Toon posts:

X1950 XT

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die weten hoe je een x1950 XT in crossfire moet plaatsen?
Als je kijkt naar bijvoorbeeld de x1950 Pro dan heb je op de plank een connector
zitten waar je de crossfire kabel opplugt en zo de crossfire creeert maar hoe zit dat
met de x1950 XT?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10
De X1950XT heeft niet de connectors zoals de X1950 Pro, volgens een reactie op nieuws: Radeon X1950 XT debuteert bij Sapphire
De x1950 PRO heeft de interne connector, de x1650 XT geloof ik ook. De x1950 XT(X) heeft dit niet. Die moet het gewoon met de dongle doen.

Ik heb trouwens nooit begrepen warom iedereen zich zo druk maakt over die dongle? hoe erg is een kabeltje achter je pc nu? heeft iedereen hem met de achterkant naar je toe staan?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Sp!tF!re schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:45:
De X1950XT heeft niet de connectors zoals de X1950 Pro, volgens een reactie op nieuws: Radeon X1950 XT debuteert bij Sapphire
[...]
Dat had ik al gelezen, in ieder geval bedankt! Maar het is dus niet zo dat je een crossfire editie nodig hebt van de 1900 of de 1950 omdat dit dan een slave is? En waar zou je zo'n dongle vandaan moeten toveren, deze wordt toch meestal geleverd met de kaart?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10
Er bestaat al wel een Software Crossfire voor de X1950 Serie, dus dan heb je geen mastercard meer nodig. Volgens mij werkt het dus inderdaad, maar mogelijk wel iets slechter als de Hardware Crossfire (dit wordt uiteindelijk in drivers wel geoptimaliseerd verwacht ik), maar ook een stuk goedkoper doordat je geen (dure) Crossfire Master kaart nodig hebt.

Deze Software Crossfire is er vanaf Catalyst 6.11. Voor een verschil tussen Software en Hardware moet je even googlen ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander egvonden, misschien ook belangrijke informatie voor andere:

Review 1

Review 2

En dit zijn de gemodde drivers mocht iemand de x1950 XT in crossfire willen zetten.

Wat ik er uit begreep is dat je alle 1900 series en 1950 series nu in crossfire kan plaatsen zonder dat het master/slave verhaal hier aan te pas komt. Dit wordt allemaal opgelost door de 6.11 drivers.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Heb je al de startpost van het ATi Nieuwsdiscussie Topic bekeken? Daar staat volgens mij alle info over crossfire in die je zoekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Daaaaf op 12-12-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net doorgelezen, bedankt voor je linkje!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De grote lijnen van dit verhaal zijn al terug te vinden in [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 47.
Als je echt specifieke informatie in dat topic plaatst wordt dat vast en zeker ook bijgewerkt. Maar dat dit gedaan werd met Software CrossFire was al bekend dus.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.