Hulp bij geheugen upgrade laptop gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-03 09:58
Zouden jullie mij kunnen helpen met een geheugenupgrade voor mijn laptop.

Dit staat er op de productsheet:
http://www.fujitsu-siemens.be/Resources/103/628784658.pdf

Up to 2 GB DDR SDRAM in two memory SO-DIMM slots

Memory
256 or 512 MB DDR 333/400 SDRAM SO-DIMM
2 memory DIMM slots 200 pin
Maximum memory size: 2 GB
(no memory on board)

Nu zit er 512 mb geheugen in mijn laptop, waarvan 64 of 128 afgesnoept wordt door de grafische chip. Ik wil dus, mede met het oog op Vista, uitbreiden naar 1 GB intern geheugen

Ik heb dus 2 geheugenslots beschikbaar, maar deze zijn nu bezet door 2x 256 mb. Deze reepjes worden er door mij uitgehaald (en hopelijk verkocht), en ik wil nu dus 1 GB erin gaan plaatsen.

Nu de vragen:

Zal ik 1x 1 GB kopen of 2x 512 mb? 1x 1GB is iets goedkoper, maar is een van beide sneller ofzo? In de toekomst denk ik trouwens niet dat ik nog uit ga bereiden

Er zit nu PC2100 geheugen in. Ik wil nu PC2700 of PC3200 kopen. Dit zou toch gewoon moeten werken in mijn laptop?

En last but not least, heeft iemand goede/goedkope adresjes voor deze geheugenreepjes?

Verwijderd

www.pcdrome.nl is goedkoop en snel

ik kan de datasheet niet zien dus niet wat je laptopmaximaal voor geheugen aan kan

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op die datasheet staat er gewoon bij wat voor geheugen er in past, kijk er dus even naar.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 11:28
Memory
256 or 512 MB DDR 333/400 SDRAM SO-DIMM
2 memory DIMM slots 200 pin
Maximum memory size: 2 GB
(no memory on board)

Zolang je let op de snelheid zal het goed gaan. Overigens wordt PC2700 zelfs aanbevolen volgens mij.
Ik zou er denk ik 1 reepje van 1 Gb inzetten zodat je er later evt. nóg een reepje bij kan zetten. Bij 2x512 Mb moet je voor een upgrade naar 2 Gb weer twee reepjes kopen.

• Znisses
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02-2023
Let wel goed op met wat voor geheugen je koopt. Probeer uit te zoeken of het merk/type geheugen dat je wilt kopen ook compatible is met je moederbord. Ik heb het al meegemaakt dat de laptop het nieuwe geheugen niet kon gebruiken. Pas als je denk zeker te weten op zoek gaan naar waar je zo een module het beste kan gaan halen.

Kingston heeft op de eigen website een zoekfunctie en geeft bij je laptop/moederbord aan welke modules wel gaan werken:

Part Number Description
KFJ-FPC101/256 256MB Module
KFJ-FPC101/512 512MB Module

Description: 512MB Module
Mfgr's System P/N's: FPCEM100AP (Fujitsu-Siemens); FPCEM175AP (Fujitsu-Siemens); S26391-F2594-E200 (Fujitsu-Siemens); S26391-F2594-L200 (Fujitsu-Siemens)
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 1
Warranty: Lifetime

Just another cog in the murdermachine...

• Leolinedance
Znisses schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:05:
Let wel goed op met wat voor geheugen je koopt. Probeer uit te zoeken of het merk/type geheugen dat je wilt kopen ook compatible is met je moederbord. Ik heb het al meegemaakt dat de laptop het nieuwe geheugen niet kon gebruiken. Pas als je denk zeker te weten op zoek gaan naar waar je zo een module het beste kan gaan halen.

Kingston heeft op de eigen website een zoekfunctie en geeft bij je laptop/moederbord aan welke modules wel gaan werken:

Part Number Description
KFJ-FPC101/256 256MB Module

Description: 512MB Module
Mfgr's System P/N's: FPCEM100AP (Fujitsu-Siemens); FPCEM175AP (Fujitsu-Siemens); S26391-F2594-E200 (Fujitsu-Siemens); S26391-F2594-L200 (Fujitsu-Siemens)
Form Factor: Memory Module
Pieces/Unit: 1
Warranty: Lifetime
Goed dat je het zegt!
Ik kan er dus niet gewoon (no name) SODIMM geheugen inzetten? Of Corsair? En CL 2.5 of 3, maakt dat nog iets uit?

• Leolinedance

Als ik die nu 2 koop ben ik in Nederland zo'n 180-200 euro kwijt!

