Office deployment

Pagina: 1
Acties:

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 10:37
L.S.

Ik zal mijn verhaal zo duidelijk mogen vertellen.

Office 2003 Pro deployment via GPO.

OS Werkstations: XP Pro SP2
Server: 2003 SBS

Admin installatie plus een MST file

DIt gaat allemaal perfect.

Maar wat wij willen is dat er een aantal gebruiker geen gebruik mogen maken van office applicaties.

Als je met een (office) non-authenticated user inlogged op een werkstation waar van te voren een authenticated user is ingelogd, dan is alles wat met office te maken heeft verdwenen van het start menu, behalve dat Outlook als standaard mail programma blijf. 8)7

Kan dit ergens aangepast worden? heb namelijk al in de Custom installation Wizard gekeken maar kon daar nergens iets vinden.

Ik vraag me in eerste instantie af waar Office, Outlook als standaar e-mail programma instelt. misschien het uitzetten van deze optie is meer als voldoende.

Dit is vervelend daar een aantal gebruikers nog wel gebruik willen maken van Outlook express.

Verwijderd

En als er ook nog iemand is die MIJ klets jij altijd dwars door anderen heen? Dit is gewoon een heel ander probleem en ik zie niet wat dit topic heeft aan jouw reactie

[ Voor 83% gewijzigd door Lustucru op 12-12-2006 20:39 ]

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 10:37
Mag ik dit alles een schop geven?? :X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet denken aan het volgende:

AD-group met "Office Users". Die geef je RE-rechten op de program-files directory van Office. Verder pas je je installatie aan dat alle "Office Users" de shortcuts krijgen in hun Start-Menu voor Office en dat de overige users alleen "Outlook Express" krijgen?

Of je moet kijken in de "Set Program Access and Defaults" in Windows XP (de clients dus) en via een User-Policy daar de goede mail-client aan hangen?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 14-12-2006 17:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:00
In Windows stel je je default email programma in onder de properties van je Internet Explorer > programs

[ Voor 14% gewijzigd door mhoogendam op 14-12-2006 17:27 ]

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:48
Of je stelt in je GPO in dat de startmenu beveiligd is. zodat je de oude skin zonder die snelkoppeling ziet.

You and I have memories longer than the road ahead

Pagina: 1