KPN Experiabox Portforwarding via wifi

Pagina: 1
Acties:

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik heb IPB van kpn en dus ook een mooie (Siemens) experia box.
Meteen de instellingen doorgespit en zo.

Nu heb ik voor bijv bittorrent of emule de portforwarding en porttriggering aangezet op de door mij ingestelde poorten naar ip adressen die zijn gekoppeld aan mijn mac adressen.

Werkt allemaal goed zolang ik maar via een netwerkkabel verbinding heb met het modem.
Via wireless werken dezelfde (exact) instellingen opeens niet.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Ik gebruik het maar weinig, dus het is geen ramp, maar soms kan het toch wel eens handig zijn.

Wireless verbinding lijkt soms ook wel eens spontaan "vol te lopen", maar dat schijnt aan de brakke software van kpn te liggen. Misschien dat het hier ook een software probleem betreft, maar als er mensen zijn die wel portforwarding kunnen instellen voor het wireless netwerk, dan ben ik benieuwd waarom dit bij mij niet wilt lukken.

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Dat komt omdat je de poortforwarding hebt ingesteld op het macadres van je vaste ethernetkaart. Je draadloze netwerkkaart heeft een ander MACadres en zal dus ook een ander IP adres krijgen.

als je je draadloze kaart handmatig hetzelfde adres geeft als je bedrade kaart gaat het wel werken!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik heb portforwarding op de betreffende poorten aangezet voor meerdere ip adressen (waaraan de juiste mac adressen zijn gekoppeld).

Dat zou dus het probleem niet kunnen zijn lijkt me. Tenzij je portforwarding maar voor 1 ip adres per poort op zou kunnen geven of zo?

Zal het in ieder geval eens proberen.