Ik gebruik mod_rewrite om de oh zo bekenden SE Friendly URLs te maken. Na enig hangen en wurgen heb ik dit aan de praat gekregen, maar nu zit ik met het volgende probleem:
ik heb:
Zoals misschien al uit de code blijkt ben k nog niet echt thuis in mod_rewrite, (die RewritedCond moet toch ook gewoon in 1x gespecified kunnen worden
), maar dit werkt in ieder geval.
Maar wat gebeurt er nou als ik bv http://www.domain.com/Computer/Besturing in typ... Alles werkt,
alleen alle plaatjes met relatieve urls werken niet meer, aangezien de browser er "Computer/Besturing/images/image.jpg" van maakt.
Hoe los ik dit op? Door een nog een rewrite? Of is hier een nettere oplossing voor?
Ik heb dit geprobeerd:
Maar dat werkt niet (waarschijnlijk omdat mijn eigen image regel voor geen meter klopt, maar ik wilde eerst weten of er geen betere oplossing voor is...)
ik heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /index.php?cat=$1 [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ /index.php?sub_cat=$2&cat=$1 [L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ /index.php?pro_gr=$3&sub_cat=$2&cat=$1 [L] |
Zoals misschien al uit de code blijkt ben k nog niet echt thuis in mod_rewrite, (die RewritedCond moet toch ook gewoon in 1x gespecified kunnen worden
Maar wat gebeurt er nou als ik bv http://www.domain.com/Computer/Besturing in typ... Alles werkt,
alleen alle plaatjes met relatieve urls werken niet meer, aangezien de browser er "Computer/Besturing/images/image.jpg" van maakt.
Hoe los ik dit op? Door een nog een rewrite? Of is hier een nettere oplossing voor?
Ik heb dit geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ /index.php?cat=$1
RewriteRule ^([^/\.]+)/images$ /images/ [L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ /index.php?sub_cat=$2&cat=$1
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/images$ /images/ [L]
RewriteRule ^([^/\.]+)/([^/\.]+)/([^/\.]+)/?$ /index.php?pro_gr=$3&sub_cat=$2&cat=$1 [L] |
Maar dat werkt niet (waarschijnlijk omdat mijn eigen image regel voor geen meter klopt, maar ik wilde eerst weten of er geen betere oplossing voor is...)