[MSN] 7.5 EN Live! en Outlook Blijven hangen na aanmelding.

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik heb laatst een PC opnieuw geinstalleerd voor een vriend van me, echter is er raar genoeg een probleem met het aanmelden van de MSN programma's en Microsoft Office Outlook 2003.
Deze blijven gewoon spontaan hangen op het punt dat lijkt op het zoeken van de netwerkverbinding of het ophalen van de informatie.

Erg vreemd aangezien ik talloze PC's opnieuw installeer zowel voor vrienden als op mijn werk en nog nooit heb gekampt met dit probleem!

De PC heeft ook gewoon internet en ook de Windows Messenger (Die dus standaard in XP zit) werkt prima net als Outlook Express.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Alle windows updates gedraaid.
- De PC in een ander netwerk hangen.
- Netwerk adapter opnieuw installeren
- Verschillende messenger versie's.
- Router + Windows Firewall uitschakelen.
- Ik had er zelf F-secure op staan wat ik op veel Pc's installeer voor klanten maar na dit te deinstalleren nog steeds geen resultaat. (Terwijl ik dit op mijn eigen pc al een keer of 4 heb gedaan zonder een enkel probleem).

Ook heb ik natuurlijk al op Google en op GoT gezocht maar alle topics die ik kon vinden leiden naar andere topics met hetzelfde probleem waar de topicstarter geen antwoord meer krijgt of vervolgens besluit om voor een Browser versie van MSN te gaan.
En dat is dus nou net bij mij NOOIT de bedoeling. Ik wil altijd het probleem oplossen ipv omzeilen.

Ik vroeg me af of iemand nog meer ervaring had met het probleem, want na het nodige zoekwerk bleek wel dat het een zeer veel voorkomende klacht was.

BvD, voor enige info. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:01

rimpeldinky

nani?

probeer eens iets van een patch/hack overheen? een messenger plus of iets wat met het bestand rommelt
anders heel vreemd misschien maar als het elke keer met netwerk is, andere netwerkdrivers?

*burp*

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet bij Outlook veranderen dat ie checkt of je contactpersonen online/offline/bezet/whatever zijn.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Snakiej schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:30:
Je moet bij Outlook veranderen dat ie checkt of je contactpersonen online/offline/bezet/whatever zijn.
En hoe doe ik dat als, het programma meteen vastloopt en niet te gebruiken is? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-03 19:52
rechtermuisknop op outlook icoontje, kan je direct de settings in.

ik heb het ook wel eens met mn msn (zo 1x per 20 aanmeldingen ofzo), dan hangt ie ongeveer 15 tot 20 seconden en daarna gaat ie weer verder

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou, het zal aan mij liggen maar ik kan de instellingen voor het controleren van de contactpersonen in MS Outlook 2003 echt totaal nergens vinden.

Ik heb momenteel Live Messenger geinstalleerd samen met Messenger Live Plus en nog steeds heb ik dezelfde klachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 13-12-2006 00:57 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou de optie heb ik gevonden, echter heeft dit totaal niet geholpen om het probleem op te lossen.

Na wederom een reinstall van MSGLive werkt de zaak nog steeds niet. ;(

Ik vind het een erg vreemd verhaal en het lijkt me sterk dat het aan de netwerk controller ligt want internet werkt verder prima.

Heeft iemand nog suggesties?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou..

Ik heb net een Realtek NIC geprobeerd en zelfs dat heeft niet geholpen.
(Er zit standaard een SIS 900 fast ethernet adapter in zijn HP Pavilio 971)

Dit is echt voor de gekken zeg. :(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je hebt ook de chipset drivers geherinstalleerd na de format?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Er staan totaal geen onbekende apparaten in apparaatbeheer en ik heb de IDE driver kunnen updaten.
(verder viel er op de website van SiS eigenlijk geen drol te downloaden).

De klacht is echter nog steeds niet verholpen.

Outlook 2003 lijkt echter te werken maar erg langzaam omdat hij met een Hotmail account moet syncen etc.

Ik kom alleen maar niet van die vervelende klacht af met MSN. :?

Verwijderd

Kijk bij Services in het Configuratiescherm en zet de Machine Debug Manager maar eens uit...Lost je problemen voor Outlook en Messenger op i.i.g.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 15:29
Ik zou zeggen, verwijder MSN en alle plugins (msgplus, etc.).

