voodooless schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:04:
[...]
Codecs, formaten en standaarden zijn het probleem niet echt. Gezien de veelvoud van formaten die de huidige spelers afspelen, zou dat in theorie moeten werken zolang je het bij DivX of MPEG2 houdt (en eventueel wmv). Een TS'je heb je natuurlijk in een handomdraai naar mpeg omgezet. Naar DivX moet ook geen probleem zijn. Het is echter eerder de decoder hardware die de hoge resoluties/bitrates/processing niet aan kan.
Omzetten naar MPEG formaat is idd geen probleem bij MPEG2 .ts streams. Maar goed, vaak zal je moeten re-encoden.
Maar goed, kan die speler dan ook zonder ergens in het proces te scalen naar een PAL resolutie HD dingen afspelen?
Mijn ervaring is dat dat wel degelijk een beter resultaat kan geven dan de upscaling van de TV. Kwestie van uitproberen. HD krijg je daardoor natuurlijk niet Naast de scaling van de TV is het ook vaak dat het apparaat zelf op een bepaalde output betere kwaliteit geeft. Zo zien de menutjes van onze HDD player er op 1080i het meest smooth uit (en het verschil is zelfs behoorlijk groot).
Dat een DVD speler scalet beter dan de tv is een beetje een non-argument. Er wordt nl altijd gescaled naar de panel reso van de tv, 1366x768. Dus het enige wat je doet door de output op 1080i (op 720p, zelfde verhaal) te zetten, is eerst van 756x580(i of p) te scalen naar 1920x1080(i) en vervolgens scalet de tv terug naar 1366x768. Kortom je introduceert alleen maar een extra scaling stap.
Dat scalen naar 1080i er mooier uit kan zien, komt denk ik doordat bij gebruik van die resolutie het beeld gewoon wat softer wordt. En dat is bij LCDs vaak best wel fijn voor het kijken van films, wat dat betreft kan dat upscalen naar 1080i best wel uitkomst bieden. Maar als je een echte goede bron in fatsoenlijk hoge resolutie hebt (720p+), dan kan je met LCDs echt bloedscherp en mooi beeld krijgen. En dan zit dat soft-effect van 1080i alleen maar in de weg.
Nou ik ben het met ParkOverall eens, ik vind streamen iets van de ene pc naar de andere pc, via het netwerk ofzo.
Shadow_Zero schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:51:Ja, dat kan. Ik heb het ook.
Je hebt dan wel een videokaart nodig met een HDTV-output. Dit is zo'n 7-polige din aansluiting (a la s-video) en daar moet je dan een component dongle/breakout box op aansluiten zodat je de 3 component tulpjes kunt aansluiten.
Ja, het kan wel, maar ik zou het niet doen. Je zit dan vast aan 720p en 1080i. Terwijl het mooie van pc's nou juist is, dat je elke gewenste resolutie kan draaien.
Ik zou VGA gebruiken, dat kan redelijk goed over grote afstanden. En evt met coax kabels via de muur en sowieso probleemloos over elke afstand die je wilt. En via VGA kan je je display op native panel resolutie aansturen, dat geeft het mooiste beeld. Dan kan je de tv ook als monitor gebruiken, bijvoorbeeld voor als je nog even de film moet uitpakken of de volgende disc openen of wat dan ook. Of iets opzoeken op wikipedia ofzo

.
En ik zou naast de VGA kabel een USB kabel leggen en daar een extra draadloos setje muis en toetsenbord aan hangen. Zodat je de pc vanaf de bank kan besturen. Ultiem gemak, ultiem beeld.