Radio op werkplek

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Goed ik wil dus graag een radio op mijn werkplek, maar:
* er is maar één stopcontact per werkplek; een losse wereldontvanger oid is niet mogelijk.
* streaming radio werkt niet ivm netwerkafscherming

Dus wat dan wel?
PCMCIA TV/Radio kaart: kan maar is erg duur.

Wat ik het liefst wil: een radio die je op de USB poort kunt aansluiten (voor wat betreft de stroomvoorziening). Luidsprekers heb ik evt nog wel, dus de interne speakers hoeven niet gebruikt te worden. Alternate had een aantal jaar terug zoiets, ging in je pcmcia slot / of usb dat weet ik niet exact meer en er zat een koptelefoon aansluiting op. Koste nog geen 20 euro.

Graag tips.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 16:09

Just_I

What did you just say?

Kan je niet gewoon aan je soptcontact op je werkplek een spillter/tafelcontactdoos hangen? Dan kan je een externe radio gebruiken en lijkt me het probleem ook opgelost, of denk ik nu te simpel?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020

Verwijderd

Goed ik wil dus graag een radio op mijn werkplek, maar:
* er is maar één stopcontact per werkplek;
Tja een verdeel-doos kan ook echt niet. :+
Sarcasties

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

een klein radiootje op batterijen? goed te doen en je kunt er evt. ook grotere boxjes aan hangen ipv koptelefoons,...

of, als het je om de muziek gaat, en niet om het gepraat van bekende dj's van 538 veronica Caz! etc. er zijn zat internet stations die niet geblokt worden. Op silentfear.nl (ik noem maar een site) staat een hele lijst met radiostations, 538 etc. doen het waarschijnlijk bij jou dan niet, maar er zijn zat andere stations/webcasts.

Verwijderd

één stopcontact per werkplek? Please explain want dat klinkt wel heel erg jaren 50.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Bierkrat radio met accu er in die je thuis oplaadt ?:P

De wijzen komen uit het Oosten!

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

simpel radiotje op batterijen
vrot er van die usb-oplaadbare batterijen in, klaar??

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
Werken op laptop accu, radio erin, accu leeg, laptop erin radio eruit

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ipod + ipod speakerdock zou mijn optie zijn... Eventueel dus op batterijen...

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tip:
Afbeeldingslocatie: http://www.leensel-elektro.nl/images/stekkerdoos%204v+ra%203mtr.jpg

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

Jah zo gaat ie lekker, tis gewoon wachten op iemand die een diesel-aggregaat aanbeveelt,...

....

Damn ik was mezelf voor :P

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 14:55

rg-mohwa

Phoe Hé

radio + plutoniumpack ?

Nee even zonder dollen maar is een stekkerdoos geen optie dan ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

bedenk ook dat als je met meer dan (ik meen) 2 personen op een kamer zit, je werkgever officieel moet dokken voor het luisteren naar de radio...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The Eagle
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rg-mohwa schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:01:
radio + plutoniumpack ?

Nee even zonder dollen maar is een stekkerdoos geen optie dan ?
In principe met ^^^, echter als ik kijk naar het profiel van TS dan loopt ie hier al langer rond. En gezien zijn vakrichting kan ik me prima voorstellen dat ie niet 123 even een verlengsnoer aan kan sluiten, zeker als ie dagelijks bij verschillende klanten zit. Bovendien: als ie HK replies had gewild had ie het wel in de HK gepost ;)
Dus ik denk dat we even serieus met zijn allen moeten zoeken naar een USB-radio-kaart :)

Maar er schiet me ineens nog een veel makkelijkere oplossing binnen: Een MP3-speler met radio. Hang je aan de USB, trekt zijn stroom daarvandaan, en jij hebt dopjes of speakers die je er aan hangt :)
Evt USB-powered speakers en je bent er :).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

Reinier

\o/

Voldoet een mp3-speler met radiofunctie niet? Die kan afspelen als hij ingeplugd zit. Die speakers die je noemt aansluiten en klaar :)

• jep
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

voodooless schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:10:
bedenk ook dat als je met meer dan (ik meen) 2 personen op een kamer zit, je werkgever officieel moet dokken voor het luisteren naar de radio...
Zelfs als je alleen zit geloof ik en zelfs als je naar je eigen gezongen muziek zit te luisteren. :o

Maar gelukkig verscheurt Nederland die Sena briefjes massaal. :)

Verwijderd

1 stopcontact op je werkplek? aangezien je een pc hebt (usb/streamen) kan aan mij liggen maar mijn pc heeft op z'n minst 2 stopcontacten nodig, 1 voor de pc zelf en 1 voor het beeldscherm.
maar goed als je bedoelt dat er 1 stopcontact over is kan je deze toch gewoon gebruiken voor een radio?

• jep
  • Laatst online: 16-02 17:05

jep

Je hebt ook voedingen waarbij je je monitor gewoon in je voeding drukt. :) Al was dat vroeger meer dan nu, maar zo te horen praten we niet over state-of-the-art apparatuur. :+

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-02 13:12
Denk dat het over een laptop gaat, want hij praat over PCMCIA.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Iedere werkplek heeft onder het bureau wel een stekkerdoos. Die zit alleen weggewerkt in de rail van het bureau. Maar gezien het flexwerk aspect is het niet handig om iedere dag onder het bureau te kruipen. De rail open te maken. De stekker er in doen en de rail sluiten.....

Stekker doos kan, maar geen voorkeur.

Voordat er nog gekkere gedachtes ontstaan over mijn werkplek, daar is niets mis mee. Voor diegene die bij Interpolis bekend zijn qua inwendige architectuur zouden hier hetzelfde terugherkennen op kleinere schaal (zelfde architect/ontwerper). Alleen is in dit concept gewoon rekening gehouden dat je maar één toegankelijk stopcontact nodig hebt. De aanwezige randapparatuur (bureaulamp, lcd scherm en setupbox) is op de stekkerdoos onder het bureau aangesloten.

Maar dat ding van Avermedia lijkt me wel wat.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

ja oke oke geef me gewonne 8)7

Hier is dit misschien een idee? heb je weer een stopcontact vrij.

http://www.webwereld.nl/a...om-uit-ethernetkabel.html

Alleen helaas niet op de markt.
Of zo'n draagbare radio? werken toch op batterijen althans die van mij van vroeger wel.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb hier op mijn werk de Creative Travelsound Notebook 500N boxjes die een audioingang hebben (duh :+ ) en 2 stroomingangen, 1 voor of een (niet bijgeleverde) adapter of voor 4 batterijen en 1 ingang voor stroom via usb en dat werkt perfect.

Een radio zit er niet in, maar daar kun je een mp3 speler met radio of een telefoon met radio op aansluiten (als die een 3,5 mm audiouitgang heeft)

• voodooless
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Jivecar schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:20:De aanwezige randapparatuur (bureaulamp, lcd scherm en setupbox) is op de stekkerdoos onder het bureau aangesloten.
Is daar geen plekje meer dan?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1