Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virus en ik weet niet welke

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
Ik ben net door een virus geinfecteerd. had het exe bestand gedownload. ik vrtrouwde het al niet dus ik scannede het even. niks gevonden dus ik d8 ok. kan wel.

allemaal geratel op de achtergrond. ik zag wat processen als free.exe en mmx(nummer).exe en toen hing de pc.

als ik nu opstart doet m'n toetsenbord het en ik druk op F8 om in veilige modus te komen. maar...

als ik de keuze heb welke veilige modus werkt m'n toetsenbord niet meer.

het is een usb keyboard, weet niet of dat verschil maakt.

wie weet hoe ik dat ding kan verwijderen?

Verwijderd

Windows herinstal ?, gewoon even formateren ben je hem zo kwijt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:31:
Windows herinstal ?, gewoon even formateren ben je hem zo kwijt.
Da's wel erg drastisch, ik zou eerst eens met een boot-cd met antivirus en anti-spyware aan de slag gaan :)

Edit: EXE's zijn over het algemeen geen virii, maar trojans / wormen of andersoortige spyware-narigheid. Met een beetje mazzel kun je er met Stinger (zie FAQ als het goed is) al een eind op los :)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 12-12-2006 17:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Fijne radicale oplossingen altijd :)
Het lijkt me dat, bij dat bootmenutje, nog geen processen in windows gestart zijn, en dus ook geen vrius. Probeer dat ook eens met een ander toetsenbord, of start windows normaal op en geef in msconfig aan dat je een safeboot wilt doen.
Al een up-to-date virusscanner (of housecall bijvoorbeeld?) en anti-spyware progje gedraaid?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Kun je zonder veilige modus helemaal niet meer in Windows komen? Wat voor exe bestand was het precies, op welke manier kreeg je het?

Wat betreft toetsenbord, ik weet niet in hoeverre in de veilige modus de USB poorten werken, misschien heb je nog ergens een PS/2 converter of ander toetsenbord liggen?

public void ik()

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Upload betreffende exe even op http://virusscan.jotti.org/

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Carnagy
The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:32:
[...]

Da's wel erg drastisch, ik zou eerst eens met een boot-cd met antivirus en anti-spyware aan de slag gaan :)
boot cd van windows bedoel je? Ik hoop dat ik daar wel kom idd. Ik kom alleen helemaal niet in veilige modus. Keyboard lampje gaat net voor de windows boot zegmaar uit. Na het scannen van de HD's krijg je normaal het windows booten. als ik dan dus F8 druk kan ik niks meer tikken.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
pc gewoon even normaal opstarten.
paginas als www.antivirus.com en www.bitdefender.com bieden vaak al een oplossing.
hitmanpro en windows defender er eventueel overheen gooien en kijken of er dan nog steeds iets actief is

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Carnagy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:33:
[...]

boot cd van windows bedoel je? Ik hoop dat ik daar wel kom idd. Ik kom alleen helemaal niet in veilige modus. Keyboard lampje gaat net voor de windows boot zegmaar uit. Na het scannen van de HD's krijg je normaal het windows booten. als ik dan dus F8 druk kan ik niks meer tikken.
Check ook even [Howto] Spyware scannen en opruimen want daar staan wellicht nuttige dingen in (er vanuitgaande dat je dit op een andere PC tikt btw)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Probeer met een ps2 keyboard, of zet je legacy USB aan in de bios. Dat bootmenu heeft anders wel eens problemen met usb-keyboards.

• Carnagy
ik kan het bestand niet uploaden want internet nu via mn telefoon. even voor de duidelijkheid. ik kan in het scherm wat je krijgt als je f8 drukt niet tikken. toetsenbord werkte voorheen helemaal goed dus die is niet kapot ofzo.

ik ga zodra ik thuis ben weer wat bevinding posten.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 15:07

wowi

fout was een 98 virus kan niet 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door wowi op 12-12-2006 17:56 ]

• Carnagy
ik post dit nu weer vanaf mijn telefoon. ik kreeg bij normaal opstarten bsod's na een paar seconden. het is me gelukt om via msconfig diagnostisch op te starten en ik kan nu een virusscan doen met al 4 hits. bestanden heten Downloader-aqv en wat andere memory trjojans.

ill keep you informed

• Carnagy
ik heb nu geen internet meer op mijn pc? heeft iemand iets gevonden wat me kan helpen. ik kan nog steeds niet via f8 opstarten in veilige modus. toetsenbord blijft nog 'uit'. ben nu aan het testen met een ps2 toetsenbord en daarmee kan ik al wel seleteren. ik ga nu veilige modus proberen.

mn apparaatbeheer is leeg... heb geen netwerkkaart etc. help!!! :)

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
2 opties
doe een scan met een beetje nieuwe antivirus norton 2007 bootable CD of macafee

laatste optie FORMAT C: /q /u
probleem opgelost
als ik de problemen zo hoor denk ik dat optie 2 beter is je kan proberen te instaleren zonder format maar meestal geen nut

• Carnagy
format is ondertussen gedaan :)

welkom terug :D
Pagina: 1