FTP probleem connecten met ftpserver school

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 23:18
ik probeer al sinds een tijd om vanaf thuis met (zoals aangeraden en voorgeschreven door school) filezilla, ik heb dit met 2 computers geprobeerd namelijk mijn vaste PC (direct gekoppeld met draad aan een draytek vigor 2600 waarbij ik poort 21 tcp heb opengezet en poort 22 als UDP omdat er gevraagd wordt om SSL verbinding te maken). en met een laptop die draadloos op een Linksys WRT54-GL zit die weer op zijn beurt aan de draytek hangt. Nogmaals met Allebei de computers krijg ik geen verbinding, gebruikersnaam en ww zijn goed, firewall in windows voor de zekerheid uitgezet. Het zaakje (zou moeten) draait op Passive mode (is ook voorgeschreven). Het gekke is, via poort 21 krijg ik helemaal geen respons, als ik hem vervolgens via poort 22 verbinding laat maken krijg ik wel een respons van de server (geeft aan welke versie SSH er gebruikt wordt o.i.d.) maar verder kom ik niet.

Ik hoop dat het verhaaltje een beetje compleet is, als er nog iets ontbreekt hoor ik het graag.
Ik ben al met het probleem naar Haagse hoge school zelf gegaan, die wisten het ook niet, via het draadloze netwerk aldaar kreeg ik echter WEL toegang! (maarja da's intern netwerk dus anders beveiligd, via een soort tooltje wat je op je laptoppie moet installen).

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Als je FTP server op school staat en jij de client bent hoef jij geen poorten op je router open te gaan zetten. Je bent immers niet zelf de server.

Wil je overigens FTP over SSH of FTP over SSL. Daar zit wel een verschil tussen volgens mij. Vergeet in FileZilla je servertype goed in te vullen staat standaard op FTP.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Voor zover ik kan begrijpen uit je lange zinnen wil je vanuit thuis vebinding maken met een ftp server op school.

En dat werkt niet.

Hebben ze een handleiding meegegeven ?

Zat secure ftp standaard niet op een andere poort dan 21 ?

Jij zou op je eigen router geen aanpassingen hoeven te doen. Jouw verkeer komt al van een vertrouwde omgeving, en mag dus ook naar buiten toe.

[ Voor 23% gewijzigd door aZuL2001 op 12-12-2006 15:19 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???