[Bug ?] Vreemde telling zichtbare reacties

Pagina: 1
Acties:

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:24
Ik zat net te kijken in meuktracker: Sun Java 6, en toen viel me dit op:

Afbeeldingslocatie: http://carpento.filternet.nl/images/fp1.jpg

"2 reacties onzichtbaar op het huidige niveau (1)" Dat doet mij vermoeden dat er dus twee reacties zijn met een lagere score dan 1. Aangezien ik geen reacties zie trek ik ook de conclusie dat er totaal 2 reacties zijn.

Maar dan:

Afbeeldingslocatie: http://carpento.filternet.nl/images/fp2.jpg

Op niveau 1: 2 reacties (maar die zag ik niet op niveau 1 zojuist), en op niveau 0 zijn er 4 reacties :?

Afbeeldingslocatie: http://carpento.filternet.nl/images/fp3.jpg

Als ik dan ga kijken zijn er inderdaad 4 reacties, die ik allevier niet zag op niveau 1. Dat snap ik wel, omdat ik de threaded weergave heb, en dus de +1 onder de 0-reacties niet te zien zijn.

Het hele punt zijnde: dat tellertje geeft een beetje vage informatie. Ik zag 4 berichten niet, geen 2. Hij geeft alleen het aantal reacties onder het huidige niveau, geen informatie over het aantal berichten wat ik daadwerkelijk niet zie...

Mijn suggestie:
• Doe de mededeling 'Er zijn twee berichten onder het huidige niveau'
of
• Doe de mededeling 'Er zijn op dit moment 4 berichten onzichtbaar, door het gekozen niveau'

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

niveau nul zie je niet, maar als je de non-threaded versie had bekeken van deze pagina had je de replies die onder de niveau nul hangen wel gezien.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Carpento
Ja, dat weet ik, maar dan klopt het tellertje toch alsnog niet echt lekker in de threaded versie ?

Het lijkt me dat er nu een stukje code wordt uitgevoerd om dat nummertje te genereren. Is het dan niet een idee om voor de threaded en non-threaded variant een apart stukje code te gebruiken ? Zodat bij de non-threaded gewoon het huidige systeem blijft werken, en dat wanneer je wel gebruikt maakt van de threaded weergave, dat dan de informatie óók juist is ?

Ik ben me er overigens wel van bewust dat de code bij de threaded variant wat groter zal worden als het huidige stukje code ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het leesniveau dat jij hebt ingesteld staat op niveau +1. Door de threaded weergave te gebruiken krijg je dus alleen de reacties te zien die een score +1 of hoger hebben. Nu staan er dus op jouw voorbeeld onder de eerste reactie twee reply's die een beide een score van +1 hebben, maar omdat je gekozen hebt voor de threaded weergave krijg je die reacties niet te zien omdat de parentreactie een score van 0 heeft. Volgens dat systeem wil je dus dan ook niet reacties zien die gegeven zijn op die 0-reactie, daarom zeg het systeem tegen jou dat er twee reacties onzichtbaar zijn op het huidige niveau.
Ik zag 4 berichten niet, geen 2.
Er zijn twee reacties met een score van 0 en twee reacties met een score van +1. Het door jou ingestelde leesniveau is +1, dus die reacties met een lagere score worden daardoor niet eens meegenomen waardoor het systeem aangeeft dat er twee onzichtbare reacties zijn, juist omdat de reacties met een lager niveau genegeerd worden. Als je wel die reactie wil zien dan kan je via de layoutsettings aangeven dat je graag de platte layout wil hebben.

Ergo, het tellertje klopt wèl :P.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het tellertje klopt op zich inderdaad, maar is wel een beetje verwarrend :) . Je kan hem lezen als 'onzichtbare reacties ván het ingestelde niveau', maar ook als 'onzichtbare reacties mét dit ingestelde niveau'. Aangezien het gaat om het eerste gaat lijkt het me eerlijkgezegd beter om het dan ook zo te formuleren.

Overigens wordt er wel onjuist gesuggereerd dat er op niveau -1 vier reacties onzichtbaar zouden zijn, wat me ook niet helemaal juist lijkt.

DM!

• Carpento
JHS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:10:
Het tellertje klopt op zich inderdaad, maar is wel een beetje verwarrend :) . Je kan hem lezen als 'onzichtbare reacties ván het ingestelde niveau', maar ook als 'onzichtbare reacties mét dit ingestelde niveau'. Aangezien het gaat om het eerste gaat lijkt het me eerlijkgezegd beter om het dan ook zo te formuleren.
Kennelijk heb ik al die tijd het tellertje fout geinterpreteerd :$ Ik dacht dat het juist een soort indicatie was in de zin van 'door je niveau op deze manier in te stellen mis je X aantal berichten', en dan ook meenemend dat bepaalde berichten door de threaded view uit zicht verdwijnen.

Overigens realiseer ik me dat daarvoor (ook) de meldingen tussen de berichten voor zijn
JHS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:10:
Overigens wordt er wel onjuist gesuggereerd dat er op niveau -1 vier reacties onzichtbaar zouden zijn, wat me ook niet helemaal juist lijkt.
Volgens mij wordt dat juist niet gesuggereerd. Uit dit lijstje haal ik de informatie hoeveel reacties er zijn met niveau X of hoger.

Er zijn er dus:
4 van -1 of hoger (klopt, er zijn er totaal vier)
4 van 0 of hoger (klopt ook, want er zijn geen -1 posts)
2 van 1 of hoger (er zijn er idd 2 van niveau 1)

However, ik denk dat de angel wel uit het probleem is. Grootste 'bug' was dus dat ik het gewoon niet helemaal goed doorgrondde. Of er met die kleine 'probleempjes' wat betreft de teksten nog wat moet gebeuren laat ik lekker aan jullie over :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Uit dat lijstje zou ik juist het volgende aflezen, aangezien 'onzichtbare reacties ván het ingestelde niveau' wordt bedoelt :) . 'Op niveau 4, X onzichtbare reacties van dat niveau, Op niveau 3, (...), Op niveau -1 4 reacties van dat niveau'. Dat is natuurlijk niet wat er wordt bedoelt, maar het lijkt me wel enigzins inconsistent :) .

DM!

Pagina: 1