Uitvallend systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 13:02
Hallo mensen!

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een nieuwe (zelfgebouwde) computer.. Het ding geeft echter extreem vreemde problemen en ik heb echt geen idee waar het weg komt. Eerst de specs maar eens:

AMD Athlon 64 3500+, Socket 939
2x Kingston HyperX 512 MB PC3200 CL2 in dual channel
MSI GeForce 7600GS 265MB, passief
Asrock 939Dual-VSTA
Maxtor Diamondmax 10 250GB
Arctic Cooling T2 case

Ik maak gebruik van stock cooling, en SpeedFan geeft mij temperaturen op HD, processor en case van rond de 30 graden, dat kan het probleem niet zijn dus. Vreemd is wel de voltages die uitgelezen worden, want die kunnen niet kloppen.. de enige voltages die ik door krijg zijn van de batterij, de vcore en de +12V, die volgens SpeedFan +7,4V is ( :X )

Maar goed, het systeem is verder zo stabiel als een rots. Maar zo nu en dan (het gebeurt me de laatste tijd vaker dan eerst, bijna elke dag is het raak) valt het systeem opeens uit. Eerst houdt de muziek van Winamp op.. dan kan ik nog dingen aanklikken ed. Maar na ongeveer 5-10 seconden blijft de muisaanwijzer hangen en kan ik rebooten.

Kan iemand me hiermee helpen?? Thanks!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Geheugen eens nakijken?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 15:36

MetalStef

gietijzer

Laatste tijd steeds vaker he? Probeer eens een andere voeding, en kijk de elco's op je moederbord eens na. Die mogen niet bol zijn, ook niet een klein beetje.

Al die dingen okee? Doe dan eens een scandisk over die Maxtor. De laatste grote Max die ik vasthad, was ook al kapot voordat ik hem ingebouwd had. Bad sectors en vage problemen.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik verplaats het naar OH :).

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij. Check alles incl. voeding. Deze is wellicht het probleem. In het probleem dat je omschrijft past namelijk prima een hardeschijf welke faalt wegens een te zwakke voeding. Het systeem start op. Je gaat muziek afspelen en het systeem gebruiken. De hardeschijf valt uit (wegens slechte PSU) en Windows raakt vanaf dat punt de draad kwijt. De muziek stopt en na een aantal seconden crashed het hele systeem waardoor de muis ook niet meer beweegd.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 13:02
Ik heb helaas geen voeding bij de hand om het te testen. Ook heb ik de kast geselcteerd op het feit dat er - als het goed is - gewoon een goede voeding inzit. Mijn set-up is ook niet echt zwaar verder. Het vreemde is ook dat hij gewoon in een windows omgeving uitvalt als ik met Cool & Quiet draai, en niet (tenminste - nog niet meegemaakt) als ik een game speel die het maximum eruit trekt.

Ik heb even de voltages in het BIOS uitgelezen:
Vcore: 1,42v (is dat niet wat hoog??)
+3,30: 3,36v
+5: 5,18v
+12: 12,1v

Dit valt allemaal keurig binnen de marges dacht ik? Het geheugen is in ieder geval in orde, ik ga zo een check over de HD gooien. Gebarsten of opbollende elco's heb ik niet kunnen ontdekken.