[Vista]Harde schijf druk bezig

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Ik heb een vrij nieuwe pc met een Seagate 7200.10 320GB schijf en heb daar sinds een paar dagen Windows Vista Ultimate op draaien.

Na het opstarten is de schijf even rustig, maar na een paar minuten begint deze druk te ratelen. Lijkt een beetje op het geluid dat een schijf maakt als er gedefragmeteerd wordt. Dit duurt dan een paar minuten en dan is het weer over.

Heeft iemand enig idee waarom de schijf zo druk bezig is?

Geplande defragmentatie, Gebruikersaccountsbeheer en Windows Defender staan al uitgeschakeld. Onder Windows XP had ik er geen last van.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij is aan het indexeren, is na een paar dagen voorbij.

Heb je de final of een eerdere versie draaien?

Maar het is dus niets om je zorgen over te maken, je kan eventueel de search-service uitzetten :)
(Maar geduld is de beste remedie, denk ik ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 12-12-2006 11:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bestandsoptimalisering? Betsandsindexering?

Wat geeft taakbeheer aan tijdens het 'geratel'? Welke processen zijn dan het meest actief?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Volgens mij is dit al tig keer genoemd in diverse Vista-topics.. Het is idd een soort index die draait, en het geratel zou na een paar dagen over moeten zijn. Volgens mij is het in het algemene Vista Topic een paar dagen geleden nog voorbij gekomen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij staat dit zelfs letterlijk in de Vista FAQ ;)

Dit topic is gesloten.