[2003 SBS] Companyweb niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb gisteren een server geinstalleerd met Windows 2003 SBS.
Bij dit pakket zat ook sharepoint.

Server is schoon geinstalleerd en via de SBS setup ook Sharepoint laten installeren.

Het probleem is alleen dat sharepoint niet bereikbaar is op de PC's in het netwerk.
Als ik op de server doe: "http://companyweb/" dan wordt keurig netjes de Sharepoint pagina geladen.
Op alle PC's in het netwerk niet.

Op de PC's in het netwerk heb ik als DNS server de SBS server ingevoerd (waarop ook Sharepoint draait). Dit geld ook voor de WINS server.
Maar nog steeds wordt er geen companyweb geladen.

Als ik http://<ip van de server> , doe dan kom ik op de pagina waar ik kan bijvoorbeeld de companyweb kan aanklikken, maar krijg dan op de PC's te zien: "404 pagina niet gevonden". :(

Wie o wie weet hoe dit opgelost kan worden? _/-\o_

EDIT:
Zou een van de modjes even mijn topic titel kunnen bewerken? Ik had een typfout gemaakt.
Compayweb -> Companyweb
:)

[ Voor 7% gewijzigd door AMDathlonxp op 12-12-2006 12:03 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Kom ik namelijk heel weinig info over tegen.... Wat staat er bijvoorbeeld in de eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Modbreak: Knip, beetje kinderachtig. Als je iets wilt zeggen over het moderatorbeleid, neem het dan op met de mod in kwestie, in Feedback topic WSS of als je er niet uit komt met mij of de bemiddelaar. Niet in andermans topic.

[ Voor 86% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2006 19:30 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
doe eens een nslookup naar companyweb.
ik denk toch dat er iets met de dns niet helemaal lekker zit.
en probeer eens op de client een ipconfig /flushdns
offtopic:
@iznogoud ga ergens anders zeiken.

[ Voor 138% gewijzigd door m3gA op 12-12-2006 15:06 ]

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Zodra ik weer thuis ben zal ik een flushdns uitvoeren :)

In de eventlog's kom ik niks tegen dat te maken zou kunnen hebben met sharepoint :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Negeer bovenstaande blauwe maar. Was niet voor jou bedoeld :P

Andere log entries, zoals IIS? Check natuurlijk de verschillende logs.

flush lijkt me inderdaad niet verkeerd. Je zegt "Op alle PC's in het netwerk niet." Wat komt er dan wel? Als bijv. een beveiligingsmelding, heb je misschien daar iets verkeerd gezet (zoals een restricitie op IP-adres).

Edit. Trouwens: SharePoint Portal Server, of SharePoint Services? Ik neem aan dat tweede.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2006 19:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1