Toon posts:

hogere resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om op een LCD scherm die een maximale resolutie heeft van 1280x1024 toch op een of andere manier een resolutie van 1600x1200 te krijgen. Ik heb ooit eens gehoord dat zoiets met coolbits kon voor een Nvidia kaart, maar heb zelf een ati..

Verwijderd

Bij de instellingen van je videokaart kan je dit wel instellen maar het is niet aan te raden, want als je een lcd instelt op een resolutie die niet native is dan krijg je kartelig een beeld en erg leuk werken is dat niet.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

dlmh

Lo-Fi

Er zullen niet spontaan opeens extra pixels in je LCD-scherm komen, dus een 'fysieke' resolutie zul je nooit kunnen vergroten. Misschien dat je wel de desktopresolutie kunt vergroten, maar dan moet je met de muis naar de rand bewegen om de rest te kunnen zien.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het is niet aan te raden om boven óf onder de native resolutie van dergelijke schermen te gaan.
Bovendien is 1280x1024 een resolutie met een 5:4 verhouding en 1600x1200 een 4:3 verhouding.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
Waarschijnlijk pakt je scherm dit niet eens en zal hij nadat hij ff op zwart springt weer terug naar 1280x1024 gaan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als een LCD een max res heeft van 1280x1024 is dat ook het aantal pixels dat het scherm heeft. Dit is hardwarematig bepaald en je kan er verder niets aan doen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Ruben [NL] schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:20:
Waarschijnlijk pakt je scherm dit niet eens en zal hij nadat hij ff op zwart springt weer terug naar 1280x1024 gaan.
Of hij blijft op zwart en je hebt een klein probleempje :)

TS: Je kan volgens mij zelfs met de ati-drivers een 'virtuele' resolutie instellen, dan heb je 1600x1200 maar je ziet maar 1280x1024. Zodra je met je muis naar een kant van het scherm beweegt zal je scherm meebewegen en krijg je dus een ander deel van je 1600x1200 te zien. Erg irritant naar mijn mening, maar als je ermee kan werken kan ik me voorstellen dat het wel fijn kan zijn.
Hoe dit allemaal moet zal je toch echt in de (geavanceerde) instellingen van je videokaart moeten zoeken.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Meer iets voor videokaarten en beeldkanonnen

Move T&C -> VB

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1