Dit kun je doen door:

Control Panel
Add / Remove Programs
Click on "Add/Remove Windows Components" on the left
UNcheck "Windows Messenger"
Click "NEXT"
Click "Finish"
Reboot

en voer dan uit:

Click Start / Run Then type the following:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Press ENTER
Restart Windows

Wanneer je dit hebt uitgevoerd, herstart windows... Check of er problemen zijn met Outlook. Nee geen problemen? Installeer dan MSN Messenger...

Verwijderd

Als het goed is krijg je foutmeldingen in je logboek, veroorzaakt door een DCOM object. Vaak is de Machine Debug Manager daar verantwoordelijk voor. Als thuisgebruik (niet programmeur) heb je de MDM niet nodig...

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Ik wil niet vervelend doen maar ik lever dagelijks systemen uit aan mensen. (grotendeels voor mijn werk).

Daar installeren we gewoon op dezelfde manier als ik hier doe, windows OS naar keuze + extra software waaronder MSN messenger.

Dat wil dus zeggen dat Windows Messenger en MSN messenger tegelijk op het systeem staan van een klant en dit werkt overal gewoon perfect, behalve op dit systeem.

Gekke dingen zoals Windows messenger compleet van het systeem verwijderen wil ik dus niet doen.
De klant verliest dan zelfs de API van die applicatie waar veel programma's gebruik van maken.
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:18:
Als het goed is krijg je foutmeldingen in je logboek, veroorzaakt door een DCOM object. Vaak is de Machine Debug Manager daar verantwoordelijk voor. Als thuisgebruik (niet programmeur) heb je de MDM niet nodig...
MDM.exe komt niet voor in de proceslijst en zal dat ook pas doen op het moment dat er een foutmelding heeft plaatsgevonden.

En dan nog, op ieder ander willekeurig systeem komt het tafereel niet voor.

Ik vind het niet zo erg om de pc compleet opnieuw te installeren, maar ik vind zoeken naar een oplossing veel interessanter.
Een reinstall doe ik liever pas ook als allerlaatste alternatief, mocht het niet werken heb je erg veel werk voor niets gedaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Da_maniaC op 13-12-2006 20:24 ]

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 15:29
DJ_The_SP schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:19:
Dat wil dus zeggen dat Windows Messenger en MSN messenger tegelijk op het systeem staan van een klant en dit werkt overal gewoon perfect, behalve op dit systeem.

Gekke dingen zoals Windows messenger compleet van het systeem verwijderen wil ik dus niet doen.
De klant verliest dan zelfs de API van die applicatie waar veel programma's gebruik van maken.
Heb je uberhaupt het geprobeerd?

Nou de reden waarom ik het heb geadviseerd, om msn + windows messenger geheel te verwijderen, was dat het dus niets uitmaakt voor de API...

Ik kan niet met 100% zeggen of men dan de API kwijtraakt, maar naar mijn ervaring (achtergrond: systeembeheerder/applicatie ontwikkelaar) gebeurt dus dat niet, ik heb het zelf nooit eerder meegemaakt...

That's why ik ook zei van, je kunt nadat je alles hebt verwijderd, eerst een systemcheck uitvoeren door aan de hand de belangrijke applicaties te gebruiken/testen...

Wanneer je MSN Messenger weer installeert, worden de belangrijke gegevens m.b.t messenger hersteld, en kan men gebruik maken van alle opties die men ook had bij windows messenger...

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Naar mijn ervaring, houden programma's als Remote Desktop op met werken als je dit soort dingen doet. ;)

Maar vooralsnog is de belangrijkste reden dat ik het niet wil doen, het feit dat het op alle pc's die ik ooit heb geinstalleerd perfect werkt. :?

Ik ga vandaag een nieuwe install doen. (systeem is gelukkig nog kaal; drivers, office, msn, nero).
Dus het is niet zo'n probleem.

Mocht het nou nog niet geholpen hebben, is je alternatief het eerste wat ik ga proberen. ;)

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou.... ik heb de zaak opnieuw geinstalleerd en Messenger Live werkt ineens prima.

Het enige wat me nu nog rest te installeren is Office 2003, F-secure en wat overige windows updates...

Als dat ook allemaal goed blijft gaan, heb ik geen flauw idee meer waar de klacht in heeft gezeten. :?

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Nou...alle problemen zijn verdwenen. :P

Raar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 14-12-2006 17:43 ]

Pagina: 1