In de US zag ik een zaakje dat ze voor $60,- verkocht, maar dan moet het verzonden worden enzo, en dat vind ik maar niks over zo'n afstand.

Is er geen goedkoper geheugen te vinden?

• Znisses
Dat kan een heleboel uitmaken :(
Bij laptopjes is het volgens mij niet gegarandeerd dat een (noname) SODIMM gelijk werkt. Ik weet toevallig dat Kingston het op de site heeft staan. Van de overige fabricanten heb ik geen idee.

Heb het zelf gehad met een SODIMM van MDT (via alternate besteld) maar dat werkte niet, na wat verder speurwerk SODIMM van Kingston besteld met zelfde specificaties (op het eerste gezicht in ieder geval) en die doet het nog steeds geweldig (laptop was een maxdata 4000A el-cheapo modelletje dus dat kan natuurlijk ook mee gespeeld hebben).

@Leolinedance:
PS je kunt ook die lui van Kingston even mailen of even verder kijken, ik neem aan dat ze wel 'eigen' modules hebben in plaats van die fusjitso-siemens bankjes....

[ Voor 14% gewijzigd door Znisses op 12-12-2006 14:17 ]

• Leolinedance
Dank je, zal ik wellicht even doen :)

Maar dit dan:

http://www.cool-prices.nl...20512MB%20DDR400%20PC3200

E 38,35 terwijl eenzelfde reepje van Kingston bijna E 63,- kost.

Het blijft een risico, want dit staat er in de voorwaarden:
U heeft een verkeerd produkt besteld

Het kan gebeuren dat u per ongeluk een verkeerd product hebt besteld. U kunt het verkeerd bestelde binnen 8 dagen na factuur datum produkt op eigen kosten retourneren.U kunt hiervoor een RMA aanvraag indienen door rechtsboven op de website RMA te kiezen, eventueel inloggen, RMA aanvragen, akkoord gaan met de voorwaarden door helemaal onderaan een vinkje te zetten bij "Ik ga akkoord met de voorwaarden", verder, en dan het formulier volledig in te vullen, en dan "verzenden" te kiezen.. Het produkt dient wel binnen 8 dagen na ontvangst weer in bezit dient te zijn van Cool-Prices. Verpakt u de producten svp goed om transportschade te voorkomen (zie "Hoe te verpakken").
Voor de verzending van het nieuwe produkt brengen wij weer verzendkosten in rekening.

*) LET OP: u dient het product ongebruikt en in de ongeopende originele verpakking retour te zenden, creditatie van verkeerd bestelde producten is na 8 dagen NIET mogelijk.
*) LET OP: Eventuele meerwaarde na omruiling voor een ander product wordt NIET gecrediteerd.

Producten die geopend, beschadigd of gebruikt zijn, komen NIET voor restitutie in aanmerking.
Ik blijf het een risico vinden, maar ik zal het bedrijf deze week eens bellen/mailen :)

• Znisses
Jups, heb toen bij Alternate geluk gehad dat ik het kon omruilen tegen slechts de verzendkosten :P

Corsair heeft er ook nog een paar voor je:
CMSS1GB-333SOD 1GB
CMSS1GB-400SOD 1GB
CMSS256MB-333SOD 256MB
CMSS256MB-400SOD 256MB
CMSS512MB-333SOD 512MB
CMSS512MB-400SOD 512MB

Je zou ook nog eens bij wat andere fabricanten kunnen kijken. Zodra je ergens een module vind die ook hier in NL betaalbaar te krijgen is ben je klaar lijkt me :) Het is wat werk maar het loont wel ;)

• Leolinedance
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:52:
www.pcdrome.nl is goedkoop en snel

ik kan de datasheet niet zien dus niet wat je laptopmaximaal voor geheugen aan kan
Ik vind de website niet erg duidelijk...

• Leolinedance
Ik heb een mail gestuurd naar cool-prices naar aanleiding van dit http://www.cool-prices.nl...20512MB%20DDR400%20PC3200 geheugen met de vraag of dit in mijn laptop ging werken.

Dit was het antwoord :) :

Goedemiddag,

Zover ik bekeken heb lijkt het zo dat het wel moet werken. Garanderen kan ik dat niet. Maar mocht het niet werken/voldoen aan de eisen dan kan je het binnen 8 werkdagen retour sturen als niet tevreden. Dan ontvangt u het aankoop bedrag retour. Graag dan wel van te voren even aanmelden op onze site voor rma en wachten op een goedkeuring.

Met vriendelijke groet,

Rob
Afdeling Support
Support@Cool-Prices.nl

Ik heb dus een stok achter de deur, mocht het niet werken >:)
Pagina: 1