IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik zoek eerder voor iets dat alleen freeware is, welke dus geen functionaliteit mist ten opzichte van een betaalde variant.
Verwijderd
Volgens mij zijn deze er niet, misschien wel iets voor dxf bestanden in de plaats van dwg.link0007 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:03:
Goede link, maar veel van die hebben óf geen Save functie, óf je moet er sowieso al voor betalen.
Ik zoek eerder voor iets dat alleen freeware is, welke dus geen functionaliteit mist ten opzichte van een betaalde variant.
Met elk beetje teken programma kun je wel dxf maken.
Voor de rest ben ik alleen programma's tegen gekomen waar je alleen maar een tek. mee kan bekijken....
succes!
En wat zijn de verschillen daartussen?
2D - Qcad
2D - Archimedes
3D - Free CAD (meer info)
3D - Salome
[ Voor 77% gewijzigd door Surkow op 12-12-2006 23:42 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Dat VectorEngineer is opzich ook wel een goed programma, maar die mist dan weer features omdat je er eigenlijk voor hoort te betalen
Kijk eens naar Rhinoceros.
Dat lijkt me een mooi pakket.
Op het werk gebruik ik autocad, tja. Standaarden he
[ Voor 59% gewijzigd door NMe op 13-12-2006 13:32 ]
Je hebt de andere programma's al bekeken? Hoe weet je dat ProgeCAD het beste is als je de rest niet hebt bekeken? Of als je dat wel hebt gedaan wat heeft dit programma als voordeel?link0007 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:24:
die ProgeCAD ziet er goed uit! nu nog uitvinden waar de snap functie zit(bij photoshop en aanverwante programma's was het probleem nou juist dat ik géén snap to grid had, en geen meetlat).
Dat VectorEngineer is opzich ook wel een goed programma, maar die mist dan weer features omdat je er eigenlijk voor hoort te betalen
@engelbertus - 0_0 capslock aan laten staan?
Wel veel vragen in 1 post.
[ Voor 7% gewijzigd door Surkow op 12-12-2006 19:06 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein
1) géén gebruikslimiet hebben (bv. maar honderd dagen bruikbaar. of programma's die je maar 1uur lang
kan gebruiken voordat ze zichzelf afsluiten)
2) een programma zonder kapotte save functie (saven kan best belangrijk zijn
En progeCAD is niet per definitie het beste, maar hij heeft volgens mij wel de meeste functies. VectorEngineer heeft echter wel een makkelijkere interface, en natuurlijk de snap to grid functie
wat dat betreft s blender meer een freehand programma. je kunt er volgens mij niet in MM mee werken of construeren met lijnen door te trimmen extenden, roteren etc. het wordt dan denk ik niet nauwkeurig genoeg.
Verwijderd
Je kan kiezen tussen een gratis basisversie en een betalende versie die 30$ kost (en zijn geld dubbel en dik waard is IMHO).
De basisversie is volledig functioneel met oa een resem snap to commando's. Je bent er op een uurtje volledig mee weg, is heel makkelijk in gebruik.
Ik gebruik de betalende versie zelf al een tijdje, zowel thuis als professioneel, en ben er uiterst tevreden over. Je kan er ook isometrische projecties mee doen, dus het programma heeft eveneens (beperkte) 3D functionaliteit.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 23:49 ]
Betalende softwareVerwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:25:
Ik gebruik de betalende versie zelf al een tijdje
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Surkow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:22:
Er zijn een aantal Open Source CAD programma's.
2D - Qcad
2D - Archimedes
3D - FreeCAD (meer info)
3D - Salome
Albert Einstein
Ow...ik ging er vanuit dat Salome net als FreeCAD een Windows versie had omdat ze volgens mij grote gelijkenis hebben qua code en opbouw.link0007 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:20:
Ik kan op de Salome site geen windows versie vinden
Edit:
Wel is het programma al te gebruiken met cygwin of met een kant en klare vmware image of met een live-cd.A version of SALOME on Windows will be built by OCC before the end of this Year.
[ Voor 24% gewijzigd door Surkow op 13-12-2006 13:37 ]
Albert Einstein
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.