Toon posts:

[Exchange 2003] Zelfde afzend adres, meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een groep gebruikers met allemaal een eigen gebruikersnaam + mail box. Echter wil ik bij deze groep gebruikers allemaal hetzelfde afzend adres instellen "planning@blbalba.nl" maar het persoonlijk adres ook behouden....

Is hier een oplossing voor? Als ik per gebruiker het smtp adres van de mail box "planning@blabala.nl" toevoeg en als primary adres instel, werkt het prima alleen kunnen er INTERN geen mail meer naar het orginele mailbox gestuurd worden...

Ik heb het idee dat dit veel makkelijker kan, maar ik kan het nergens vinden...

Verwijderd

Als je had gezocht waren er hier meerdere topics over te vinden, maar in tegenstelling tot een bepaald modje kap ik nu niet af :X

Exchange biedt zelf standaard niet deze functionaliteit, maar d.m.v. Exclaimer kun je de uitgaande mail van wie dan ook aanpassen naar wat je wilt dus ook gezamelijk hetzelfde e-mail adres.

Exclaimer: www.exclaimer.com

Het zou eventueel nog met een script via Exchange kunnen gaan, misschien dat je wat op www.msexchange.org kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor... Die exclaimer aanschaffen dus...

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Als hier Exchange gebruikt wordt (wellicht wat meer info zou handig zijn) zou je gebruik kunnen maken van gedeelde mailboxen met send-on-behalf rechten. Hiermee kun je meerdere mensen laten versturen uit naam van de mailbox.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan heb ik nog steeds m'n twijffels over het afzend adres. Geeft hij dan wel het "groepsadres" als afzend adres?

Gaat overigens over een SBS 2003 Server die via POPmail de mail ophaalt. Ik heb 1 groep planning waar meerdere mensen onder vallen. Ik heb een pop mail account planning die de mails automatisch doorstuurt naar de losse pop adressen uit de groep planning.

Kan makkelijker ja, daar ben ik van op de hoogte maar dat gaan we momenteel nog niet doorvoeren.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 17:12 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Mail wordt gewoon verstuurd vanuit de mailbox naam, echter het enige euvel dat je tegen het lijf kunt lopen is dat je een constructie krijgt als Pietje Puk; on behalf of; Pino. Maar de afzender naam is in dit geval dus Pino.

Mocht je dat 'on behalf of' ook niet willen hebben staat de oplossing ook al op GoT maar moet je daar even op zoeken.

[edit]
Dan wordt het wat lastiger is het dan niet praktischer om een mailbox Planning aan te maken en de mail daarop binnen te laten komen? Dan heb je het bovenstaande principe ook.

[ Voor 21% gewijzigd door BFS op 12-12-2006 17:16 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Dat Pietje namens Planning stuurt is geen probleem, als er dan ook maar planning@blabalal.nl als afzend adres komt te staan. Dan weet ik zeker dat iedereen de mail krijgt zodra er op gereageerd wordt...

• BFS

BFS

Rude awakening

Als er een reply gestuurd wordt gaat die reply in dit geval naar Pino dus voor zover ik kan zien is dat inderdaad hetgeen dat jij voor ogen hebt.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Je kan mensen ook gewoon "Send as" rechten geven zodat ze als de planning mailen ipv uit naam van de planning. Je moet dan even de security tab naar voren halen, groepje toevoegen van de mensen die dit zouden mogen en de juiste rechten aanvinken.

[edit]

Voor het bovenstaande niet vergeten dat ze alsnog de normale mailbox rechten ook nodig hebben! dit zijn dus 2 verschillende dingen van elkaar... om het makkelijk te maken zegmaar ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Jaguar645 op 12-12-2006 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaat geen mailbox planning.... De mail wordt namelijk via die provider al verdeelt. Wel heb ik een groep planning waar de desbetreffende gebruikers aan gekoppeld zitten.

Via berichtopties kan ik wel ingeven dat het afzendadres planning@blabal.nl moet zijn. De mail komt dan aan in naam van de desbetreffende persoon, maar het reactie adres is planning@blabalb.nl

Is dit misschien als vaste instelilng te wijzigen?
Pagina: 1