Randapparatuur sneuvelt...

Pagina: 1
Acties:

• fraggertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 09:48
Ik heb voor mijn oom een nieuwe pc gebouwd. In het kort;

Aopen H600B kast, 400W voeding
Asus P5B-E
Intel C2D E6600
2x 1GB Kingston DDR2
3x 200GB S-ata
X1950XTX
NEC DVDRW
Samsung DVD

Nu draait het systeem prima, alleen krijg ik op een gegeven moment een telefoontje dat de firewire poort op zijn camera niet werkt. Daarna werkt deze ook niet meer op zijn laptop, waar de camera voorheen gewoon probleemloos werkte. Hij heeft zijn zoon laten komen met een andere camera, waarvan de firewire poort daarna ook niet meer werkt. De on-board firewire poort lijkt de poort te hebben opgeblazen op beide filmcamera's....

Vandaag weer een telefoontje, zijn externe usb (Audigy external) werkt niet meer. Lijkt een sluiting in te zitten.....deze werkte een maandlang gewoon goed op de nieuwe PC....

Ik wordt helemaal gek! Hoe kan dit? Toeval?
Straks ga ik checken of het stopcontact geaard is........maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, zeker niet met onboard poorten!

Help!

Verwijderd

ik denk je voeding misschien een beetje gare vollijnen?

• fraggertje
Zou hij dan voor de rest niet ook rare dingen gaan doen? Ik zal in de bios eens kijken naar de voltwaardes....

• fraggertje
Ik ben erachter gekomen dat de geluidsinstallatie niet defect is geraakt door USB. Het is de versterker die zichzelf heeft opgeblazen. Het firewire probleem blijft toch vreemd...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24
firewire header op het moederbord niet gewoon verkeerdom aangesloten, of was het de achterste poort?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa