[XP vs Vista] notebook in 2 domeinen

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb een notebook die ik op 2 verschillende lokaties gebruik.

bedrijf 1 met domein 1
bedrijf 2 met domein 2
(de notebook hoeft dus niet tegelijk verbonden te zijn met de 2 domeinen, en er mogen evt. ook 2 profielen zijn)

ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest, maar zover ik nu kon zien is het met Win XP Pro niet mogelijk om in het aanmeld lijstje 3 aanmeld opties te krijgen (lokaal, domein 1, domein 2).
als iemand weet hoe dit wel kan (liefst zonder extra software) dan hoor ik dat graag ;)

maar over Vista kon ik nog niet zoveel vinden.
is daar al over bekend of dit wel makkelijk te regelen is?
dat zou toch wel weer een mooie verbetering zijn :)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 23:09
Je hebt gelijk, zonder extra software kan Windows XP Professional niet switchen tussen verschillende domeinen.

[google=windows xp multiple domain]
Problem:

In Windows XP Pro, is it possible to have multiple domains to login to? Currently, I only have a single domain option. I would like be able to choose from a list of domains when I login.

Answer:

In one word, no. A computer can only be part of a single domain. However, multiple users from other trusted domains may have permissions to access certain domains while still being logged in to their own domain. This is all part of an Active Directory process.

[ Voor 9% gewijzigd door Pacjack op 12-12-2006 17:09 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, ook Vista kan dit niet vziw :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
standaard niet, maar ik dacht dat er wel 3rd party programma's voor waren (welliswaar mbv een restart...), vindt momenteel geen links, maar met een beetje gegoogle kom je 'd'r wel uit denk ik zo, kosten waren iets van 30-40 euro... (per licentie), en er zullen ws ook wel ergens "alternatieve"sleutels rond zwerven denk ik zo :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NetSwitcher kon dit vroeger volgens mij, maar de vraag was expliciet zonder aparte software :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
notebook in een workgroup hangen en dan met useraccounts (control userpasswords2 in XP) gaan werken om aan te geven voor welke resource (domain) je welk account wilt gebruiken

zo doe ik dat ook al jaren met meerdere domains en exchange mailboxen, werkt prima. en geen gehannes met missing computeraccounts want die heb je niet als je in een workgroup hangt.

nadeel is wel dat je geen policy's opgelegd krijgt natuurlijk

A wise man's life is based around fuck you

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zwelgje schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:12:
nadeel is wel dat je geen policy's opgelegd krijgt natuurlijk
Dat *kan* ook een voordeel zijn ;)

als extern beheerder bijvoorbeeld

[ Voor 10% gewijzigd door aZuL2001 op 13-12-2006 22:19 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
jammer dat het met Vista ook niet kan.
ik werk graag met MS producten, maar dit is toch wel een nadeel voor "mobile" gebruikers ;)

ik heb evt. nog een eigen oplossing bedacht, namelijk een dualboot :)
ik denk niet dat ik het zelf ga gebruiken, maar voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen wellicht een oplossing.
Pagina: 1