Toon posts:

[ArcServe] SQL db meenemen in backup via agent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met 2 servers, 1 hoofdserver (win2003SBS) waar arcserve op geinstalleerd staat en 1 gewone server (win2003Std) op de hoofdserver staat Arcserve geinstalleerd en op de 2e server staat SQL geinstalleerd, nu heb ik op de 2e server de arcserve agent geinstalleerd, maar als ik nu de job modify via de arcserve manager op de hoofdserver kan ik alleen de partities laten back-uppen.

Ik zie dus geen databases die ik kan selecteren voor backup, die zie ik op de server waar arcserve op geinstalleerd is wel.. nu vraag ik me dus af hoe ik toch die databases mee kan laten lopen van die 2e server.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welke versie gaat het om?

Ik heb wel eens gemerkt dat je bij de backup selectie moet browsen via:
Network -> Microsoft Windows Network -> en dan je domein etc

Money for nothin' and your chicks for free

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn ervaring is dat je beter kan dumpen naar schijf vanuit de jobs van SQL Server en vervolgens de reguliere backup van Arcserve gebruiken voor het dumpen van de SQL *.bak en *.trn files naar tape.

Ik heb slechte ervaringen met de betrouwbaarheid van de diverse backup agents die rechtstreeks de SQL Server databases backuppen. (Gebruik die agents niet alleen maar omdat ze er zijn.)

Mocht je toch die weg willen bewandelen, test dan alles erg goed uit, test de restores erg goed, en doe dat enkele malen per jaar. (moet ook in alle andere gevallen natuurlijk)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

c70070540 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:47:
Mijn ervaring is dat je beter kan dumpen naar schijf vanuit de jobs van SQL Server en vervolgens de reguliere backup van Arcserve gebruiken voor het dumpen van de SQL *.bak en *.trn files naar tape.

Ik heb slechte ervaringen met de betrouwbaarheid van de diverse backup agents die rechtstreeks de SQL Server databases backuppen. (Gebruik die agents niet alleen maar omdat ze er zijn.)

Mocht je toch die weg willen bewandelen, test dan alles erg goed uit, test de restores erg goed, en doe dat enkele malen per jaar. (moet ook in alle andere gevallen natuurlijk)
Inderdaad een is dit een betere optie. Zeker wanneer je Arcserve gebruikt (wat een k* pakket)

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik heb nu 2 jobs aangemaakt in sql manager, die de db's dagelijks backupt naar een bestand, deze loopt dan were mee in arcserve.