raar geluid seasonic voeding bij 3d

Pagina: 1
Acties:

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 17:41
Hoi,

Ik heb sinds een week een seasonic 430 watt voeding s12 430 oid.. Nu maakt het ding een raar geluid als ik een spelletje zit te spelen of bij ati tool die pluizige kubus laat draaien. Het is een beetje hoge toon, en tussen elke piep of toon zit een vijfde van een seconde interval. piep stil piep stil dus. Wat is dit voor raar geluid? 8)7. En in een spel (risk your life) is het een constante piep, lijkt wel een elektrisch geluidje, maar als hij dan van map wisselt, of ik hoor de hd ratelen, dan is het geluid even weg. Daarna gaat het weer vrolijk verder :X

setup:

Asus p5b Deluxe
intel c2d 6600 @ stock
ati 1950XT @ stock
2048mb corsair geheugen

[ Voor 32% gewijzigd door michaeltb op 12-12-2006 15:47 ]

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Ik zal je vertellen, ik heb exact hetzelfde verschijnsel met een Seasonic S12 430W. Dit geluid komt uit de voeding en treed op bij belastingwisseling. Volgens mij is het zgn coil noise.
Ik heb kunnen testen met 2 verschillende moederborden. Daarmee veranderd het geluid, maar naarmate de systemload omhoog gaat (bijvoorbeeld bij gebruik van een high end videokaart) wordt het erger.

Mijn config wijkt niet veel af van die van jou. Ik heb een X2 (4600+, 65W versie), 2x1GB HyperX en een X1950XT. Wanneer ik die X1950XT vervang door een GForce 7300LE wordt het wel minder erg (zachter) maar het hoogfreqente geluid blijft aanwezig.

Nu ben ik vooral geinteresseerd in wat je gedaan hebt. Ik heb deze voeding namelijk ook nog maar één week. Waar heb je hem gekocht?

Laat maar.. .