[Media Center] Extender software voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik heb momenteel een mooie media center (vista) geïnstalleerd, samen met USB DVB-T decorder die perfect werkt. Ik kan TV kijken, pauzeren, alles, maar enkel op die PC.

Nu zou ik graag op TV kijken met mijn laptop via het (draadloos) netwerk. In media center zit een stukje software genaamd "Media Center Extender", maar dit werkt enkel met externe hardware spelers (van linksys ofzo) of met de xbox360. Ik vroeg me dus af of het mogelijk was om dit te hebben, maar als software versie voor windows. Dan kan ik mooi met mijn laptop draadloos naar TV kijken, mijn afbeeldingen bekijken, muziek opzetten... Lijkt me prachtig!

Hopelijk hebben jullie een oplossing...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Is er niet, komt er misschien wel. De codename van deze software is Softsled.
Bobsled was overigens de codename voor de hardware extenders :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Mooi, met softsled heb ik al wat meer informatie gevonden, maar jammer genoeg is er dus niets beschikbaar van... Hopelijk dat een of andere knappe bol er wel iets op vind...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

tsja, als je hardware snel en goed genoeg is (mn TV-kaart) zou je ook gewoon remote desktop kunnen overwegen. Dat zou ook moeten werken volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:48:
tsja, als je hardware snel en goed genoeg is (mn TV-kaart) zou je ook gewoon remote desktop kunnen overwegen. Dat zou ook moeten werken volgens mij :)
Media Center over RDP is wel wat Softsled gaat doen, maar die hebben een extra toegevoegd zodat de video (die normaal direct gerenderd wordt) op een andere manier gestreamed wordt. Normale remote desktop is niet geschikt, ik heb het eens geprobeerd over een 100 mbit LAN en het is niet acceptabel.