Welk geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Welk geheugen moet ik nemen, ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik zoek DDR400 mhz, PC3200 2GB, een dual channel kit

Dit komt op een Asus A8N-E moederbord in combinatie met een Opteron 165 of 170

Wat ik tot nu toe gevonden heb

Twinmos DualChannel Kit 2x1024MB DDR PC3200 400MHz Retail Blister CL2.5 (€180)
--Maar nu staat in de FAQ dat Twinmos vaak niet werkt in combi met Asus, geldt dit voor elk Asus mobo?

Kingston 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL3 (€180)
-- Momenteel draai ik van kingstone een 2*512 setje, dus ik zou zeggen dat dit geheugen zou moeten werken op mijn moederbord. Alleen is dat cl3 veel trager dan cl2,5?

DDR OCZ 1Gb 400 Value 2K CL2.5 2* (105 euro)
-- Kun je uberhaupt twee losse reepjes kopen en deze dual channel laten draaien
OCZ is denk ik een beter merk kwa overclocken (Zeker met een opteron is dat interessant om te doen?)

Wat zouden jullie aanraden, heeft iemand anders misschien nog beter advies?
Ik wil er ongeveer €200 aanuitgeven, 225 kan ook nog, maar meer eigenlijk niet
Of kan ik beter tot begin januari wachten op kwa prijzen, tot die tijd heb ik het nog niet dringend nodig namelijk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zeker omdat je een Asus mobo hebt zou ik de QVL van je A8N-E erop naslaan om te kijken welk geheugen getest is en werkt. Asus bordjes zijn behoorlijk kieskeurig met het geheugen.

2 losse reepjes in dual channel gaat prima. Er bestaat niet iets als dualchannel mem. De dual channel kitjes die je koopt zijn gewoon 2 dezelfde dimmetjes in 1 doosje.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Ik heb dit mobo gehad en kan je vertellen dat Kingston er prima op werkt. CL3 is wel wat langzamer dan CL2,5 maar het scheelt niet gigantisch veel. Het hangt er een beetje vanaf of je het de meerprijs waard vindt. Als je wilt gaan overclocken zou ik CL2,5 nemen, dat heeft net wat meer speling. Anders zou ik gewoon voor CL3 gaan, als het je niet gigantisch veel uit maakt.

Het is echt net wat je er zelf van vindt. Heb je het geld ervoor over om CL2,5 te kopen, gewoon doen :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Kijk wat ondersteund wordt. Ze zullen met bijna 100% zekerheid allemaal in jouw moederbord werken, neem dus of de goedkoopste of een merk waar je je goed bij voelt. Zie ook de FAQ en met name het onderwerp 'Wat moet ik nemen?' :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.