Toon posts:

Asus P4P800-mx kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wellicht kan iemand mij iets meer vertellen. Ik heb al wel wat gevonden maar dat heeft niet geholpen.

Mijn Asus P4P800-mx mobo geeft ineens geen VGA-output meer. Hij is via de onboard aangesloten aan m'n monitor (die het prima doet op m'n andere 2 pc's), en gisteren werkte het nog prima. Vanochtend wilde Windows2000 niet opstarten (bleef hangen tijdens het opstartproces, de VGA deed het toen nog wel). Heb toen de kast opengehaald en de harddisks lodgekoppeld, meer niet. Sindsdien krijg ik geen beeld meer..
Als ik 'm aanzet begint de processorfan te draaien, hij ratelt even op m'n harddisk en dat is 't. Als ik 'm zo kaal mogelijk aanzet (alleen processor en geheugen) gebeurt er niks, behalve dat de fan gaat draaien. Zonder geheugen opstarten levert ook niks op (geen piep o.i.d. wat ik ergens gelezen heb).
BIOS-reset haalt ook niks uit.
Bord is denk ik iets ouder dan een jaar, dus zit hopelijk nog binnen garantie.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 12:30 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en test de voeding. Gezien het systeem geen beeld meer geeft is multimeter in principe een vereiste. Tenzij je de voeding in een ander systeem kunt testen.

Ik lees overigens dat het systeem in het begin nog wel werkte maar vast liep tijdens het opstarten. Na het loskoppelen van de hardeschijf werkt het niet meer. Heb je tijdens die actie toevallig niet een aantal andere zaken 'aangeraakt' (en evt. per ongeluk ontkoppeld)? Ofwel, controleer alles eens goed. Misschien is er wel één of ander simpel kabeltje losgeraakt waardoor het dus niet meer werkt :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Mm, de voeding testen is een goed plan. En ik zou bijna hopen dat ie kapot is, da's het enige onderdeel waarvan ik er nog een heb liggen (dan zou het dus zonder aankopen opgelost zijn). Ga ik meteen doen, ik kan de voeding in een ander systeem testen, da's geen punt.

Ik zal alles er eens uit halen en weer opnieuw aansluiten. Dan zouden alle stekkers weer goed aangesloten moeten zijn.

EDIT: Senks, 't lijkt inderdaad de voeding te zijn: oude voeding erin, werkt niet. Andere voeding erin, werkt wel. Nu nog even alle drives aansluiten maar dat zal wel werken. Dan is die waardeloze voeding toch best lang meegegaan, en ben ik nu blij met m'n surplus-voeding!
Nogmaals bedankt Thandor!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't is opgelost. Mobo is dus zeker niet kapot, de voeding (vermoedelijk) wel. Topic kan dicht..