.

SNT was zelfs niet in staat om ervoor te zorgen dat iedereen een werkende headset had. Elke dag moest je weer zoeken in een berg headsets in de hoop een normaal werkende te vinden. Klachten hierover werden totaal genegeerd... Op een callcenter nog wel!

Ik hoop serieus niet dat deze helpdesk representatief is voor alle SNT toko's, al vrees ik het ergste. Eerstelijns ISP helpdesken zijn tegenwoordig een puinzooi. Zet een bak studenten neer in een kippenhok met computers, strooi er wat micromanagement over en klaar. Een "professionele" helpdesk die vragen die -net- te moeilijk in zijn geheel niet kan beantwoorden...

Weblog | Straling!

Pagina: 1